Innovatív technológiákat támogató fejlesztőközpontot avatott a Hyundai


A Hyundai Motor bejelentette, hogy 177,5 milliárd won, azaz mintegy 45 milliárd forint értékben egy olyan alapot hozott létre, amely az új technológiák fejlesztése mellett támogatja az üzemanyagcellás járművek elterjedését.

A Hyundai és Kia márkákat birtokló Hyundai Motor Group közleményében arról is beszélt, hogy a 177,5 milliárd wonból 52,5 milliárdot az autóipari startup vállalkozások és azok új technológiáinak fejlesztésének támogatására szánja, míg további 15 milliárdot a hidrogén üzemanyagcellás iparág elősegítésére fordít.

Nagyjából 100 milliárd wonból támogatni fogják a kis- és közepes méretű vállalkozások innovatív tevékenységét és azért, hogy bátorítsák azokat arra, hogy minél több információ- és kommunikációtechnológiai termékeket mutassanak be és indítsák be azok sorozatgyártását. Az alapot egy olyan központ indítja és kezeli, amelyet a Hyundai Motor Group és a Szöultól mintegy 330 kilométerre fekvő Gwangju városának önkormányzata nyitott. A helyi önkormányzat mellett a központi kormányzat, valamint további pénzügyi befektetők is csatlakoznak az alap pénzgyűjtéséhez. 

A Gwangju központ már Korea hatodik kreatív innovációs központja a Samsung csoport daegui és észak-gyeongsangi, az SK csoport daejeoni, a Hyosung csoport és a Posco létesítményei után. A Gwangju központ elsősorban a térség gazdaságát lendíti fel a környezetbarát autóipari technológiák és hibrid, valamint üzemanyagcellás járművek fejlesztésével. A 17 eddig felállított és még tervezett innovációs központ közül 1 190 négyzetméteres méretével a gwangjui a legnagyobb.


A központ épülete két fő részegységből tevődik össze: az egyik feladata az autóiparhoz kapcsolódó hidrogén üzemanyagcellás üzletek és helyi fejlesztőintézetek kapcsolatainak segítése, míg a másik egységben a hétköznapi emberek életét elősegítő projektekkel foglalkoznak.

A nemrégiben megtartott avatóünnepségen az állami, önkormányzati és a magánszektor képviselői mellett a vállalat elnöke, Mong-koo Chung és Dél-Korea elnöke, Geun-hye Park is részt vett. „A Hyundai Motor nagyon erős növekedési tapasztalatot gyűjtött az elmúlt évtizedekben az első saját tervezésű Pony modelljüktől egészen addig, hogy a világ öt legnagyobb autógyártójává váltak” – mondta Park elnök köszöntőjében. „A Gwangju központban a vállalat megosztja a növekedés titkát a helyi vállalkozókkal, startup vállalatokkal és bevezeti őket a globális üzletvilágba. Remélem, sok jövőbeli „sárkány” (technológiai startup vállalkozások) születik itt és Gwangjut az autóipari startup vállalatok Mekkájává téve Koreát az üzemanyagcellás autók világvezetőjévé alakítják.”


A központ épülete két fő részegységből tevődik össze: az egyik feladata az autóiparhoz kapcsolódó hidrogén üzemanyagcellás üzletek és helyi fejlesztőintézetek kapcsolatainak segítése, míg a másik egységben a hétköznapi emberek életét elősegítő projektekkel foglalkoznak. Az autóipari csoport az üzemanyagcellás üzletág fontosságát hangsúlyozza mondván, hogy a központ a startup vállalkozásokra koncentrál, akik hozzáférhetnek a kulcsfontosságú infrastruktúrához és a dolgozók betanítása és a szükséges hálózatok erősítése révén  hidrogéngazdasági „ökoszisztémát” hoznak létre.  

A vállalat egy olyan adatbázist és létre kíván hozni, ahol kereshetővé válnak a technológiák, szabadalmak, előírások és piaci trendek, és ebben megtalálhatóak lesznek a a Hyundai és Kia márkék által védett nagyjából ezer szabadalom is. „Azért tesszük elérhetővé szabadalmainkat, mert elhatározásunk szerint fontos bátorítani az érintett iparágakat és növelni az üzemanyagcellás iparág piaci részesedését” – áll a csoport közleményében.  

Forrás: koreaherald.comkoreajoongangdaily.joins.com

Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai i30 megkapta második ráncfelvarrását

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését

2024 új Hyundai és Kia modelljei