Ausztráliában is kapható az új Hyundai Genesis
A Hyundai most első alkalommal kezdte meg a Genesis
luxuslimuzin ausztrál forgalmazását, amelyet a többi modellhez hasonlóan a
helyi viszonyokhoz igazítottak.
A második generációs Hyundai Genesis elsőként lép piacra
jobbkormányos kivitelben Ausztráliában. Az alapmodell ára 60 ezer ausztrál
dollár, amelyhez további kétféle csomagot rendelhetnek a vásárlók, így akár 82
ezer dollárba is kerülhet a Hyundai vadonatúj zászlóshajója.
A piacra vezetést megelőzően a Hyundai Namyang
fejlesztőközpontjában megalkotott Genesis modellt a németországi Nürburgring és
a koreai Yeogam tesztpályája, valamint a coloradói Halál-völgyében végzett
forrósági és a svédországi Argeplog taván végrehajtott hideg időjárási
tesztjein túlmenően annak tartósságát Ausztrália keleti és központi részein is
megvizsgálták.
Az ANCAP töréstesztjén kiemelkedő eredményt elérő Genesis első
példányai a világpremiert követően megérkeztek Ausztráliába, ahol a Hyundai helyi
futómű-fejlesztői az ausztrál körülményekhez igazították az autót. „A Genesis
hatalmas kihívás volt számunkra részben azért, mert hatalmas elvárásokat
támasztanak az autóval szemben” – mondja Andrew Tuitahi, a Hyundai Motor
Company Australia terméktervezési vezetője.
„Miközben kivételesen jó alapokon dolgozhattunk, rendkívül kemény
referenciaként szolgált a BMW, Mercedes-Benz, az Audi, a Lexus és a Jaguar” –
mondja Tuitahi. „Ezekhez hozzájöttek még a helyben fejlesztett Holden és Ford
presztízsmodelljei, valamint a Chrysler 300 és ez csak néhány példa a jó
limuzinok közül.”
A korábban már áthangolt Elantra, ix35 és Veloster Turbo
modellekhez hasonlóan a HMCA munkatársainak a Genesis modellt is az ausztrál
vezetők elvárásaihoz kellett igazítaniuk, hiszen Tuitahi szerint a helyi utak a
világ legnagyobb kihívásait hordozzák magukban. „Az ausztráloknak magasabbak az
elvárásaik az autókkal szemben, vagyis a rosszabb körülmények között is
elvárják a maximális kezelhetőséget.”
A cél elérése érdekében a csapat az év eleje óta 42
különböző rugóbeállítást, stabilizátor pálcát és felfüggesztést értékelt. „Biztos vagyok benne, hogy a Genesis újrahangolása
elérte a célját” – jelentette ki Tuitahi.
A Genesis 3,8 literes, V6-os erőforrásával szerelt változata
az első olyan Hyundai modell, amely hátsókerék-meghajtással rendelkezik, 6,5
másodperc alatt gyorsul 0-ról 100 km/h-ra, végsebessége pedig eléri a 240
km/h-t. Az Ausztráliában kapható 91-es oktánszámú üzemanyagból 11,2 litert
fogyaszt el 100 kilométeren.
A limuzin alapfelszereltségébe az elől elektromosan
állítható, fűthető bőrülések, 9,2 collos kijelzővel, tolatókamerával és
navigációs rendszerrel is ellátott központi érintőképernyő, a 17 hangszórós, a
hátsó ülésekről is állítható hangrendszer, a telefonkihangosító, Ledes nappali
menetfényekkel rendelkező xenonlámpák és első-hátsó parkolóradarok találhatóak.
A Sensory csomagban a fentiek mellett a holttérfigyelőt, a hátsó
keresztforgalom-figyelőt, 360 fokos kamerarendszert, a head-up kijelzőt és a
széndioxidszenzort is kínál a Hyundai, míg az Ultimate csomag panoráma napfénytetőt, 19 collos
kerekeket, szellőztetett első üléseket és fűtött hátsó üléseket, automata
csomagtér-nyitást ad még hozzá a Genesis luxusához.
A Genesishez jár a Hyundai iCare szervizcsomagja is, amelynek
keretében a kilométerkorlát nélküli ötéves garanciához kapcsolódóan az első öt
évben, vagy 75 ezer kilométerig az időszaki előírt karbantartásokat a márkaszervizek
díjmentesen végzik el, utána pedig előre meghatározott összegért lehet ezeket
elvégeztetni.
Forrás: hyundai.com.au, themotorreport.com.au
Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!
Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!