A Hyundai is a környezetbarát autók felé fordul


A csökkenő üzemanyagárak ellenére a szakértők szerint a gazdaságos és környezetbarát autók piaca a jövőben tovább növekszik majd.

„A jobb hatásfokú környezetbarát autók iránti igény túlmutat azok gazdasági költségein. A Xi kínai és Obama amerikai elnök szavai azt tükrözik, az energiaáraktól függetlenül szükség van a szabályozásokra” – mondja James Chao, az IHS Automotive tanácsadó iroda ázsiai régiójának vezetője. „A csökkenő olajárak befolyásolhatták a vásárlókat. De ha hiszik, ha nem, az ügyfelekkel folytatott beszélgetéseim 90 százalékában a még kedvezőbb üzemanyag-fogyasztás a téma. Mindenki erről beszél” – tette hozzá.

A vállalat a Hyundai és más globális autógyártók, alkatrészgyártók részére biztosít konzultációs lehetőséget. Az IHS előrejelzése szerint a környezetbarát járművek termelési mennyisége 2020-ra megháromszorozódhat, így a 2014-es 2,2 millió helyett akár 6,4 millió darab kelhet el világszerte.  

A több környezetbarát autó új munkahelyeket és egy teljesen új iparág és piac születését is eredményezheti. „Nemcsak az autógyártók, de az alkatrészgyártók és más iparágak számára is nagy lehetőség ez” – mondja Chao. „Vegyük pl. Kínát. 2020-ra már egy 30 milliós autópiacról beszélünk, valószínűleg a világ legnagyobb piacáról… És az a tény, hogy a kínai kormányzat 2020-ig jelentősen szigorítja szabályrendszerét jó ok a globális gyártóknak, hogy jelentős beruházásokat valósítsanak meg.”  

A globális trendekkel összhangban a Hyundai csoport nemrég bemutatta „2020-as fogyasztásfejlesztő tervét”, amelyben az erőforrások fejlesztése, a járművek tömegcsökkentése, hibrid, elektromos és üzemanyagcellás járművek piacra dobása szerepel. A Hyundai csoport 2020-ra az iparág legjobb üzemanyag-fogyasztási értékeit kívánja elérni azért, hogy ezzel megfeleljen az egyes térségek folyamatosan szigorodó széndioxid-kibocsátási és egyéb károsanyag-kibocsátási szabályozásainak.

A cégcsoport 2020-ra jelentősen bővíti környezetbarát autóinak körét, amelynek során 12 hibridet, hat plug-in hibridet, két teljesen elektromos járművet és két üzemanyagcellás modellt kíván bemutatni és ezzel a környezetbarát autók piacán a világ második legnagyobbjává kíván válni. Az autógyártó japán riválisa, a Toyota előtt mutatta be a világ első, sorozatban, futószalagon gyártott üzemanyagcellás modelljét.   


„Úgy tűnhet, a Hyundai bizonytalan, de nem hiszem, hogy rossz stratégia lenne ez a kései belépés. Különösen akkor, amikor a bizonytalanság meghatározó, inkább körültekintőként lehetne jellemezni” – teszi hozzá Chao, megvédve ezzel az autógyártó változó hozzáállását. „A Hyundai üzletága Kínában virágzik. Habár későn érkezett, az amerikai piac kis- és középkategóriás autópiacán mostanra sikerült szilárdan megvetnie lábát. Ezek vitathatatlan tények. Időre lesz ugyan szükség, de a közeli jövőben egyre gyakrabban kerülnek szóba a környezetbarát autók.”

Forrás: koreaherald.com

Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai i30 megkapta második ráncfelvarrását

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését

2024 új Hyundai és Kia modelljei