Fej-fej mellett a Hyundai és a Toyota a világpiacon
A Hyundai Motor és a Toyota Motor globális riválisokként az elmúlt időszakban hasonló lépéseikkel keltik fel a világ figyelmét.
Miközben mind a Hyundai, mind a Toyota a taxipiacon erősítik
délkelet-ázsiai piaci szerepüket, mindkét vállalat vadul verseng egymással a
jövő környezetbarát autóipari megoldásának tekintett üzemanyagcellás modellek
piacán.
A Hyundai Motor néhány hete ugyanis megkötötte azt a
megállapodást, amelynek értelmében a vállalat 3 ezer i40 CRDi taxit szállít jövő
évtől a szingapúri ComfortDelGro csoport számára. Amióta a Hyundai 2006-ban
megkötötte első megállapodását ComfortDelGro vállalattal, 2007 és 2013 között évente
mintegy kétezer új Sonata taximodellt szállított a cégnek.
A Hyundai Motor rendkívüli népszerűségnek örvend a szingapúri
taxitársaságok körében, 2010-ben a Hyundai Motor taxijainak piaci részesedése meghaladta
a Toyota Crown taxikét. Szingapúrban jelenleg hét taxis cége mintegy 27 ezer
taxival rendelkezik, amelyből csak a ComfortDelGro ezen mennyiség több mint fele,
16 ezer taxi áll rendelkezésére. Ez a 16 ezer darab pedig száz százalékban a
Hyundai modelljeiből áll.
„A Szingapúrban működő taxik 64 százaléka jövőre Hyundai
modell lesz” – mondta a Hyundai Motor egyik képviselője. „Amint stabil piaci
részesedést szerzünk Szingapúrban, megkezdjük értékesítési hálózatunk bővítését
az egész délkelet-ázsiai régióban.”
Indonéziában él Délkelet-Ázsia lakosságának 40 százaléka,
250 millió ember, ahol a japán márkák 90 százalékos piaci részesedésükkel
uralják a helyi piacot. Közülük is 40 százalékkal a Toyota a piacvezető, amely
legfőképpen annak köszönheti vezető szerepét, hogy szövetséget kötöttek a indonéz
Blue Bird taxivállalattal, így mára az összes autójuk a Toyota jelvényét
viseli.
A Hyundai és a Toyota közötti éles verseny a jövőben
kiterjed a hidrogénnel üzemelő üzemanyagcellás autók piacára is. A Párizsi
Autószalonon ugyanis a Toyota kiállította FCV névre keresztelt saját gyártású
üzemanyagcellás limuzinját. A Toyota hivatalosan jövő év elejétől tervezi a modell
értékesítésének megkezdését Japánban, nyártól pedig Amerikában és Európában is
kínálja majd ezt az autót. A Toyota szerint a hidrogén-meghajtású jármű
egyetlen, három percig tartó feltöltéssel akár 700 km-t is meg tud tenni.
A Hyundai Motor az üzemanyagcellás technológia úttörőjeként
már tavalyi év áprilisától kínálja hazai, koreai piacán a Tucson ix modell
üzemanyagcellás változatát. A Hyundai Motornak a világon elsőként sikerült 350
atmoszférás hidrogénfeltöltő rendszert építenie, nemrég pedig elkészítették a
700 atmoszférás sűrített hidrogéntartályt.
A Hyundai Motor legalább két évvel versenytársai előtt
felállította saját üzemanyagcellás autóinak termelési rendszerét sőt, a
Mercedes-Benz, a General Motors és a Toyota is csak 2015 után tervezi
hidrogénhajtású autóinak tömeggyártását. A Hyundai Motor jövőre ezer új
üzemanyagcellás autót kíván értékesíteni világszerte, köztük Európában is.
A Hyundai és a Toyota elgondolásai között az a legnagyobb
különbség, hogy a Hyundai egy már meglévő hobbiterepjáró, a Tucson ix modellbe
építette be az üzemanyagcellás rendszerét, míg a Toyota egy teljesen különálló
modellt készített. A Toyota kb. 65 ezer dollárért kívánja piacra dobni
modelljét, míg a Hyundai Motor üzemanyagcellás modelljéért ennek több, mint
dupláját, mintegy 140 ezer dollárt kér.
Forrás: businesskorea.co.kr
Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!
Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!