Újabb részletek a Hyundai hibridprogramjáról
A Hyundai további részleteket közölt az évtized végéig tartó
hibridprogramjáról, amelynek eredményeként a vállalat a világ második
legnagyobb környezetbarát autómárkájává kíván válni.
A Hyundai csoport nyilvánosságra hozta hibridprogramjának
néhány részletét, mivel a vállalat befektetői egyre nagyobb aggodalmuknak adtak
hangot a Szöul déli részén felépítendő új központ kolosszális költségei miatt. A
Hyundai pedig most ezzel a gesztussal próbálja újra megszilárdítani számukra a jövőbe
vetett hitüket.
A terv lényege szerint a Hyundai csoport jelenleg
világszerte kapható hét hibrid, elektromos, illetve üzemanyagcellás
modelljeinek számát az évtized végéig 22-re emelik. A környezetbarát program
java részét hibrid modellek teszik majd ki, amelyekkel a vállalat egyértelműen
a világ eddigi legnagyobb hibridgyártóját, a Toyotát veszi célba.
Az autógyártó bejelentette, hogy 2020-ig 14 új hibridet, egy
üzemanyagcellás és egy elektromos autót kíván bemutatni. Ezek közül egy, a
Toyota Priushoz hasonló hibridet már ki is fejlesztettek, amelynek jelenleg épp
végső tesztelését végzik az Egyesült Államokban, mielőtt jövőre megjelenhetne a
kínálatban. Az új hibrid teljesen különálló formatervet és fejlett műszaki
tartalmat kapott.
Még idén bemutatják a Sonata hibridváltozatát, ám hibridek
választékát később kompaktokkal, kompakt limuzinokkal és terepjárókkal is
bővíteni fogják, így az elkövetkező 4-5 évben várhatóan az Accent és az ix35 is
hibridhajtást kap. A hagyományos hibridek mellett – az európai, amerikai és
kínai kormányzatok támogatási struktúráira válaszként – hat konnektorról is
tölthető plug-in hibridet is bemutatnak majd, amelyek közül a sort a Sonata
kezdi jövőre. Az üzemanyagcellás technikát az ix35 mellett pedig egy további
modell is megkapja majd, amelyekből 2025-re tízezer darabot szeretnének eladni
Koreában, ám ehhez előbb a technológiát olcsóbbá kell tenniük.
„A vállalat azért fordítja energiáját a hibridek piaca felé,
mert úgy véljük, itt nagyobbak a lehetőségeink, mint az elektromos autók
piacán, ahol töltőállomások és egyéb infrastrukturális beruházások szükségesek”
– mondta a vállalat képviselője. „Elsősorban azért hibrideket fejlesztünk, mert
a kutatások szerint az elkövetkező években a környezetbarát járműeladások között
többségben lesznek a hibridek.”
A környezetbarát járművek piacán a jövőben várhatóan tovább
élesedik a verseny. A szektorban elsőszámú Toyota a tavaly mintegy 1,74 milliós
piacon 68 százalékos részesedést szerzett, miközben – az 1997-ben útjára
indított első Prius után 17 évvel – idén szeptemberre már hétmillióra
emelkedett a japán márka összesített hibrideladásainak száma. A Toyota teljes
bevételének 3-4 százalékát költi környezetbarát járműtechnológia fejlesztésére.
A másik erős ellenfél a német Volkswagen, amely az elmúlt
időkben hatalmas léptékkel fejleszti saját környezetkímélő modelljeit. Még a
csoporthoz tartozó sportautó-márka, a Lamborghini is konnektorról tölthető
autót állított ki a legutóbbi Párizsi Szalonon. A VW elnöke, Martin Winterkorn
ugyanakkor bejelentette, hogy 1 milliárd eurót költenek évente környezetbarát
járművek fejlesztésére.
A Renault-Nissan csoport szintén célul tűzte ki, hogy az
évtized végéig 1,5 millió elektromos autót gyártson, miközben a PSA csoport is
bejelentette, hogy 2020-ig olyan típust fejleszt, amelynek fogyasztása 2
liter/100 km lesz.
Forrás: english.chosun.com, koreajoongangdaily.joins.com
Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!
Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!