Saját autót tervezhet a Hyundai Indiában
A Hyundai Motor India mérnöki irodája a jövőben komolyabb
feladatokat is elláthat a jövőben, így akár a koreai mérnököktől független modellek
is születhetnek.
A Hyundai Motor India követheti a piacvezető Maruti Suzuki
példáját, így az anyavállalattól függetlenül is működhet a jövőben az indiai
részleg kutató-fejlesztőközpontja. Az országban minden második autót értékesítő
Maruti Suzuki kétmillió rúpia értékben nemrég zöldmezős beruházásként hozta
létre saját fejlesztőközpontját az országban, ahol nagyjából ezer mérnöknek ad
munkát.
Iparági források szerint a Hyundai Motor India Engineering
(HMIE) a jelenlegi 500 fős mérnöki létszámot megduplázva a globális modellek
helyi igényekre alakítása helyett teljes fejlesztési jogkört kapna. A mérnöki
irodát a Hyundai eredetileg a kisautógyártás globális fejlesztésére hozta
létre.
A Grand i10, az Xcent és az Elite i20 közelmúltbeli sikere jelentős
mértékben hozzájárult a HMIE képességeinek bizonyítására. A HMIE végezte a
Grand i10 helyi igények szerinti átalakítását és annak tesztelését India
útjain, míg az Xcent modellt a HMIE és a Hyundai Motor Namyang
fejlesztőközpontja közösen alakította ki. Az ebbe a formában kizárólag Indiában
elérhető Elite i20 prémium kisautóból bevezetése után 20 nap alatt 15 300 darab kelt el,
„Manapság a márka legtöbb termékét Dél-Koreában vagy
Németországban fejlesztik. Most pénzt fektettünk az indiai fejlesztőrészlegünkbe
és szeretnénk saját alapjainkon dolgozni. Egy fejlesztőközpont számára mindig
is álom egy saját terméket készíteni. Szeretnénk képességeinket erre a szintre
fejleszteni” – mondta Rakesh Srivastava, a Hyundai Motor India alelnöke.
A helyi tervezés lehetőséget adna a Hyundai számára a
költségek ellenőrzésére, mivel indiai alkatrészeket és szakértelmet használnak
fel, míg a jelenlegi Hyundai modellek helyi igényekre igazítása a jelenlegi
85-90 százalékról tovább nőhetne.
A tervek szerint ilyen formában készülhetne egy kisterepjáró
és egy egyterű modell is. „A következő években évente dobunk piacra új modellt
és fejlesztjük tovább a jelenlegi modelljeinket” – teszi hozzá Srivastava. A nemrég
továbbfejlesztett tervezőközpont azon túl, hogy nagyobb mértékben tud önállóan
dolgozni, gyorsabban is tud majd reagálni a változó fogyasztói igényekre.
Forrás: business-standard.com