Fej-fej mellett a Hyundai és a Toyota a világpiacon


A Hyundai Motor és a Toyota Motor globális riválisokként az elmúlt időszakban hasonló lépéseikkel keltik fel a világ figyelmét.

Miközben mind a Hyundai, mind a Toyota a taxipiacon erősítik délkelet-ázsiai piaci szerepüket, mindkét vállalat vadul verseng egymással a jövő környezetbarát autóipari megoldásának tekintett üzemanyagcellás modellek piacán.

A Hyundai Motor néhány hete ugyanis megkötötte azt a megállapodást, amelynek értelmében a vállalat 3 ezer i40 CRDi taxit szállít jövő évtől a szingapúri ComfortDelGro csoport számára. Amióta a Hyundai 2006-ban megkötötte első megállapodását ComfortDelGro vállalattal, 2007 és 2013 között évente mintegy kétezer új Sonata taximodellt szállított a cégnek.


A Hyundai Motor rendkívüli népszerűségnek örvend a szingapúri taxitársaságok körében, 2010-ben a Hyundai Motor taxijainak piaci részesedése meghaladta a Toyota Crown taxikét. Szingapúrban jelenleg hét taxis cége mintegy 27 ezer taxival rendelkezik, amelyből csak a ComfortDelGro ezen mennyiség több mint fele, 16 ezer taxi áll rendelkezésére. Ez a 16 ezer darab pedig száz százalékban a Hyundai modelljeiből áll.

„A Szingapúrban működő taxik 64 százaléka jövőre Hyundai modell lesz” – mondta a Hyundai Motor egyik képviselője. „Amint stabil piaci részesedést szerzünk Szingapúrban, megkezdjük értékesítési hálózatunk bővítését az egész délkelet-ázsiai régióban.”   


Indonéziában él Délkelet-Ázsia lakosságának 40 százaléka, 250 millió ember, ahol a japán márkák 90 százalékos piaci részesedésükkel uralják a helyi piacot. Közülük is 40 százalékkal a Toyota a piacvezető, amely legfőképpen annak köszönheti vezető szerepét, hogy szövetséget kötöttek a indonéz Blue Bird taxivállalattal, így mára az összes autójuk a Toyota jelvényét viseli.  

A Hyundai és a Toyota közötti éles verseny a jövőben kiterjed a hidrogénnel üzemelő üzemanyagcellás autók piacára is. A Párizsi Autószalonon ugyanis a Toyota kiállította FCV névre keresztelt saját gyártású üzemanyagcellás limuzinját. A Toyota hivatalosan jövő év elejétől tervezi a modell értékesítésének megkezdését Japánban, nyártól pedig Amerikában és Európában is kínálja majd ezt az autót. A Toyota szerint a hidrogén-meghajtású jármű egyetlen, három percig tartó feltöltéssel akár 700 km-t is meg tud tenni.


A Hyundai Motor az üzemanyagcellás technológia úttörőjeként már tavalyi év áprilisától kínálja hazai, koreai piacán a Tucson ix modell üzemanyagcellás változatát. A Hyundai Motornak a világon elsőként sikerült 350 atmoszférás hidrogénfeltöltő rendszert építenie, nemrég pedig elkészítették a 700 atmoszférás sűrített hidrogéntartályt.

A Hyundai Motor legalább két évvel versenytársai előtt felállította saját üzemanyagcellás autóinak termelési rendszerét sőt, a Mercedes-Benz, a General Motors és a Toyota is csak 2015 után tervezi hidrogénhajtású autóinak tömeggyártását. A Hyundai Motor jövőre ezer új üzemanyagcellás autót kíván értékesíteni világszerte, köztük Európában is.


A Hyundai és a Toyota elgondolásai között az a legnagyobb különbség, hogy a Hyundai egy már meglévő hobbiterepjáró, a Tucson ix modellbe építette be az üzemanyagcellás rendszerét, míg a Toyota egy teljesen különálló modellt készített. A Toyota kb. 65 ezer dollárért kívánja piacra dobni modelljét, míg a Hyundai Motor üzemanyagcellás modelljéért ennek több, mint dupláját, mintegy 140 ezer dollárt kér.   

Forrás: businesskorea.co.kr

Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai i30 megkapta második ráncfelvarrását

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését

2024 új Hyundai és Kia modelljei