Nem veszik az új Hyundai Sonatát
Bár talán korai lenne értékelni az új Hyundai Sonata
sikerességét, az értékesítési adatok egyelőre nem olyan ígéretesek, mint azt
korábban gondolták.
A vadonatúj Hyundai Sonata bemutatkozásakor hatalmas
elismerést kapott az amerikai médiától, a Consumer Reports rendkívül
versenyképes ajánlatnak nevezte az új modellt, ám mindenközben rengetegen
elismerik, hogy az autó formaterve túlságosan unalmasra sikerült ahhoz, hogy
vonzó legyen a vásárlók szemében. A Sonata bukása igen érzékenyen érintené a
Hyundait, hiszen Kína után az amerikai a koreai márka második legnagyobb piaca.
Az Amerikában júniustól elérhető 2015-ös Sonata sem árban,
sem megjelenésében nem volt eddig képes lépést tartani konkurenseivel, a Nissan
Altimával és a Honda Accorddal. A Hyundai az amerikai bevezetését követően 41 994
darab új Sonatát értékesített, amely 13 százalékkal kevesebb, mint az előd
teljesítménye volt.
„Az új Sonata minden tekintetben megelőzi a korábbi modellt,
ám a vásárlókat elsősorban az autók kinézete vonzza” – mondja Scott Fink, a
Hyundai legnagyobb kereskedésének, a floridai New Port Richey vezetője.
Nagyon úgy tűnik, hogy a Hyundai azon döntése, mely szerint
az új Sonata vonalait a dél-koreai vásárlók igényei szerint kevésbé merészre,
karakteresre húzták, az amerikai piacon visszaüt. Ám a dolgok Dél-Koreában sem
mennek jól, ott ugyanis 6 861 Sonata kelt el szeptemberben, ami kevesebb,
mint a fele az márciusi bemutatót követő 11 904 darabos értékesítéssel
büszkélkedő április hónap eladásainak.
2014-re a Hyundai 92 500 Sonata értékesítését tervezte,
amelyhez minden hónapban 17 ezer autót kellene értékesíteniük. Eddig az átlagos
havi értékesítési eredmény 10 500 db körül mozgott.
Forrás: carscoops.com
Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!
Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!