Saját autót tervezhet a Hyundai Indiában


A Hyundai Motor India mérnöki irodája a jövőben komolyabb feladatokat is elláthat a jövőben, így akár a koreai mérnököktől független modellek is születhetnek.  

A Hyundai Motor India követheti a piacvezető Maruti Suzuki példáját, így az anyavállalattól függetlenül is működhet a jövőben az indiai részleg kutató-fejlesztőközpontja. Az országban minden második autót értékesítő Maruti Suzuki kétmillió rúpia értékben nemrég zöldmezős beruházásként hozta létre saját fejlesztőközpontját az országban, ahol nagyjából ezer mérnöknek ad munkát.

Iparági források szerint a Hyundai Motor India Engineering (HMIE) a jelenlegi 500 fős mérnöki létszámot megduplázva a globális modellek helyi igényekre alakítása helyett teljes fejlesztési jogkört kapna. A mérnöki irodát a Hyundai eredetileg a kisautógyártás globális fejlesztésére hozta létre.


A Grand i10, az Xcent és az Elite i20 közelmúltbeli sikere jelentős mértékben hozzájárult a HMIE képességeinek bizonyítására. A HMIE végezte a Grand i10 helyi igények szerinti átalakítását és annak tesztelését India útjain, míg az Xcent modellt a HMIE és a Hyundai Motor Namyang fejlesztőközpontja közösen alakította ki. Az ebbe a formában kizárólag Indiában elérhető Elite i20 prémium kisautóból bevezetése után  20 nap alatt 15 300 darab kelt el,

„Manapság a márka legtöbb termékét Dél-Koreában vagy Németországban fejlesztik. Most pénzt fektettünk az indiai fejlesztőrészlegünkbe és szeretnénk saját alapjainkon dolgozni. Egy fejlesztőközpont számára mindig is álom egy saját terméket készíteni. Szeretnénk képességeinket erre a szintre fejleszteni” – mondta Rakesh Srivastava, a Hyundai Motor India alelnöke.  


A helyi tervezés lehetőséget adna a Hyundai számára a költségek ellenőrzésére, mivel indiai alkatrészeket és szakértelmet használnak fel, míg a jelenlegi Hyundai modellek helyi igényekre igazítása a jelenlegi 85-90 százalékról tovább nőhetne.

A tervek szerint ilyen formában készülhetne egy kisterepjáró és egy egyterű modell is. „A következő években évente dobunk piacra új modellt és fejlesztjük tovább a jelenlegi modelljeinket” – teszi hozzá Srivastava. A nemrég továbbfejlesztett tervezőközpont azon túl, hogy nagyobb mértékben tud önállóan dolgozni, gyorsabban is tud majd reagálni a változó fogyasztói igényekre.  


Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai i30 megkapta második ráncfelvarrását

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését

2024 új Hyundai és Kia modelljei