Nem lesznek idén Hyundai reklámok a Szuperkupán
A Hyundai Motor America úgy határozott, hogy hét év után több más nagyvállalathoz
hasonlóan az idei 49. Szuperkupára nem készítenek reklámfilmet, máshol viszont ennek ellenére összeállították saját filmjüket.
A Szuperkupa döntője nemcsak Amerika, de a világ egyik
legnézettebb sporteseménye, amelyet idén a világ 200 országának mintegy
egymilliárd nézője követ nyomon. Az amerikai foci döntő mérkőzéseinek szünetei
éppen ezért hatalmas lehetőséget jelentenek a reklámozók számára termékeik,
szolgáltatásaik bemutatására.
„Miközben a Szuperkupa remek hirdetési felület, a Hyundai
úgy határozott, szünetet kér és nem lesz játékban idén” – közölte szűkszavúan a
HMA szóvivője. A Hyundainak egyébként sincs új modellje, amit bemutathatna, ezért a vállalat inkább más irányba tekint.
A Hyundai hét éve, 2007-től folyamatosan megjelent egy vagy
két hirdetéseivel a Szuperkupa döntőiben. A válság kirobbanásának éveiben,
2009-ben a vállalat különleges biztosítási csomagját népszerűsítette, amelyben megígérte,
visszaveszi a gépkocsit, ha az ügyfél nem képes fizetni a törlesztő-részleteit.
2012-ben a Hyundai alabamai gyárában, ottani dolgozókkal
leforgatott márkafilmje mellett a Veloster Turbo és a Genesis Coupe modellt
népszerűsítő reklámokat élvezhette a közönség. Két éve, 2013-ban egy kölyök
gyűjtött szuperhős csapatot azért, hogy legyőzze a nagyobb fiúkat, valamint egy
másik filmben bemutatták a turbómotorok előnyeit is. Tavaly pedig a NagyRobbanás elméletben egy Elantra került főszerepbe, a vadonatúj Genesis
különleges biztonsági funkcióinak bemutatására készített „Apu hatodik érzéke”
reklámfilm pedig díjat is nyert.
A Hyundai mellett az idei döntőt több nagy autógyártó is
kihagyja, így nem láthatjuk idén a 2008. óta folyamatosan hirdető Audi, a 2011-es
„Az Erő” reklámot készítő Volkswagen, a General Motors, a Lincoln, a Jaguar, a
Honda vagy az Acura reklámjait sem.
Igaz ugyan, hogy a Hyundai idén nem reklámoz a Szuperkupa közvetítésén az Egyesült Államokban, a kanadai képviselet azonban ennek ellenére elkészítette saját márkafilmjét, amelyet a sportesemény kanadai közvetítésének egyik szünetében játszanak majd le.
Igaz ugyan, hogy a Hyundai idén nem reklámoz a Szuperkupa közvetítésén az Egyesült Államokban, a kanadai képviselet azonban ennek ellenére elkészítette saját márkafilmjét, amelyet a sportesemény kanadai közvetítésének egyik szünetében játszanak majd le.