Dél-Afrikában megkezdték a Hyundai H100 gyártását
A Hyundai Automotive SA összeszerelő-üzemében az eddigi HD
teherautók mellett elindult a H100 modell gyártása is.
A dél-afrikai Benoni városában működő üzemben a Hyundai
helyi képviselete megkezdte a hazai piacon értékesítésre kerülő H100 Bakkie
platós teherautó gyártását. Az autógyárat 2014. őszén alapították, ahol eddig
csak a Hyundai nagyobb HD teherautói készültek. A nagyobb modellekhez hasonlóan
a H100 Bakkie is a Dél-Koreából érkező, előre összeszerelt modulokból kerül
összeépítésre.
„A H100 gyártósorunk felállítása a Hyundai dél-afrikai Haszonjármű
Divíziójának mintegy 110 millió befektetésével valósulhatott meg” – mondta Wade
Griffin, a Hyundai Automotive SA haszonjármű-részlegének vezetője. „A helyi
összeépítésből eredő előnyök mellett a legfontosabb eredmény a munkahelyek
teremtése, valamint ezzel kifejeztük a Hyundai elkötelezettségét a helyi
autópiac irányában.”
A cég vezetői többek között azért döntöttek az 1,3 tonnás
H100, vagy ahogyan a dél-afrikaiak nevezik, Bakkie gyártása mellett, mert ez a
modell a Hyundai egyik legsikeresebb terméke az országban. A H100 a legnehezebb
útviszonyok között is világszerte bizonyította tartósságát, így ezt a modellt
tartják az egyik legkeményebb haszonjárműnek, amit ma az afrikai piacon kapni
lehet.
„A Hyundai Automotive SA 2000-es megalapítása óta közel
hatvanezer H100 Bakkie modellt sikerült értékesítenünk, amely Dél-Afrikai
számos kis- és nagyvállalata számára vált hasznos munkaerővé, de bizonyított megbízhatóságával
kis családi vállalkozások számára is tökéletes partner.”
Griffin szerint senkinek sem kell aggódnia a helyileg
összeszerelt Bakkiek miatt: egy minőségbiztosítási mérnök folyamatosan
ellenőrzi az összeszerelő üzemet, amely mellett a Hyundai Motor februárban egy
öt mérnökből álló csapatot is küldött Dél-Afrikába azért, hogy átnézzék a
minőségbiztosítás folyamatát, valamint azért, hogy betanítsák és kiképezzék a
gyár dolgozóit.
A Dél-Afrikában készülő H100 Bakkie hátsó tengelyét egy 2,6 literes
szívódízelmotor mozgatja. Az Euro2-es környezetvédelmi normák szerint épített négyhengeres
dízel 79 lóerős, maximális nyomatéka 167 Nm, amelyhez ötfokozatú manuális váltó
kapcsolódik. A sajtóanyagok szerint a kényelmet pohártartók, tárolórekeszek és
előrehajtható középső ülés fokozzák, míg a légkondicionáló berendezés extraként
kérhető.
A gyárban a termelés felfuttatása után a tervek szerint
havonta mintegy 360 új H100 gördülhet le a futószalagokról. A H100 alkotóelemei,
mint a motor, a kabin, az ülések, a gumik és a különböző futóműelemek és vázak
konténerekben érkeznek Dél-Afrikába.
Forrás: iafrica.com, 3d-car-shows.com
Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!
Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!