Felemásra sikerül a Hyundai modellek súlycsökkentése
A világ autógyártói ma már szinte kivétel nélkül azon
dolgoznak, hogy alumínium és más anyagok felhasználásával könnyebbé tegyék autóikat.
A Jaguar új XJ és XF limuzinjai teljesen alumíniumból
készülnek, miközben a Mercedes új C-osztályának karosszériájának több mint a
fele szintén alumínium. Az acél kisebb súlyú alternatívájaként alkalmazott
alumínium kevesebb súlyt, ezáltal jobb üzemanyag-fogyasztást eredményez, hiszen
a C-osztály mintegy 100 kilóval könnyebb új változata 20 százalékkal kevesebb
üzemanyagot éget, mint korábban.
A globális autógyártók között persze a Hyundai Motor is ebbe
az irányba mozdult el, bár a módszer nem kifejezetten mutat valódi előrelépést.
Tavaly november óta a Hyundai csoport számos olyan új modellje jelent meg a
piacon, amelyek kategóriájuk legnépszerűbb képviselői a hazai piacon. Az új
Genesis és Sonata, valamint a Kia Soul, Carnival és Sorento modellek átlagosan
27 és 100 kilogramm
közötti súlymegtakarítást hoztak, ám csupán a Sonata és a Carnival esetében
mértek a korábbinál gazdaságosabb üzemet.
„A Sonatánál mintegy 50 kilogrammot jelent a nagyobb méret és a
magasabb biztonsági színvonal” – mondja a Hyundai marketingfőnöke, Kim
Sang-dae. „Ez nem igazán jelentkezik az üzemanyag-fogyasztásban.”
A Hyundai birodalom részeként az ország második legnagyobb
acélgyártója, a Hyundai Steel nemrég bővítette a nagyszilárdságú acélok
termelési kapacitását azért, hogy a cégcsoport autóiban minél nagyobb arányban
lehessen felhasználni ezeket az elemeket és ezáltal emelkedhessen a biztonsági
színvonal is.
A biztonsági törekvések eredményre vezettek: a független amerikai
törésteszteken mind a Sonata, mind a Genesis a legjobb értékeléseket kapták az
IIHS intézettől. Az iparági szakértők ugyanakkor felhívják a figyelmet, hogy
miközben a biztonság kritikus kérdés, a vásárlók ezzel együtt gazdaságosabb
működést is elvárnak új autóiktól.
„Néhány luxusautó-gyártó ma már még könnyebb és drágább anyagokhoz,
pl. szénszálas anyagokhoz fordul azért, hogy csökkentsék a fogyasztást és
javítsák a vezethetőséget” – mondja egy magát meg nem nevező autóipari
szakértő. „A Hyundai ugyan már megszerezte hírnevét autóinak biztonsága és
értékarányossága tekintetében. Most azonban itt az ideje, hogy a világ ötödik
legnagyobb autógyártója valami egészen mást kínáljon, vagy legalábbis kövesse a
világpiaci trendeket.”
A vártnál rosszabb üzemeltetési költségek pedig az
eladásokban is megmutatkoznak. Miközben a korábbi Hyundai Sonata 2009-es
bevezetése után az autóból havonta átlagosan 16 ezer példányt adtak el, addig a
vadonatúj Sonata generáció márciusi startja után augusztusban csupán 6 ezer
darabot sikerült értékesíteni. Az olcsóbb, gazdaságosabb külföldi modellekkel
együtt élesedő hazai versenyben ezek a kérdések kulcsfontosságúak a Hyundai
csoport szempontjából.
Mindeközben persze a Hyundai is egyre nagyobb arányban építi
új modelljeit könnyebb anyagok felhasználásával. A Hyundai új felsőkategóriás
modelljeiben, így a Genesisben és az Equusban a motorháztető és a sárvédők
alumíniumból készülnek, míg az új Kia Sorento panoráma napfénytetejének kerete
szénszálas anyagból készült – elsőként egy koreai gyártású modell esetében.
Forrás: koreaherald.com
Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!
Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!