Mexikóban is készülhetnek Hyundai modellek
A Hyundai amerikai vezetője szerint égető szükség volna egy
új gyárra, mivel a kereskedők továbbra is képtelenek kielégíteni a modellek
iránti hatalmas keresletet.
A Hyundai csoporthoz tartozó Kia Motors nemrég bejelentette,
hogy a mexikói Monterreyben kívánja felépíteni vadonatúj gyártóbázisát,
amelynek tervezett építési költsége eléri az 1 milliárd dollárt. Ez a
gyártóbázis kapóra jöhet a Hyundai számára is, legalábbis a vállalat amerikai elnöke,
Dave Zuchowski szerint, aki abban bízik, Kia mellett Hyundai modellek is
készülhetnek az üzemben. „Ez lehet az utolsó, meg nem írt fejezet” – mondta Zuchowski
egy amerikai magazinnak adott interjújában.
Zuchowski azt is elmondta, a Hyundai valószínűleg további
termelési mennyiséget kaphat a Kia West Pointban található összeszerelő
üzemétől is, ha a mexikói üzem 2016-ban beindul. A georgiai üzemben a Kia
Optima és Sorento mellett jelenleg teljes kapacitással készül a Hyundai Santa Fe
modellje is.
A mexikói üzemet évi 300 ezer autó kibocsátására tervezik. „Vajon
a Kia eladhat 300 ezer új autót és ha igen, mely piacokra? Ha pedig nem, akkor
kivel osztja meg kapacitását? De egyelőre nem tartunk még itt. De természetesen
ez is vita tárgya” – magyarázza az elnök.
A Kia még augusztusban jelentette be, hogy 2016 első felétől
a mexikói üzemben kisautók gyártását tervezi. Az üzemet kompakt, kiskompakt és
crossover autók gyártására tervezik, de állítólag még nem döntöttek arról, mely
modellek készülnek majd Monterreyben.
Zuchowski szerint éppen a crossoverek piacán lenne szükség
segítségre. A kereskedők több készletet követelnek és növelt termelési kapacitást
sürgetnek. „Nagyon szűkösek a Santa Fe, Santa Fe Sport és Tucson készleteink,
amely modellek kereslete egyre nő” – mondja. „Ezért állandó kérésünk az
anyavállalat felé, hogy legyen választékunk és összehangoljuk növekedésünket az
amerikai piacon, valamint hogyan tudunk többet termelni ezekben a
szegmensekben.”
Miközben a Hyundai amerikai eladásai 2 százalékkal jobbak,
mint tavaly, az iparági átlag 6 százalék körül mozog. A Hyundai terepjáróinak
eladásai 21 százalékkal emelkedtek idén, miközben ezen modellek a márka
amerikai értékesítési mixének csupán 21 százalékát teszik ki. A márka 44 napos
készlettel rendelkezik jelenleg, de az átlagos készlet idén ennél kisebb, 37
napos volt.
A Hyundai nagyjából 42 ezer Tucsont értékesít évente ezen a
gyorsan növekvő kompakt crossover szegmensben, ám akár 90 ezret is el tudna
adni „mindenféle vásárlásösztönző, reklám nélkül” – legalábbis Zuchowski
szerint. Az új Tucson jövőre érkezik és Zuchowski szerint „jelentősen bővül az
új modell termelési kapacitása, de addig is megpróbálunk minél több Santa Fét
előállíttatni”.
Forrás: autonews.com
Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!
Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!