Hazájában is bemutatkozott a frissített Hyundai i40


Az ország legnagyobb autógyártójaként a Hyundai Motor Dél-Koreában is bemutatta az i40 típuscsalád új változatát, amely elsősorban új dízelmotorjának gazdaságosságával mutat újat.  

A limuzin és kombikarosszériával egyaránt megvásárolható i40 2011-ben Dél-Koreába is elhozta az európai stílust és kényelmet. A Sonata padlólemezére épülő, annál azonban feljebb pozícionált középkategóriás modell új dízelmotorjával és kombikarosszériájával jelentősen túlmutatott alapjaira épülő testvérénél.


„Az egyetlen dolog, amin nem változtattunk, az i40-es név volt – a formától az erőforrásig minden más megújult” – mondta Sang-dae Kim, a Hyundai marketingrészlegének vezetője. „A középkategóriás autók zászlóshajójához illően a változtatások az erős, gazdaságos és környezetbarát járművek globális trendjét követték.”


A most megjelent új i40 is megkapta a Hyundai Folyékony Szobrászat 2.0 stíluselemeit. Az új, hatszögletű hűtőmaszk eleganciát sugároz, az átdolgozott első lökhárítókban világító ködlámpákkal és a fényszórókban elhelyezett új sziluettű LED-es nappali menetfényekkel az autó még agresszívabbá is vált, .


Az új i40 oldalnézetből négyféle új rajzolatú keréktárcsáiról különböztethető meg, míg az új LED hátsó lámpák futurisztikus formát adnak a hátsó résznek. A belső térben még finomabb anyagok és különböző színösszeállításokban kapható szövetek fokozzák a kényelmet.


Az i40 új dízelmotorja immár megfelel a szigorú Euro6 környezetvédelmi normáknak is. Az 1,7 literes változógeometriás, immár 141 lóerős turbódízelhez immár hétfokozatú duplakuplungos automataváltót is rendelhetnek a vásárlók. Ehhez az erőforráshoz ISG motorleállító automatika is rendelhető, amellyel az autó átlagfogyasztása 10,6 százalékkal javult a korábbi automata váltóval szerelt kivitelhez képest, így az változattól függően 6,0 liter/100 km körül alakul.


A Hyundai mérnökei jelentősen javítottak az autó hangszigetelésén és vibrációin. A vállalat németországi tesztcentrumában tovább hangolták az i40 futóművét, kormányzását, amelynek elektronikáját 16 bitesről 32 bitesre cserélték, javítva ezzel a vezetés dinamizmusát.


Immár az új i40-be is beköltözött az intelligens kulcsrendszer, amelyet érzékelve a csomagtér ajtaja kinyílik, belül pedig tovább javítottak a központi kijelzőn, amelynek 7 colos kapacitív érintőkijelzője mögött teljesen új szoftver fut.     


A legfrissebb i40 modellből a vállalat összesen 39 ezer darabot kíván értékesíteni világszerte, amelyből 29 ezret Európában, míg 5 ezer darabot saját, koreai piacán kíván eladni a márka. „Az i40 a Sonata és annak hibridváltozatával együtt tovább erősíti a Hyundai vezető pozícióját a középkategóriás autók versenyében és ezzel a modellel a legkisebbre tudjuk csökkenteni azon ügyfeleink számát, akik inkább  az importautókat választják” – tette hozzá Kim.    



Idén januárban összesen 187 darab Hyundai i40 modellt vásároltak Dél-Koreában, amely 10,7 százalékkal haladja meg az egy évvel korábbi eredményt. Az új i40 lépcsőshátú változatának ára Koreában 24,95 millió wonról (kb. 6,4 mFt) indul, míg a kombiért minimum 25,95 millió wont (kb. 6,7 mFt) kérnek a Hyundai dél-koreai kereskedői.


Forrás: koreaherald.comglobalpost.com

Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai i30 megkapta második ráncfelvarrását

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését

2024 új Hyundai és Kia modelljei