Üzemanyagcellás Hyundai flotta érkezett Hollandiába
Miután korábban bejelentették a modell bevezetését, a
Hyundai most átadta az első hét ix35 Fuel Cell modelljét Hollandiában.
A Hyundai nemrég hozta nyilvánosságra, hogy drasztikusan
csökkent az ix35 üzemanyagcellás változatának listaárát, most pedig a
hollandiai Rotterdam városában átadták az első hét darab ix35 Fuel Cell modellt
új tulajdonosainak. Hollandiában a rotterdami Van der Wel Rotterdam
márkakereskedés kapta meg azt a kizárólagos jogot, hogy árulhatja a márka
forradalmi technológiájával felszerelt autóját.
A kereskedés első hét ix35 Fuel Cell modelljét olyan
vállalatok, szervezetek számára adta át, mint a Linde Gas, TU Delft, Air
Liquide, vagy a Rotterdam Taxi Központ. A Hyundai idén nagyjából 50 ix35 Fuel
Cell modell eladását várja, amelyet nemcsak cégek, de magánszemélyek is
megvásárolhatnak nettó 55 ezer eurós vételáron.
„Jelenleg Rotterdam és Helmond régiójában várható üzleti
siker, hiszen ott már működnek hidrogén töltőállomások. A tiszta közlekedés
iránti hatalmas érdeklődés miatt később máshol is várhatóak az üzemanyagcellás
autók elterjedése. Tudjuk, hogy még hosszú az út, de most, hogy átadtuk az első
ilyen autóinkat és a töltőhálózat is épül, láthatjuk, hogy ez már nem egy
álomkép. Ráadásul nem is megfizethetetlen” – mondja Hans Evil, a Hyundai holland
képviseletének vezetője.
Jelenleg még csak néhány töltőállomás üzemel Hollandiában,
számuk azonban az elkövetkező években folyamatosan emelkedik majd. Több
hidrogén töltőállomást terveznek Amsterdamban, Arnhemben, Delftben és
Einthovenben is. A holland környezetvédelmi hivatal szerint az évtized végére legalább
20 töltőállomás működik majd az országban.
„Üzemanyagként a
hidrogén egyre szélesebb körben kap teret” – mondja Jaco Reijerkerk, a Linde Gas
holland vezetője. „Ezt eddig olyan ’kísérleti önkormányzatok’ mozdították
előre, mint amelyek Rijkswaterstaatban és Arnhemben működnek. A kormányzatokkal
együttműködve az a cél, hogy 2020-tól több ezer hidrogénnel üzemelő autó fusson
az utakon.” Reijerkerk azt is
hozzátette, a Linde Gas Németországban már 1982 óta fejleszti saját
töltőállomás-technológiáját. Jelenleg a cég saját hatáskörében 50 állomása van,
amelyet nyolc év alatt négyszázra kívánnak növelni.
A Rotterdam Taxi Központ a 2013-ban vásárolt kínai BYD
elektromos autóját cserélte le most egy ix35 Fuel Cell modellre, vagyis
Európában itt áll szolgálatba először üzemanyagcellás autó taxiüzemben. „Nagy
előny, hogy nem kell órákat várni az autó újratöltéséhez” – mondja a vállalat vezetője,
Kris Mohan. „Az elektromos autó két órás töltésével szemben ezt az autót három
perc alatt fel lehet tankolni. A másik pozitívum a hatótáv: a BYD 250
kilométerre volt képes, míg a Hyundai 450-et ígér.”
Az autó vételára mellett jelenleg az üzemanyag sem olcsó,
hiszen a nagyjából 100 kilométerre elegendő egy kilogramm hidrogént 10 euróért
adják. „Ez csak a kezdet. Ha több töltőállomás lesz és még több hidrogénes
autó, akkor az árak maguktól lefelé mozdulnak majd” – mondja Mohan.
Forrás: autoweek.nl, automobielmanagement.nl, ad.nl
Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!
Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!