Új turbómotort kap a Hyundai Genesis Coupe


Eddig úgy tűnt, a Hyundai végre igazi izomautót farag a Genesis Coupe új generációjából, a legújabb információk szerint azonban mégsem ebbe az irányba indult el a fejlesztés.  

A Genesis limuzin után hamarosan esedékessé válik a Hyundai új sportautójának bemutatkozása is, amelynek fejlesztése, tesztelése szigorúan titkos, információmorzsák azonban folyamatosan érkeznek, ahogy az újdonság elkészül. 


Korábban arról szóltak a hírek, a Hyundai a Genesis Coupé motorterébe akár egy 5,0 literes V8-as benzinmotort tenne, amellyel a vállalat felvehetné a versenyt akár az amerikai izomautókkal is. Ezt azonban most más, ellenőrzött források cáfolták, helyette viszont egy vadonatúj, 3,3 literes, közvetlen befecskendezéses motor kerülhet a Coupé motorterébe, amelyre ráadásul több turbófeltöltőt is illesztenek, így összesen 395 lóerős teljesítményre lesz képes az autó. Ez a motor dolgozott annak idején a HND-9 Venace tanulmányban is.


A Korean Car Blog internetes oldalnak sikerült további bennfentes információkat is megszereznie az új motorról. Az egészen pontosan 3 342 köbcentiméteres erőforrás legfontosabb tulajdonsága természetesen az ikerturbós felépítés, amelynek hatására a 395 lóerős motor 513 Nm forgatónyomatékot tud magából kipréselni. A motor felépítésében is lényeges módosítások várhatóak, ugyanis az eddigi I-CVVT befecskendezési rendszert E-CVVT váltja, bár erről még nem rendelkezünk további információkkal. 


Szintén megerősített forrásból származó információk szerint az új Genesis Coupe a mostani generáció kissé módosított futóművét, felfüggesztéseit kapja meg, a formavilág pedig jóval visszafogottabb lesz, mint az új modell eddigi előfutárának tekintett HND-9 Venace koncepció. Úgy látszik, a Hyundai úgy határozott, egyelőre nem készít sorozatgyártású változatot a tanulmányból.   


Miközben több prototípus, köztük az új Equus és az új hibridmodell is végleges karosszériát kapott, addig a Hyundai mérnökei továbbra is a „régi köntösben” tesztelik a Genesis Coupe prototípusát Skandináviában. Ez is arra utal, hogy az autó egyelőre még a tesztelés kezdeti szakaszában tart, vagyis még legalább egy évet kell várni az új modell megjelenésére. 


A Svédország északi részén legutóbb lefotózott prototípus frontrészén jól kivehető az alsó hűtőrács mögötti intercooler. Mivel korábban már hivatalosan is bejelentették, hogy a Hyundai kupája nem kapható a jövőben a 2,0 literes turbómotorral, így ez a részlet is arra utal, a mérnökök a fentebb körülírt új turbómotort tesztelhetik.


Az is jól kivehető a fotókon, hogy az első és hátsó sárvédőket módosították, amely arra utalhat, hogy a hátul utazók számára a jövőben több helyről gondoskodtak, ezért az autó kerekeit kifelé tolták. A másik elgondolás szerint persze elképzelhető, hogy a Genesis limuzinban bemutatkozott Hyundai HTRAC összkerékhajtása igényel az eddigieknél több helyet magának.   

Forrás: thekoreancarblog.com

Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai i30 megkapta második ráncfelvarrását

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését

2024 új Hyundai és Kia modelljei