Megvalósulhat a Hyundai Santa Cruz tanulmánya
A kiábrándító tavalyi év után a Hyundai amerikai vezetője javítana
a termékmix arányain, amelyben előbb-utóbb egy pick-up teherautó is szerepet
kapna.
Miközben az Amerikában eladott gépkocsik 53 százaléka
pick-up teherautó volt, a Hyundai tavaly túlnyomórészt személyautókat
értékesített az országban. A probléma már évek óta adott, amely most már nagyon
sürgősen megoldásért kiált.
Dave Zuchowksi, a Hyundai Motor America vezetője a januári
Detroiti Autószalonon több száz újságíró és a vállalat alelnöke, Eui-sun Chung
előtt vázolta a mai elsősorban személyautó-orientált vállalat jövőbeli terveit
ezen a teherautó-orientált piacon. „A Tucson, a Santa Fe és a Santa Fe Sport
eladásaink 25 százalékát jelentik, ami a Volkswagen mellett a második legkisebb
arány az iparágban. Míg ők 90 százalékban személyautókat adnak el, nálunk az
arány 80 százalék” – mondta Zuchowski, hozzátéve: a teherautók hiányát
megérezték a 2014-es eladási darabszámokban.
Zuchowski a terepjárók elégtelen szállítását hibáztatja, de
kicsi a Hyundai teherautó-kínálata is. „Tudjuk, mit kell tennünk. Aránytalanul
nagy a terepjárók globális termelése, mivel nem hiszem, hogy lenne még egy
olyan piac, ahol a teherautók aránya 55 százalék volna” – mondja. „A Tucson
esetében könnyen megduplázhatnánk az eladásokat, a 45 ezerről akár 90 ezerre is”
– monda, hozzátéve, a Santa Fe esetén a 75-80 ezer darabos éves eladás helyett
akár 125 ezret is el tudnának adni.
A termelés átütemezése mellett új modellek bemutatásával is
növelhetik a jövőben a szabadidő-autók eladásait. Ennek egyik előfutára lehet a
Detroiti Szalonon bemutatott Santa Cruz tanulmány. A márka az idei év jelentősebb
autókiállításaira elviszi a Santa Cruzt azért, hogy figyelje a média és a
közvélemény visszajelzéseit, majd dönt az autó sorsáról.
„Rengeteg lehetőség van egy ilyen modell amerikai
bevezetésében, ezt az összegyűjtött felmérésekkel igazolnunk kell és meg kell
győznünk az anyavállalatot arról, hogy be kell iktatnunk az autót a gyártási
ütemtervbe. Ezt amennyire tudjuk, fel kell gyorsítanunk” – magyarázza Zuchowski.
Zuchowski szerint a teherautók hiányát megérzik a Hyundai
személyautó-eladásai is. Szerinte az autógyártók többsége arra használja a
teherautókon keletkező bőséges haszonkulcsát, hogy ezzel ösztönözze a márka
személyautóinak értékesítését. A versenytársakhoz képest alacsonyabb szintű
ösztönzők részben magyarázhatják az új Sonata és az Elantra vártnál alacsonyabb
értékesítési eredményeit is.
Habár a Sonata teljesen új generációjába lépett tavaly,
annak eladásai csak 6,5 százalékkal emelkedtek, az Elantra modellből pedig 10,4
százalékkal kevesebb fogyott, mint az azt megelőző évben. „Ha a személyautók
piacán akarunk növekedni, megtehetjük, de nagyon szoros a verseny, az árrések
pedig nagyon szűkek.”
A mostanra négy éves Elantra kora is közrejátszhat a
csökkenő érdeklődésben, de a Hyundai reméli, az idén végre megérkező új
generációval ismét sikeressé tehetik a kompakt modellt, míg a Sonata hamarosan
újratervezve indulhat el a siker útján.
Forrás: wardsauto.com
Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!
Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!