Egyezmény adhat újabb lendületet a Hyundainak Kínában


A Kína és Dél-Korea között a világon elsőként hamarosan létrejövő szabadkereskedelmi egyezmény hatására felgyorsulhat a Hyundai Motor helyi lokalizációs stratégiája.  

Kína és Dél-Korea csaknem három éves előkészítés után nemrég kétoldalú megállapodást kötött a két ország között létrehozandó szabadkereskedelmi egyezmény részleteiről. Ennek alapján Kína és Dél-Korea az egyezmény hatályba lépését követő 20 év alatt fokozatosan teljes mértékben eltörli a két ország termékeinek vámtarifáját. A koreai kormányzat szándékai szerint a végleges megállapodásra várhatóan még 2015 vége előtt sor kerülhet.  

Az autóiparban Dél-Korea 15 év alatt eltörli a Kínából érkező buszokra és teherautókra felszámított vámtételeket, Kína pedig ugyanezt 20 év alatt vállalja. A személyautók kérdése nem került szóba a tárgyalásokon. „Kína saját személyautó-iparának védelmére zárta ki a megállapodásból azokat. A dél-koreai autógyártók, köztük a Hyundai csoport saját lokalizációs stratégiájának erősítésére törekszik, semmint növelni kívánná exportját” – mondta Tae-Nyen Kim, a Koreai Automobilgyártók Szövetségének (KAMA) vezetője.
  

A Hyundai csoport jelenleg 1,9 millió darabos összesített kapacitással rendelkezik Kínában, amely a KAMA szerint középtávon 2,5 millióra emelkedik. A 2014-es 24, 2 millió darabos értékesítési eredményével Kína a világ legnagyobb autópiaca volt tavaly. Kim szerint ez a kereslet hosszabb távon akár 40 millióra is emelkedhet. „Kína a világ autóipari keresletének egyharmadát jelenti, manapság az autóiparról nem lehet Kína nélkül beszélni. A Kína és Dél-Korea közötti egyezmény nagyban hozzájárul majd mindkét ország autóiparának fejlődéséhez.”

Az egyezmény hatására a dél-koreai autógyártók könnyebben érhetik el a kínai piacot. A BMW és a Mercedes-Benz prémiumkategóriás gyártókkal szemben a dél-koreai modellek relatívan alacsonyabb áruk mellett kiváló minőséget nyújtanak. Kim szerint ez a kombináció pedig vonzó lehet a kínai vásárlók számára. A kínai autógyártók pedig növelhetik busz- és tehergépkocsi-eladásaikat, mivel azok versenyképesebb áron kaphatóak a dél-koreai modelleknél. A kínai Shenlong buszait 2014 óta árulják Dél-Koreában, ahol tavaly 400 darab fogyott, ám idénre ez már elérheti akár az ezer darabot is.


Mivel az egyezményből kimaradtak a személyautók, a Hyundainak nincs más választása, mint erősíteni kínai leányvállalatainak termelési, beszállítási és marketing bővítését. A Hyundai jelenleg három gyárat üzemeltet Pekingben, ahol összesen 1,05 millió autó készülhet évente. Jelenleg két további gyár is épül Kína délnyugati részein, amelyek 2016-ban és 2017-ben kezdenek autókat gyártani. Ezekkel együtt a vállalat évente már 1,65 millió új autót lesz képes előállítani.

„A Hyundai első három üzemét Pekingben húzták fel azért, mert a kínai kormányzat akkori stratégiája szerint a metropoliszokat kívánta fejleszteni. Emellett az autóalkatrész-gyártókat, a logisztikai lehetőségeket és a beszállítói hátteret is figyelembe vették” – írta a Hyundai nyilatkozatában. A vállalat azt is hozzátette, mostani két új gyáruk felépítésekor azonban már a kormányzat „nagyszabású” stratégiáját kellett szem előtt tartaniuk, amely szerint az ország nyugati régióját kívánják fejleszteni.


A Hyundai az elmúlt időszakban rohamos sebességgel fejlesztette jelenlétét Kínában. Az értékesítés eredményei kicsivel több, mint egy évtizeddel a vállalat 2002-es kínai piacra belépése után, 2013-ban érték el az egymilliós szintet. Tavaly a vállalat további 9 százalékkal több autót, egészen pontosan 1 120 048 darabot adott el, amely 21-szerese a 2003-ban eladott 53 130 autónak. Mivel tavaly több autót adtak el, mint amennyit megtermeltek, a vállalat úgy határozott, további autógyárak építésével elégítik ki a növekvő igényeket. A Kiával együttesen a Hyundai csoport termelési kapacitása két éven belül elérheti a 2,5 milliós darabszámot.    

A termelés bővítésével a Hyundai a harmadik legnagyobb autógyártóvá kíván válni Kínában, ám ennek a más autógyártókkal, köztük a Volkswagennel vagy a General Motorsszal szemben igen alacsony márkaérték áll útjában. „A Hyundai még az év vége előtt elkészül a kínai Yantaiban épülő fejlesztőközpontjával, ahol a kínai vásárlók számára készülő modelleket fejlesztik majd. Célunk az, hogy fejlesszük autóink formavilágát, hatékonyságát és termékminőségét” – állítja az autógyártó.   


Az autógyártó kínai törekvéseinek első kézzelfogható példája a 2013-ban bemutatott Mingtu modell és a tavaly bevezetett ix25 terepjáró. Ezek a Hyundai szerint kifejezetten a kínai igényeknek megfelelően kifejlesztett modellek, amelyekkel a vállalat célja, hogy idén 1,16 millióra növeljék eladásaikat. A Hyundai a jövőben erősíti a közép- és nagykategóriás modelljeinek kínai kínálatát, miközben a kínai társadalmi, kulturális és sporteseményeken való erősebb részvételükkel fejlesztik a márka elismertségét is.

Forrás: ecns.cn

Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai i30 megkapta második ráncfelvarrását

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését

2024 új Hyundai és Kia modelljei