Már épül a Hyundai negyedik kínai gyára
A Hyundai bejelentette, hogy a kínai Hebei tartományban letették
a vállalat negyedik autógyárának alapkövét, amely újabb lendületet adhat a
márka eladásainak a világ legnagyobb autópiacán.
Az alapkőletétel alkalmából rendezett ceremónián részt vett
a Hyundai alelnöke, Eui-sun Chung, valamint nagyjából 600 vendég, köztük Zhang
Gong, Peking alpolgármestere, Zhang Jiehui, Hebei tartomány helyettes
kormányzója és Xu Heyi, a Beijing Automtive Industry Group elnöke. A gyárat egy
Cangzhou városa melletti 474 hektáros területen húzzák fel, ahol a 2016-os megépülést
követően évente 200 ezer új járművet szerelnek majd össze, de a tervek szerint
ennek mennyisége 2018-tól 300 ezerre nőhet.
A Hyundai első gyárát 2002-ben építette Pekingben, amelyet
azóta két további üzemmel bővítettek. A vállalat még az idei év második felében
megkezdi egy további gyáregység építését a kínai Csungking városa mellett is. Ha
mindkét új gyár elkészül, a Hyundai teljes éves kapacitása a mostani 1,79
millióról 2018-ra 2,54 millió darabra emelkedik.
„Nagyon örülünk, hogy ezt a gyárat Cangzhouban építhetjük
fel, ahol ez új lendületet ad a gazdasági fejlődéshez” – mondta Chung. „Alig
várom, hogy kínai partnereinkkel közösen új fejezetet nyithassunk a Hyundai
Motor csodájához.”
A vállalat agresszívan bővíti kapacitásait Kínában, mivel a
máris a világ legnagyobbjaként számon tartott autópiac az előrejelzések szerint
tovább bővül a jövőben. Kínában tavaly nagyjából 17 millió új autót talált
gazdára, amely a becslések szerint 2018-ra eléri az évi 23,31 milliót. Hebei
Kína új gazdasági növekedési területe, ahol a kormányzat mellett a helyi
vállalkozások is hatalmas összegeket fektetnek be repülőterek, vasutak, közutak
és más infrastruktúra fejlesztéseibe.
A Hyundai szerint új gyáruk a meglévő pekingi üzemeikkel szinergiában
működnek majd, hiszen a település csupán 215 kilométerre fekszik a fővárostól. A
város emellett Tiajin kikötőjéhez is közel van, ahol a vállalat logisztikai
központja található. A logisztikai infrastruktúrának része öt vasúti fővonal,
amely mellett hét autópálya is megfelelő környezetet teremt a vállalatok
számára.
Amennyiben a dolgok a tervek szerint haladnak majd, a
vállalat tervei szerint 10 százalékos piaci részesedést tud majd elérni
Kínában, amellyel a Hyundai benne lehet a három legnagyobb kínai autómárka
között és olyan riválisokkal versenghet, mint a Volkswagen vagy a General
Motors.
A Hebei gyár igen lassan jutott el az alapkőletételig, mivel
a kínai kormányzat – amely 2014 márciusában írta alá a megállapodást a
Csungking gyárról – aggodalmát fejezte ki az autótermelés túlkínálatával
kapcsolatban és emiatt késleltette a döntést. Kína elnökének, Xi Jinpngnek tavaly
júliusi koreai látogatásán Dél-Korea elnöke, Geun-hye Park és kormányzata
nyomására döntöttek végül a gyár engedélyezéséről.
Forrás: koreajoongangdaily.joins.com
Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!
Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!