Újabb részletek a Hyundai hibridprogramjáról


A Hyundai további részleteket közölt az évtized végéig tartó hibridprogramjáról, amelynek eredményeként a vállalat a világ második legnagyobb környezetbarát autómárkájává kíván válni.

A Hyundai csoport nyilvánosságra hozta hibridprogramjának néhány részletét, mivel a vállalat befektetői egyre nagyobb aggodalmuknak adtak hangot a Szöul déli részén felépítendő új központ kolosszális költségei miatt. A Hyundai pedig most ezzel a gesztussal próbálja újra megszilárdítani számukra a jövőbe vetett hitüket.   

A terv lényege szerint a Hyundai csoport jelenleg világszerte kapható hét hibrid, elektromos, illetve üzemanyagcellás modelljeinek számát az évtized végéig 22-re emelik. A környezetbarát program java részét hibrid modellek teszik majd ki, amelyekkel a vállalat egyértelműen a világ eddigi legnagyobb hibridgyártóját, a Toyotát veszi célba.


Az autógyártó bejelentette, hogy 2020-ig 14 új hibridet, egy üzemanyagcellás és egy elektromos autót kíván bemutatni. Ezek közül egy, a Toyota Priushoz hasonló hibridet már ki is fejlesztettek, amelynek jelenleg épp végső tesztelését végzik az Egyesült Államokban, mielőtt jövőre megjelenhetne a kínálatban. Az új hibrid teljesen különálló formatervet és fejlett műszaki tartalmat kapott.

Még idén bemutatják a Sonata hibridváltozatát, ám hibridek választékát később kompaktokkal, kompakt limuzinokkal és terepjárókkal is bővíteni fogják, így az elkövetkező 4-5 évben várhatóan az Accent és az ix35 is hibridhajtást kap. A hagyományos hibridek mellett – az európai, amerikai és kínai kormányzatok támogatási struktúráira válaszként – hat konnektorról is tölthető plug-in hibridet is bemutatnak majd, amelyek közül a sort a Sonata kezdi jövőre. Az üzemanyagcellás technikát az ix35 mellett pedig egy további modell is megkapja majd, amelyekből 2025-re tízezer darabot szeretnének eladni Koreában, ám ehhez előbb a technológiát olcsóbbá kell tenniük.


„A vállalat azért fordítja energiáját a hibridek piaca felé, mert úgy véljük, itt nagyobbak a lehetőségeink, mint az elektromos autók piacán, ahol töltőállomások és egyéb infrastrukturális beruházások szükségesek” – mondta a vállalat képviselője. „Elsősorban azért hibrideket fejlesztünk, mert a kutatások szerint az elkövetkező években a környezetbarát járműeladások között többségben lesznek a hibridek.”    

A környezetbarát járművek piacán a jövőben várhatóan tovább élesedik a verseny. A szektorban elsőszámú Toyota a tavaly mintegy 1,74 milliós piacon 68 százalékos részesedést szerzett, miközben – az 1997-ben útjára indított első Prius után 17 évvel – idén szeptemberre már hétmillióra emelkedett a japán márka összesített hibrideladásainak száma. A Toyota teljes bevételének 3-4 százalékát költi környezetbarát járműtechnológia fejlesztésére.    


A másik erős ellenfél a német Volkswagen, amely az elmúlt időkben hatalmas léptékkel fejleszti saját környezetkímélő modelljeit. Még a csoporthoz tartozó sportautó-márka, a Lamborghini is konnektorról tölthető autót állított ki a legutóbbi Párizsi Szalonon. A VW elnöke, Martin Winterkorn ugyanakkor bejelentette, hogy 1 milliárd eurót költenek évente környezetbarát járművek fejlesztésére.   
A Renault-Nissan csoport szintén célul tűzte ki, hogy az évtized végéig 1,5 millió elektromos autót gyártson, miközben a PSA csoport is bejelentette, hogy 2020-ig olyan típust fejleszt, amelynek fogyasztása 2 liter/100 km lesz.  

Forrás: english.chosun.comkoreajoongangdaily.joins.com

Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai i30 megkapta második ráncfelvarrását

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését

2024 új Hyundai és Kia modelljei