Győztes autót fejleszt a Hyundai Motorsport


A Hyundai Motorsport azért nem kívánja bemutatni az i20 WRC vadonatúj változatát, mert biztosak abban, hogy azzal le tudják taszítani a trónról a Volkswageneket.

A németországi székhelyű koreai gyári csapatról korábban elterjedt, hogy a vadonatúj i20 WRC versenyautójukat azon a Német-ralin mutatják majd be, ahol egy évvel korábban megszerezték első kettős győzelmüket. Később ezt hivatalosan cáfolták és bejelentették, hogy új autójukat a jövő januári Monte-Carló ralin kívánják először rajthoz állítani. Alain Penasse, a csapat igazgatója szerint arra számítanak, az új autó már az első futamán képes lesz megverni a WRC versenyeket eddig uraló Volkswageneket, így addig nem is mutatják be, amíg erre nem képes.

„Amikor kihozzuk az új autót, meg akarjuk vele verni az ellenfeleinket – vagy inkább úgy mondom, az ellenfelünket, mivel a jelenlegi autónkkal máris a Citroen és a Ford előtt vagyunk” – mondta Penasse. "Mexikóban egy kicsit meglepődtünk a tempónkon. Nem Thierryn lepődtünk meg, aki mindig készen áll a csatákra, hanem amilyen versenyképesek voltunk azokkal a csapatokkal szemben, akik már bemutatták az új fejlesztésű autóikat. Ahelyett, hogy megelőztek volna minket, a különbség a javunkra csökkent. Amikor az új modell bemutatkozik, képes lesz megverni a Polokat.”


A Hyundai az új modell mellett párhuzamosan egyelőre a jelenlegi i20 WRC modellt is fejleszti tovább, mielőtt az új modell finomhangolását elvégeznék. Ennek keretében további fejlesztéseket láthatunk majd a jelenlegi autón az Argentin-ralin, ahol Neuville és Sordo is váltófülekkel felszerelt új sebességváltót kap majd.

„Továbbra is dolgozunk ezen az autón” – mondja Penasse. „Azért tesszük, mert minden új lépést be tudunk majd építeni az új autóba is, így ez az új autó fejlesztésének is része. Van néhány aduászunk Argentínára, amelyek remek lépések lesznek. Még tovább fejlődünk majd Argentínában."  

Penasse azt is elismerte, hogy a mostani észak- és dél-amerikai WRC futamok közötti szünet sokat segített a Hyundai fejlesztőmunkáján. „Egy kis levegőhöz juthattunk” – mondja. „Az év első három versenye amúgy is a három legkomplikáltabb futam, így ez mindig egy zsúfolt kezdet. Most azonban ezekkel az új elemekkel felszerelve számos kavicsos futam következik, mint a gyors szakaszokkal rendelkező Lengyel-, illetve Finn-rali, ahol már a tavalyi autóval is versenyképes eredményt mutattunk fel.”

Forrás: autosport.com

Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai i30 megkapta második ráncfelvarrását

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését

2024 új Hyundai és Kia modelljei