Új váltót kapnak a jövő Hyundai hibridjei
A Hyundai Motor a nemrég Koreában megtartott Erőforrás
Konferencián bemutatta új hatfokozatú automatikus sebességváltóját, amelyet
kifejezetten a hibrid modellekhez fejlesztett ki.
Az új hatfokozatú automata sebességváltóba teljesen sikerült
integrálni a villanymotort, amely így számos új technológiai megoldásainak
köszönhetően kézzelfogható előnyöket nyújt a vásárlók számára. Az egységet a
jövő Hyundai hibridjei használják majd, köztük elsőként a vadonatúj Sonata.
Az innovatív felépítés azt jelenti, hogy a hibrid meghajtó-rendszer
összes eleme a váltóba került beépítésre, amellyel minimalizálható az
energiaveszteség és fokozható a gazdaságosság. Egy új hajtómotor és elektromos
olajpumpa (EOP) került beépítésre, míg a nyomatékváltót teljes mértékben
eltávolították. A könnyebb torziós lengéscsillapító, a kevesebb tárcsából
összerakott új motorkuplung hatására csökkent az ellenállás és jelentősen
hozzájárul az energia jobb hatásfokú áramlásához és ezzel a hatékony
erőátvitelhez.
A legjelentősebb változás az olajpumpa-rendszeren belül
történt. Az új olajpumpával felszerelt váltó fokozott gazdaságosságot hoz
azzal, hogy a korábbi mechanikus olajpumpa által okozott hidraulikus veszteség
megszűnt, az új elektromos olajpumpa pedig a vezetési körülmények alapján automatikusan
optimalizálja a rendszer működését.
A kevesebb alkatrésznek köszönhetően az új váltó a
korábbinál könnyebb, 130 kilogrammot nyom, nyomatéka mégis 280 Nm.
Az új váltóegység mellett a konferencián bemutatták a
Hyundai vadonatúj 1,0 literes T-GDI turbófeltöltéses benzinmotorját is.
Forrás: globalpr.hyundai.com
Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!
Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!