Ausztráliában is kapható az új Hyundai Genesis


A Hyundai most első alkalommal kezdte meg a Genesis luxuslimuzin ausztrál forgalmazását, amelyet a többi modellhez hasonlóan a helyi viszonyokhoz igazítottak.

A második generációs Hyundai Genesis elsőként lép piacra jobbkormányos kivitelben Ausztráliában. Az alapmodell ára 60 ezer ausztrál dollár, amelyhez további kétféle csomagot rendelhetnek a vásárlók, így akár 82 ezer dollárba is kerülhet a Hyundai vadonatúj zászlóshajója.  



A piacra vezetést megelőzően a Hyundai Namyang fejlesztőközpontjában megalkotott Genesis modellt a németországi Nürburgring és a koreai Yeogam tesztpályája, valamint a coloradói Halál-völgyében végzett forrósági és a svédországi Argeplog taván végrehajtott hideg időjárási tesztjein túlmenően annak tartósságát Ausztrália keleti és központi részein is megvizsgálták.    


Az ANCAP töréstesztjén kiemelkedő eredményt elérő Genesis első példányai a világpremiert követően megérkeztek Ausztráliába, ahol a Hyundai helyi futómű-fejlesztői az ausztrál körülményekhez igazították az autót. „A Genesis hatalmas kihívás volt számunkra részben azért, mert hatalmas elvárásokat támasztanak az autóval szemben” – mondja Andrew Tuitahi, a Hyundai Motor Company Australia terméktervezési vezetője.  


„Miközben kivételesen jó alapokon dolgozhattunk, rendkívül kemény referenciaként szolgált a BMW, Mercedes-Benz, az Audi, a Lexus és a Jaguar” – mondja Tuitahi. „Ezekhez hozzájöttek még a helyben fejlesztett Holden és Ford presztízsmodelljei, valamint a Chrysler 300 és ez csak néhány példa a jó limuzinok közül.”


A korábban már áthangolt Elantra, ix35 és Veloster Turbo modellekhez hasonlóan a HMCA munkatársainak a Genesis modellt is az ausztrál vezetők elvárásaihoz kellett igazítaniuk, hiszen Tuitahi szerint a helyi utak a világ legnagyobb kihívásait hordozzák magukban. „Az ausztráloknak magasabbak az elvárásaik az autókkal szemben, vagyis a rosszabb körülmények között is elvárják a maximális kezelhetőséget.”

A cél elérése érdekében a csapat az év eleje óta 42 különböző rugóbeállítást, stabilizátor pálcát és felfüggesztést értékelt.  „Biztos vagyok benne, hogy a Genesis újrahangolása elérte a célját” – jelentette ki Tuitahi.


A Genesis 3,8 literes, V6-os erőforrásával szerelt változata az első olyan Hyundai modell, amely hátsókerék-meghajtással rendelkezik, 6,5 másodperc alatt gyorsul 0-ról 100 km/h-ra, végsebessége pedig eléri a 240 km/h-t. Az Ausztráliában kapható 91-es oktánszámú üzemanyagból 11,2 litert fogyaszt el 100 kilométeren.


A limuzin alapfelszereltségébe az elől elektromosan állítható, fűthető bőrülések, 9,2 collos kijelzővel, tolatókamerával és navigációs rendszerrel is ellátott központi érintőképernyő, a 17 hangszórós, a hátsó ülésekről is állítható hangrendszer, a telefonkihangosító, Ledes nappali menetfényekkel rendelkező xenonlámpák és első-hátsó parkolóradarok találhatóak. 


A Sensory csomagban a fentiek mellett a holttérfigyelőt, a hátsó keresztforgalom-figyelőt, 360 fokos kamerarendszert, a head-up kijelzőt és a széndioxidszenzort is kínál a Hyundai, míg az Ultimate csomag panoráma napfénytetőt, 19 collos kerekeket, szellőztetett első üléseket és fűtött hátsó üléseket, automata csomagtér-nyitást ad még hozzá a Genesis luxusához.  


A Genesishez jár a Hyundai iCare szervizcsomagja is, amelynek keretében a kilométerkorlát nélküli ötéves garanciához kapcsolódóan az első öt évben, vagy 75 ezer kilométerig az időszaki előírt karbantartásokat a márkaszervizek díjmentesen végzik el, utána pedig előre meghatározott összegért lehet ezeket elvégeztetni.  


Forrás: hyundai.com.authemotorreport.com.au

Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai i30 megkapta második ráncfelvarrását

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését

2024 új Hyundai és Kia modelljei