Üzemanyagcellás Hyundai flotta érkezett Hollandiába


Miután korábban bejelentették a modell bevezetését, a Hyundai most átadta az első hét ix35 Fuel Cell modelljét Hollandiában.

A Hyundai nemrég hozta nyilvánosságra, hogy drasztikusan csökkent az ix35 üzemanyagcellás változatának listaárát, most pedig a hollandiai Rotterdam városában átadták az első hét darab ix35 Fuel Cell modellt új tulajdonosainak. Hollandiában a rotterdami Van der Wel Rotterdam márkakereskedés kapta meg azt a kizárólagos jogot, hogy árulhatja a márka forradalmi technológiájával felszerelt autóját.

A kereskedés első hét ix35 Fuel Cell modelljét olyan vállalatok, szervezetek számára adta át, mint a Linde Gas, TU Delft, Air Liquide, vagy a Rotterdam Taxi Központ. A Hyundai idén nagyjából 50 ix35 Fuel Cell modell eladását várja, amelyet nemcsak cégek, de magánszemélyek is megvásárolhatnak nettó 55 ezer eurós vételáron.  


„Jelenleg Rotterdam és Helmond régiójában várható üzleti siker, hiszen ott már működnek hidrogén töltőállomások. A tiszta közlekedés iránti hatalmas érdeklődés miatt később máshol is várhatóak az üzemanyagcellás autók elterjedése. Tudjuk, hogy még hosszú az út, de most, hogy átadtuk az első ilyen autóinkat és a töltőhálózat is épül, láthatjuk, hogy ez már nem egy álomkép. Ráadásul nem is megfizethetetlen” – mondja Hans Evil, a Hyundai holland képviseletének vezetője.   

Jelenleg még csak néhány töltőállomás üzemel Hollandiában, számuk azonban az elkövetkező években folyamatosan emelkedik majd. Több hidrogén töltőállomást terveznek Amsterdamban, Arnhemben, Delftben és Einthovenben is. A holland környezetvédelmi hivatal szerint az évtized végére legalább 20 töltőállomás működik majd az országban.   


 „Üzemanyagként a hidrogén egyre szélesebb körben kap teret” – mondja Jaco Reijerkerk, a Linde Gas holland vezetője. „Ezt eddig olyan ’kísérleti önkormányzatok’ mozdították előre, mint amelyek Rijkswaterstaatban és Arnhemben működnek. A kormányzatokkal együttműködve az a cél, hogy 2020-tól több ezer hidrogénnel üzemelő autó fusson az utakon.” Reijerkerk  azt is hozzátette, a Linde Gas Németországban már 1982 óta fejleszti saját töltőállomás-technológiáját. Jelenleg a cég saját hatáskörében 50 állomása van, amelyet nyolc év alatt négyszázra kívánnak növelni.  


A Rotterdam Taxi Központ a 2013-ban vásárolt kínai BYD elektromos autóját cserélte le most egy ix35 Fuel Cell modellre, vagyis Európában itt áll szolgálatba először üzemanyagcellás autó taxiüzemben. „Nagy előny, hogy nem kell órákat várni az autó újratöltéséhez” – mondja a vállalat vezetője, Kris Mohan. „Az elektromos autó két órás töltésével szemben ezt az autót három perc alatt fel lehet tankolni. A másik pozitívum a hatótáv: a BYD 250 kilométerre volt képes, míg a Hyundai 450-et ígér.”


Az autó vételára mellett jelenleg az üzemanyag sem olcsó, hiszen a nagyjából 100 kilométerre elegendő egy kilogramm hidrogént 10 euróért adják. „Ez csak a kezdet. Ha több töltőállomás lesz és még több hidrogénes autó, akkor az árak maguktól lefelé mozdulnak majd” – mondja Mohan.

Forrás: autoweek.nlautomobielmanagement.nlad.nl

Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai i30 megkapta második ráncfelvarrását

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését

2024 új Hyundai és Kia modelljei