Felemásra sikerül a Hyundai modellek súlycsökkentése


A világ autógyártói ma már szinte kivétel nélkül azon dolgoznak, hogy alumínium és más anyagok felhasználásával könnyebbé tegyék autóikat.

A Jaguar új XJ és XF limuzinjai teljesen alumíniumból készülnek, miközben a Mercedes új C-osztályának karosszériájának több mint a fele szintén alumínium. Az acél kisebb súlyú alternatívájaként alkalmazott alumínium kevesebb súlyt, ezáltal jobb üzemanyag-fogyasztást eredményez, hiszen a C-osztály mintegy 100 kilóval könnyebb új változata 20 százalékkal kevesebb üzemanyagot éget, mint korábban.  

A globális autógyártók között persze a Hyundai Motor is ebbe az irányba mozdult el, bár a módszer nem kifejezetten mutat valódi előrelépést. Tavaly november óta a Hyundai csoport számos olyan új modellje jelent meg a piacon, amelyek kategóriájuk legnépszerűbb képviselői a hazai piacon. Az új Genesis és Sonata, valamint a Kia Soul, Carnival és Sorento modellek átlagosan 27 és 100 kilogramm közötti súlymegtakarítást hoztak, ám csupán a Sonata és a Carnival esetében mértek a korábbinál gazdaságosabb üzemet.  

„A Sonatánál mintegy 50 kilogrammot jelent a nagyobb méret és a magasabb biztonsági színvonal” – mondja a Hyundai marketingfőnöke, Kim Sang-dae. „Ez nem igazán jelentkezik az üzemanyag-fogyasztásban.”


A Hyundai birodalom részeként az ország második legnagyobb acélgyártója, a Hyundai Steel nemrég bővítette a nagyszilárdságú acélok termelési kapacitását azért, hogy a cégcsoport autóiban minél nagyobb arányban lehessen felhasználni ezeket az elemeket és ezáltal emelkedhessen a biztonsági színvonal is.

A biztonsági törekvések eredményre vezettek: a független amerikai törésteszteken mind a Sonata, mind a Genesis a legjobb értékeléseket kapták az IIHS intézettől. Az iparági szakértők ugyanakkor felhívják a figyelmet, hogy miközben a biztonság kritikus kérdés, a vásárlók ezzel együtt gazdaságosabb működést is elvárnak új autóiktól.

„Néhány luxusautó-gyártó ma már még könnyebb és drágább anyagokhoz, pl. szénszálas anyagokhoz fordul azért, hogy csökkentsék a fogyasztást és javítsák a vezethetőséget” – mondja egy magát meg nem nevező autóipari szakértő. „A Hyundai ugyan már megszerezte hírnevét autóinak biztonsága és értékarányossága tekintetében. Most azonban itt az ideje, hogy a világ ötödik legnagyobb autógyártója valami egészen mást kínáljon, vagy legalábbis kövesse a világpiaci trendeket.”


A vártnál rosszabb üzemeltetési költségek pedig az eladásokban is megmutatkoznak. Miközben a korábbi Hyundai Sonata 2009-es bevezetése után az autóból havonta átlagosan 16 ezer példányt adtak el, addig a vadonatúj Sonata generáció márciusi startja után augusztusban csupán 6 ezer darabot sikerült értékesíteni. Az olcsóbb, gazdaságosabb külföldi modellekkel együtt élesedő hazai versenyben ezek a kérdések kulcsfontosságúak a Hyundai csoport szempontjából.

Mindeközben persze a Hyundai is egyre nagyobb arányban építi új modelljeit könnyebb anyagok felhasználásával. A Hyundai új felsőkategóriás modelljeiben, így a Genesisben és az Equusban a motorháztető és a sárvédők alumíniumból készülnek, míg az új Kia Sorento panoráma napfénytetejének kerete szénszálas anyagból készült – elsőként egy koreai gyártású modell esetében.

Forrás: koreaherald.com

Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai i30 megkapta második ráncfelvarrását

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését

2024 új Hyundai és Kia modelljei