Európa a kulcs a Hyundai sikeréhez
A Hyundai európai marketingfőnöke szerint az új Tucsonnal a
márkához csábított európai ügyfelek kulcsfontosságot kapnak a vállalat globális
sikerességéhez vezető úton.
Ha a Hyundai meg tudja nyerni magának az európai vásárlókat,
akkor bárhol képes helytállni. Ez annak az embernek a véleménye, akinek feladata
a koreai márka hírnevének építése és az eladások növelése a világ egyik legérettebb autópiacán. Jochen Sengpiehl, a Hyundai Motor Europe marketingvezetője
szerint ugyanis a márka hírnevének építése szempontjából Európa jelenti az
elsődleges helyszínt.
„Remek autókat építünk, amelyek elérhetőek, kiváló
minőségűek, értékarányosak, de szükségünk van valamiféle hozzáadott értékre
ahhoz, hogy elkápráztassuk a vásárlókat, ezért aztán több figyelmet kell
szentelnünk a márkának” – mondja Sengpiehl. „Európában az autóink jobbak, mint
megítélésünk. Dolgoznunk kell a márkán, hogy a kettő azonos szintre kerüljön.”
Sengpiehl elmondta, az új Tucson kulcsfontosságú elem, amely
a Hyundai márka-nagyköveteként lép piacra. „Ez egy globális autó, amit
Európában terveztünk és itt is gyártunk a világ számára. A saját útját járja, a
saját szegmensében. Képességei lehetségessé teszik, hogy a vásárlók számára
többet adjon, mint amit elvárnak tőle.” – magyarázza. „A Tucson jó alapot teremt,
amelyre egy érzelemgazdag európai márkát tudunk felépíteni.”
Kevesebb, mint egy hónappal a genfi bemutató előtt a Hyundai a márka
történetében először külföldön, Berlinben rántotta le a leplet új globális
modelljéről, a Tucsonról, a helyszín pedig különleges jelentőséggel bír, hiszen
nem messze onnan található Európa legnagyobb autógyártója, a Volkswagen wolfsburgi
főhadiszállása.
„A Tucson a márka európai nagykövete. Az autót a városokra
tervezték. A modern, mai városi embereknek készült. Amikor eldöntöttük a
bemutató megrendezését, Berlinre esett a választás. Berlin gyorsan növekszik… Egy globális
metropolisz… Így lett az ideális helyszín” – meséli mosolyogva Sengpiehl.
Sengpiehl szerint az európai piac összetettsége kihívást
jelent a márka számára. „Európa a legnehezebb és legösszetettebb autópiac, ahol
sikereket kell elérnünk. Nagyjából 30 piacunk van itt, rengeteg különböző
nyelvvel és kultúrával… Nem összehasonlítható ez az ausztrál, az amerikai,
kínai vagy éppen a hazai, koreai piaccal, ahol egyetlen ország és azonos nyelv
van. A vállalat nagyon szeretne utat törni Európában, hiszen ott vagyunk, ahol
a világ legjobb autóit készítik. Ha itt meg tudjuk csinálni, bárhol képesek
vagyunk helytállni.” – magyarázza.
„Ha a márkát más, értékesebb vagy prémium
környezetbe helyezzük, az értékarányossággal együtt már lehet kezdeni valamit…
Ha megnézzük a német prémiummárkák sikereit, az autóikat Európának, Európában
készítik. Az európai ízlés szerint készített autók nagyon sikeresek. Éppen ezért,
ha megtaláljuk az európaiakhoz vezető utat és az embereket a márkához csábítjuk
és ha látják,, hogy a Hyundait nemcsak az ára adja el, ez biztosan továbbgyűrűzik
majd a világpiacra” – zárta Sengpiehl.
Forrás: motoring.com.au
Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!
Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!