Nem a pénzügyi helyzet miatt késik a Hyundai új WRC autója
A Hyundai Motorsportnál határozottan tagadják, hogy az új
i20 WRC modell bemutatásának elhalasztása mögött a vállalat pénzügyi helyzete
állna.
Miután nemrég bejelentették, hogy a Hyundai
motorsportrészlege csak a jövő évi szezonnyitó futamra készül el az új
generációs i20 alapjaira épített versenyautóval, olyan pletykák kaptak szárnyra,
amely szerint a döntés hátterében az anyavállalat pénzügyi korlátozásai miatt
kényszerültek erre a lépésre. „Nem hiszem, hogy kétséges volna a jelenlegi
költségvetés, de történtek tárgyalások a Koreából Németországba történő
pénzmozgások módjáról és sebességéről” – állítja egy csapathoz közeli forrás.
Michel Nandan csapatfőnök határozottan cáfolja az ilyen
típusú találgatásokat. „A döntés hátterében egyáltalán nem a csapat pénzügyi
helyzete állt, hanem az utcai autók termelési előirányzatához kapcsolódó homologizációs
probléma” – mondja. A csapat ugyanis hiába jár előrehaladott állapotban a
háromajtós i20 WRC fejlesztésével, ebből a típusból eddig csak 7 ezer darab
készült a WRC szabályaihoz szükséges 25 ezer helyett, így a Hyundainak nem
maradt más választása, mint az ötajtós kivitelt fejleszteni és a
homologizáltatni.
A szeptemberben megkezdett háromajtós versenyautó tesztelése
Nandan szerint egyáltalán nem volt hiábavaló és szerinte az így kapott fél év
több időt ad a Hyundai számára, hogy már a színrelépéstől nyerő pozícióba
kerüljön az új autó. „A háromajtós gyakorlatilag megegyezik a mi 2016-os
autónkkal” – mondja. „Vagyis rengeteg dolgot továbbviszünk majd – hiszen ugyanaz
a padlólemez. Mechanikusan is egyezik a két autó, csak a karosszérián kell még
dolgoznunk. Jóval gyorsabb lesz, ha elkészül. Most több időnk van tesztelni,
így tovább finomíthatunk rajta.”
A Hyundai vadonatúj i20 WRC versenyautója a januári
Monte-Carlo ralin debütál, ám csupán egyetlen szezont lesz képes lefutni,
mielőtt az új 2017-es technikai szabályozások életbe lépnének. Az így egyetlen
szezonra szükséges befektetés mértékéről szólva Nandan elmondta, ez a negatív
oldala a döntésnek. „Ez annyit jelent, hogy a hatalmas befektetést csak egy
évre elegendő, de rendben, ezen nem tudunk változtatni. Még mindig lehetséges,
hogy 2017-ben is lehet majd versenyezni a 2016-os WRC autóval, de nem hiszem,
hogy ez a mi szellemiségünket tükrözné.”
A Hyundai mindig is olyan pozícióba helyezkedett, amely
szerint a négy év során három autót fejlesszen ki és építsen meg, de az eredeti
tervek szerint a tavalyi eredeti i20 modellt ebben a szezonban váltotta volna
fel az új verzió, a következő modell pedig 2017-ben érkezett volna. Nandan
szerint a 2017-es szabályrendszer segítheti a Hyundai fejlődését. „A gyártók
nagyjából azonos szinten állnak és a megállapodás lényege, hogy a 2017-es
szabályozás folytán a legtöbbet megtartsuk a jelenlegi autónkból, amit lehetséges.
Persze ez segít nekünk, hiszen a jövő évi autó és a 2017-es verzió közötti
különbség nem lesz olyan nagy, így pedig számos 2016-os alkatrészt is be tudunk
majd építeni.”
Forrás: autosport.com
Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!
Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!