Győztes autót fejleszt a Hyundai Motorsport
A Hyundai Motorsport azért nem kívánja bemutatni az i20 WRC
vadonatúj változatát, mert biztosak abban, hogy azzal le tudják taszítani a
trónról a Volkswageneket.
A németországi székhelyű koreai gyári csapatról korábban elterjedt,
hogy a vadonatúj i20 WRC versenyautójukat azon a Német-ralin mutatják majd be,
ahol egy évvel korábban megszerezték első kettős győzelmüket. Később ezt hivatalosan cáfolták és bejelentették, hogy új autójukat a jövő januári Monte-Carló ralin kívánják először rajthoz állítani. Alain Penasse, a
csapat igazgatója szerint arra számítanak, az új autó már az első futamán képes
lesz megverni a WRC versenyeket eddig uraló Volkswageneket, így addig nem is
mutatják be, amíg erre nem képes.
„Amikor kihozzuk az új autót, meg akarjuk vele verni az
ellenfeleinket – vagy inkább úgy mondom, az ellenfelünket, mivel a jelenlegi
autónkkal máris a Citroen és a Ford előtt vagyunk” – mondta Penasse. "Mexikóban
egy kicsit meglepődtünk a tempónkon. Nem Thierryn lepődtünk meg, aki mindig
készen áll a csatákra, hanem amilyen versenyképesek voltunk azokkal a
csapatokkal szemben, akik már bemutatták az új fejlesztésű autóikat. Ahelyett,
hogy megelőztek volna minket, a különbség a javunkra csökkent. Amikor az új modell bemutatkozik, képes lesz megverni a Polokat.”
A Hyundai az új modell mellett párhuzamosan egyelőre a jelenlegi i20 WRC
modellt is fejleszti tovább, mielőtt az új modell finomhangolását
elvégeznék. Ennek keretében további fejlesztéseket láthatunk majd a jelenlegi
autón az Argentin-ralin, ahol Neuville és Sordo is váltófülekkel felszerelt új
sebességváltót kap majd.
„Továbbra is dolgozunk ezen az autón” – mondja Penasse. „Azért
tesszük, mert minden új lépést be tudunk majd építeni az új autóba is, így ez
az új autó fejlesztésének is része. Van néhány aduászunk Argentínára, amelyek
remek lépések lesznek. Még tovább fejlődünk majd Argentínában."
Penasse azt is elismerte, hogy a mostani észak- és
dél-amerikai WRC futamok közötti szünet sokat segített a Hyundai
fejlesztőmunkáján. „Egy kis levegőhöz juthattunk” – mondja. „Az év első három
versenye amúgy is a három legkomplikáltabb futam, így ez mindig egy zsúfolt
kezdet. Most azonban ezekkel az új elemekkel felszerelve számos kavicsos futam
következik, mint a gyors szakaszokkal rendelkező Lengyel-, illetve Finn-rali,
ahol már a tavalyi autóval is versenyképes eredményt mutattunk fel.”
Forrás: autosport.com
Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!