Idén is megtartotta fejlesztői szakkiállítását a Hyundai
A Hyundai Motor Group idén is megrendezte különleges
autókiállítását, amelynek a csoport Hwaseongban található fejlesztőközpontja
adott otthon.
A Hyundai csoport legújabb modelljei mellett a kiállított
modellek több mint fele olyan világmárkák emblémáit viselte, mint a Volkswagen
vagy a BMW. A koreai autógyártó ugyanis minden évben megvásárolja a piacon
kapható konkurenseinek modelljeit azért, hogy azokat közelebbről is
megvizsgálhassa. A versenytársaktól eltérően a Hyundai azonban nem a fejlesztőrészleg
eldugott sarkában elemzi a konkurens modelleket, hanem teljesen nyilvánosan,
egy autókiállítás keretein belül.
Az idei Hyundai R&D Motor Show résztvevői a beszállítók éves
találkozóján is részt vettek, a több mint 10 ezer látogató között nagy számban
voltak az autógyártó beszállítói és alvállalkozói is. a 11. alkalommal
megrendezett eseményen kiállított 96 autó közül 42 autó a Hyundai csoport
terméke volt, míg 54 rivális gyártók termékei.
„Ez egy nagyon ritka lehetőség a beszállítók számára, hogy
közelebbről is szemügyre vegyék a piac új modelljeit és ihletet kapjanak saját
technológiájuk fejlesztéséhez” – mondta Kim Jin-ho, az autógyártó fejlesztőrészlegének
elemzőcsoportjának igazgatója. Kim elmondta, a Hyundai minden évben legalább 30
rivális gyártó modelljét szedi darabjaira, ám arra nem válaszolt, mely konkrét
márka mely modelljeit vásárolják meg, valamint a csapat költségvetéséről sem
nyilatkozott.
Kim azt is hozzátette, mielőtt a kiállított modellektől a
bemutató után megválnának, az autók néhány alkatrészét a beszállítók részére is
kiadják, mivel sokak nem tudnak minden egyes alkalommal egy teljes új autót
megvásárolni, ha valamely részét elemezni szeretnék.
Az európai prémiummárkákkal szembeni versengést tükrözve a
Hyundai leginkább a BMW, Mercedes-Benz és az Audi luxusmodelljeit állította ki
ezen az eseményen, ahol ezen modellek körül zsúfolódtak össze leginkább a
koreai márka beszállítói.
A látogatók között néhány japán és kínai mérnököt is
felfedeztek, akik tüzetesen tanulmányozták a Hyundai üzemanyagcellás Tucson
modelljét, valamint a Kia Soul teljesen elektromos változatát. „Egészen
lenyűgöző volt tanulmányozni a Hyundai legújabb technológiáját. Referenciapontként
szeretnénk használni a Hyundai sikersztoriját” – mondta egy kínai beszállító
magát megnevezni nem kívánó mérnöke. Egy másik – magát szintén megnevezni nem
kívánó – külföldi látogató azt is megsúgta, a globális autógyártó koreai
részlegének fontos feladatai közé tartozik egy Hyundai erőforrás beszerzése.
A Hyundai szerint évről évre egyre nagyobb a kínai
autógyártók érdeklődése a bemutatók iránt. Az esetleges ipari kémkedés
lehetőségét a Hyundai fejlesztési igazgatói kizártnak tartják, hiszen a
titkosított technológiákat a fejlesztési létesítmény teljesen biztonságos más
részében vitatják meg. „A legtöbb kiállított technológiánk ebből a szempontból
máris elavultnak tekinthető, vagy ha mégsem, azt azonnal nem lehetne piacra
dobni” – mondja a fejlesztőközpont egyik képviselője.
Forrás: koreaherald.com