A koreai taxipiacon is folytatódik a Hyundai és a Toyota rivalizálása


Miután a Toyota stratégiai modelljét, a Priust bevetette Koreában, a Hyundai Motor ezt nem hagyta válasz nélkül, így a koreai taxipiacon is folytatódik a versengés. 

Úgy tűnik, a Hyundai legújabb Sonata modelljének piaci helyzete rendeződni látszik, hiszen miután nemrég csökkenést regisztráltak a havi szintű értékesítési eredményekben, a Hyundai bemutatta a kifejezetten a taxitársaságok részére kifejlesztett Lpi változatot, a modell iránti kereslet ismét megugrott.   

A vállalat közleménye szerint a Sonata szeptemberi 6 861 darabos értékesítési eredményéből 30 százalékot, azaz 2 508 darabot tett ki a Sonata taxiváltozata. Az autó havi értékesítési eredményei szerint a Sonatából júniusban 10 793, júliusban 10 035 darabot vásároltak, míg augusztusban csupán 7 307 autó fogyott. Az ismételt növekedés oka egyértelműen a Sonata taxiváltozatának bevezetése volt. 


Korábban júniusban a Hyundai még azt hangoztatta, nem készít a legújabb, LF Sonata modellből taxikivitelt, mivel ez ütközik a márka luxusirányzatával. Ám az új modell hatása túlságosan hamar kopott meg, így a vállalatnak muszáj volt lépnie, vagyis visszavonni korábbi kijelentését. 

A szeptemberben eladott 2 508 LF Sonata taxik 95,8 százalékát független taxis vállalkozók vásárolták meg, míg a maradék 4,2 százalékuk taxitársaságok flottájába került. Ez egy szokatlan arány tekintettel arra, hogy a Sonata korábbi, YF generációjára épülő taxiváltozatot 65,7 százalékban független taxis vállalkozók vették. 

A Hyundai képviselője szerint az új LF Sonata értékesítésében mutatkozó megtorpanás oka, hogy az új modell jóval fejlettebb biztonsági és kényelmi felszereltséggel rendelkezik, mint a kifutó YF szériában megtalálható eszközök. Hozzátette, hogy habár az új modell enyhén drágább, mint a korábbi, a független vállalkozók versengenek egymással ezen szolgáltatások biztosítása okán. 


Eközben a Toyota augusztus végén bemutatta a Prius hibrid taxiváltozatát Dél-Koreában, ám addig nem szállít ilyen modellt az országba, amíg megfelelő mennyiségű előrendelést nem vesznek fel a típusra és egyelőre úgy tűnik, a vártnál is nagyobb az érdeklődés a Prius taxik iránt.   

A Prius hibrid taxiváltozatával a Toyota bővíteni kívánja koreai vásárlóinak körét és lépése azért is figyelemre méltó, mivel a Wall Street Journal szerint a japán vállalat lehet az első külföldi gyártó a dél-koreai taxipiacon.

Forrás: koreabizwire.com

Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai i30 megkapta második ráncfelvarrását

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését

2024 új Hyundai és Kia modelljei