Öt év múlva jöhetnek az autonóm Hyundai modellek
A Hyundai Motor bejelentette, hogy 2020 után különböző
fázisokban kívánja forgalomba hozni autonóm járműveit, amelyektől a kényelem mellett
a biztonság további fokozására számítanak.
A Hyundai Motor szerint az úgynevezett autópályás
vezetőtámogató rendszereket az idei év második felétől szereli be modelljeibe,
amely első alkalommal kerül bele egy koreai gyártású gépkocsiba. A HDA névre
keresztelt rendszer a sávon belül tartja az autót és biztonságos követési
távolságot az előtte haladó autó mögött, valamint a navigációs rendszer
figyelmeztetéseket ad az éppen aktuális sebességkorlátozásokról.
A rendszer célja, hogy a vezető képes legyen megbirkózni a
különböző közlekedési szituációkkal. Az első autó, amelyet ilyen rendszerrel
szerelnek fel, az új Equus lesz, amelyet a vállalat szerint az idei év második
felében mutatnak majd be.
A Szöultól délre, Songdo városában megtartott demonstráció
alkalmával a Hyundai Motor bemutatta a közlekedési dugótámogató rendszert is,
amelynek segítségével a vezető könnyedén eligazodhat a zsúfolt közlekedési
környezetben. A rendszer egyik funkciója tartja a beállított követési
távolságot, a sávon belül tartja az autót, de azonosítja az autó előtt
felbukkanó egyéb akadályokat is.
Ezen vadonatúj technológiákra alapozva a Hyundai 2020-tól
fokozatosan bevezeti az átfogó autonóm vezetési rendszereket, amelyek számos
közlekedési szituációban maximalizálják a vezetők és utasainak biztonságát.
A technológiát a Hyundai Mobis leányvállalata fejleszti,
amely a 2013-as 24,68 milliárd dolláros eredményével az autóipari beszállítók
ranglistájának hatodik helyén áll. Shin Kwang Keun, a Mobis fejlesztője szerint
a fejlett dugótámogató rendszer bevezetése csak két év múlva lehetséges,
amelynek oka a rendszer költsége.
Az új rendszer központi része a lézerszkenner és a kamera,
amely az autó előtti területet pásztázva 40 kilométeres sebességig működőképes.
A szkenner ma még csak igen drágán állítható elő, ám Shin szerint a költségek a
technológia tömegtermelésével gyorsan csökkenni kezdenek majd. A szenzor a
biztonsági rendszer legnagyobb költségtényezője, amelynek ára évente 10-20
százalékot is esik.
A Hyundai egyelőre a középkategóriás Sonata modellnél kisebb autókba nem kívánja bevezetni új technológiáit, ott sem lesz alapfelszereltség, csak rendelhető opció. Ám a vállalat arra is felkészült, hogy amennyiben a szabályozási környezet azt kívánja, akár minden járművét el tudja látni ezekkel a rendszerekkel. Shin szerint az új Elantra modell esetében piaconként eltérő lesz a technológia bevezetése.
Korábban a Hyundai Motor azt is bejelentette, hogy 2018-ig csaknem
500 milliárd forintot fektet be az „okosautók” fejlesztésébe és több ezer kutató
és fejlesztő alkalmazásával fejlesztik ezt a területet. A HDA rendszer egy
ilyen lépés a következő generációs „okosautók” létrehozására. „Célunk, hogy
2015-től részben automata, 2020-ban fejlett automata rendszereket kínáljunk,
2030-ban pedig már teljesen automatikus rendszerek állhatnak rendelkezésünkre” –
mondta a Hyundai Motor egyik vezető képviselője az eseményen.
Forrás: koreaherald.com, autonews.com
Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!