Megvalósulhat a Hyundai Santa Cruz tanulmánya


A kiábrándító tavalyi év után a Hyundai amerikai vezetője javítana a termékmix arányain, amelyben előbb-utóbb egy pick-up teherautó is szerepet kapna.

Miközben az Amerikában eladott gépkocsik 53 százaléka pick-up teherautó volt, a Hyundai tavaly túlnyomórészt személyautókat értékesített az országban. A probléma már évek óta adott, amely most már nagyon sürgősen megoldásért kiált.

Dave Zuchowksi, a Hyundai Motor America vezetője a januári Detroiti Autószalonon több száz újságíró és a vállalat alelnöke, Eui-sun Chung előtt vázolta a mai elsősorban személyautó-orientált vállalat jövőbeli terveit ezen a teherautó-orientált piacon. „A Tucson, a Santa Fe és a Santa Fe Sport eladásaink 25 százalékát jelentik, ami a Volkswagen mellett a második legkisebb arány az iparágban. Míg ők 90 százalékban személyautókat adnak el, nálunk az arány 80 százalék” – mondta Zuchowski, hozzátéve: a teherautók hiányát megérezték a 2014-es eladási darabszámokban.    


Zuchowski a terepjárók elégtelen szállítását hibáztatja, de kicsi a Hyundai teherautó-kínálata is. „Tudjuk, mit kell tennünk. Aránytalanul nagy a terepjárók globális termelése, mivel nem hiszem, hogy lenne még egy olyan piac, ahol a teherautók aránya 55 százalék volna” – mondja. „A Tucson esetében könnyen megduplázhatnánk az eladásokat, a 45 ezerről akár 90 ezerre is” – monda, hozzátéve, a Santa Fe esetén a 75-80 ezer darabos éves eladás helyett akár 125 ezret is el tudnának adni.  

A termelés átütemezése mellett új modellek bemutatásával is növelhetik a jövőben a szabadidő-autók eladásait. Ennek egyik előfutára lehet a Detroiti Szalonon bemutatott Santa Cruz tanulmány. A márka az idei év jelentősebb autókiállításaira elviszi a Santa Cruzt azért, hogy figyelje a média és a közvélemény visszajelzéseit, majd dönt az autó sorsáról.


„Rengeteg lehetőség van egy ilyen modell amerikai bevezetésében, ezt az összegyűjtött felmérésekkel igazolnunk kell és meg kell győznünk az anyavállalatot arról, hogy be kell iktatnunk az autót a gyártási ütemtervbe. Ezt amennyire tudjuk, fel kell gyorsítanunk” – magyarázza Zuchowski.  

Zuchowski szerint a teherautók hiányát megérzik a Hyundai személyautó-eladásai is. Szerinte az autógyártók többsége arra használja a teherautókon keletkező bőséges haszonkulcsát, hogy ezzel ösztönözze a márka személyautóinak értékesítését. A versenytársakhoz képest alacsonyabb szintű ösztönzők részben magyarázhatják az új Sonata és az Elantra vártnál alacsonyabb értékesítési eredményeit is.  


Habár a Sonata teljesen új generációjába lépett tavaly, annak eladásai csak 6,5 százalékkal emelkedtek, az Elantra modellből pedig 10,4 százalékkal kevesebb fogyott, mint az azt megelőző évben. „Ha a személyautók piacán akarunk növekedni, megtehetjük, de nagyon szoros a verseny, az árrések pedig nagyon szűkek.”

A mostanra négy éves Elantra kora is közrejátszhat a csökkenő érdeklődésben, de a Hyundai reméli, az idén végre megérkező új generációval ismét sikeressé tehetik a kompakt modellt, míg a Sonata hamarosan újratervezve indulhat el a siker útján.  

Forrás: wardsauto.com

Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai i30 megkapta második ráncfelvarrását

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését

2024 új Hyundai és Kia modelljei