Bemutatkozott a vadonatúj Hyundai Tucson


Régi néven, de vadonatúj, modern külsővel és korszerű tartalommal érkezik a Hyundai új hobbiterepjárója, a Tucsonról pedig már a genfi bemutató előtt lerántották a leplet.

A Hyundai modelltörténetében szokatlan módon nem Dél-Koreában, hanem Európában mutatták be vadonatúj globális modelljük, a Tucson harmadik nemzedékét, amelynek elődjét szinte csak Európában nevezték át ix35-re. A mostantól mindenhol Tucson néven forgalmazott típus az utolsó csavarig megújult, motorpalettája kiszélesedett, felszereltsége pedig minden igényt kielégít.


„A merész, vadonatúj Tucson a Hyundai nagyköveteként életre kelti szlogenünket: ’új gondolatok, új lehetőségek’. Nagyszerű formatervével és a benne alkalmazott, fejlett technológiákkal a Tucson újabb mérföldkő a Hyundai európai jelenlétének történetében, gépjárműként pedig várakozásokon felüli ár-érték arányt képvisel.” – mondta Jochen Sengpiehl, a Hyundai Motor Europe marketingért felelős alelnöke.


Természetesen az új Tucson orrát a Hyundai márkavédjegyévé vált hatalmas hatszögletű hűtőmaszk uralja, az immár LED-es fényszórókkal és az alattuk elhelyezkedő, szintén LED-es nappali menetfényekkel markáns karaktert, míg az első lökhárító szárnyszerű kialakítása egyéni stílust ad az autónak. Oldalnézetben az aszimmetrikus kerékívek már álló helyzetben is dinamizmust sugároznak, amelyhez az oldalív „Z” karaktervonala erőteljességgel ruházza fel az autót. A Tucson hátsó kialakítását vízszintes vonalak, letisztult ívek határozzák meg, a hátsó lámpát a tervezők az új i20 stílusában rajzolták meg.


„A Hyundai progresszív szellemiségét és szenvedélyét jelképező formaterv teljesen átalakítja a márkát. A vadonatúj Tucson a kifinomult, lendületes felületeknek, a merész arányoknak, az éles törésvonalaknak és mindenekelőtt a Hyundai jelképének számító, hatszögletű hűtőmaszk legújabb kiadásának köszönheti merész, sportos kiállását.” – mondta Peter Schreyer, a Hyundai Motor Group elnöke és formatervezésért felelős igazgatója.


Az új külsőhöz méltó a belső elrendezés, ahol puha, kiváló minőségű anyagokat használtak fel, a tervezésnél pedig elsődleges figyelmet fordítottak a könnyű kezelhetőségre. A teljesen új műszerfal középkonzolját a korábbiaknál háromszor gyorsabb, vadonatúj TomTom navigációs rendszer érintőképernyője uralja, amely 7 évig ingyenesen frissíthető.


A Tucson egy teljesen új padlólemezre épült, a 6,5 centiméterrel 4 475 milliméteresre megnövelt hossznak és a 3 centiméterrel 2 670 milliméteresre növelt tengelytávnak köszönhetően az újdonság az elődnél jóval tágasabb helykínálatot biztosít az utasoknak és csomagjainak egyaránt. Az akár automatikusan, láblendítés nélkül is felnyitható ajtóval hozzáférhető csomagtér mérete alaphelyzetben 513 liter.


Az új Tucson korszerű kényelmi és biztonsági felszereltséggel érkezik. A fűthető első ülések immár szellőztetést is kapnak, az intelligens parkolóautomatika pedig nemcsak a párhuzamos, de a merőleges parkolással is megbirkózik. Ehhez kapcsolódva tolatáskor a keresztirányú forgalmat is radarok pásztázzák és az esetleges veszélyre figyelmeztetik a vezetőt.


Rendelhető az akár alacsonyabb, vagy nagyobb tempó mellett is működő, gyalogosokat is felismerő automata vészfékrendszer, a sávtartó pedig akár kisebb kormánymozdulatokkal is beavatkozhat az autó irányításába. A biztonsági arzenál az aktív motorházfedéllel, a holttér-figyelővel és a táblafelismerő-rendszerrel válik teljessé.


Az új Hyundai Tucson az eddiginél is szélesebb motorpalettája már most teljesíti a szigorú Euro6 környezetvédelmi normákat. Az alapot jelentő 1,6 literes GDI benzinmotor mellett megszűnt a korábbi 2,0 literes egység, helyét az i30 Turbo 1,6-os T-GDI motorja veszi át. A Tucsonban 176 lóerős változatban beépített motorhoz egyedüliként rendelhető a Hyundai saját fejlesztésű 7DCT hétfokozatú duplakuplungos váltója. A dízelkínálat változatlanul egy 1,7-es 115 lóerős és a két teljesítményszinttel (136 és 184 lóerővel) kérhető kétliteres motorokból áll.



A Genfi Autószalonon debütáló vadonatúj Tucson a Hyundai csehországi gyárában készül majd, az öt év kilométerkorlát nélküli garanciával érkező új hobbiterepjáró piacra vezetése az év második felében várható.



Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai i30 megkapta második ráncfelvarrását

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését

2024 új Hyundai és Kia modelljei