A Hyundai is a környezetbarát autók felé fordul
A csökkenő üzemanyagárak ellenére a szakértők szerint a gazdaságos
és környezetbarát autók piaca a jövőben tovább növekszik majd.
„A jobb hatásfokú környezetbarát autók iránti igény túlmutat
azok gazdasági költségein. A Xi kínai és Obama amerikai elnök szavai azt
tükrözik, az energiaáraktól függetlenül szükség van a szabályozásokra” – mondja
James Chao, az IHS Automotive tanácsadó iroda ázsiai régiójának vezetője. „A
csökkenő olajárak befolyásolhatták a vásárlókat. De ha hiszik, ha nem, az
ügyfelekkel folytatott beszélgetéseim 90 százalékában a még kedvezőbb üzemanyag-fogyasztás
a téma. Mindenki erről beszél” – tette hozzá.
A vállalat a Hyundai és más globális autógyártók,
alkatrészgyártók részére biztosít konzultációs lehetőséget. Az IHS előrejelzése
szerint a környezetbarát járművek termelési mennyisége 2020-ra
megháromszorozódhat, így a 2014-es 2,2 millió helyett akár 6,4 millió darab
kelhet el világszerte.
A több környezetbarát autó új munkahelyeket és egy teljesen
új iparág és piac születését is eredményezheti. „Nemcsak az autógyártók, de az
alkatrészgyártók és más iparágak számára is nagy lehetőség ez” – mondja Chao. „Vegyük
pl. Kínát. 2020-ra már egy 30 milliós autópiacról beszélünk, valószínűleg a
világ legnagyobb piacáról… És az a tény, hogy a kínai kormányzat 2020-ig jelentősen
szigorítja szabályrendszerét jó ok a globális gyártóknak, hogy jelentős
beruházásokat valósítsanak meg.”
A globális trendekkel összhangban a Hyundai csoport nemrég bemutatta
„2020-as fogyasztásfejlesztő tervét”, amelyben az erőforrások fejlesztése, a
járművek tömegcsökkentése, hibrid, elektromos és üzemanyagcellás járművek
piacra dobása szerepel. A Hyundai csoport 2020-ra az iparág legjobb
üzemanyag-fogyasztási értékeit kívánja elérni azért, hogy ezzel megfeleljen az
egyes térségek folyamatosan szigorodó széndioxid-kibocsátási és egyéb
károsanyag-kibocsátási szabályozásainak.
A cégcsoport 2020-ra jelentősen bővíti környezetbarát
autóinak körét, amelynek során 12 hibridet, hat plug-in hibridet, két teljesen
elektromos járművet és két üzemanyagcellás modellt kíván bemutatni és ezzel a környezetbarát
autók piacán a világ második legnagyobbjává kíván válni. Az autógyártó japán
riválisa, a Toyota előtt mutatta be a világ első, sorozatban, futószalagon
gyártott üzemanyagcellás modelljét.
„Úgy tűnhet, a Hyundai bizonytalan, de nem hiszem, hogy
rossz stratégia lenne ez a kései belépés. Különösen akkor, amikor a
bizonytalanság meghatározó, inkább körültekintőként lehetne jellemezni” – teszi
hozzá Chao, megvédve ezzel az autógyártó változó hozzáállását. „A Hyundai üzletága
Kínában virágzik. Habár későn érkezett, az amerikai piac kis- és
középkategóriás autópiacán mostanra sikerült szilárdan megvetnie lábát. Ezek vitathatatlan
tények. Időre lesz ugyan szükség, de a közeli jövőben egyre gyakrabban kerülnek
szóba a környezetbarát autók.”
Forrás: koreaherald.com
Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!
Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!