Élménynapon mutatta be új váltóját a Hyundai
A Hyundai Motor egy különleges rendezvényen mutatta be a
koreai sajtó képviselőinek legújabb duplakuplungos váltóját, ahol azt a
résztvevők összevethették a konkurensek hasonló technikáival.
A Hyundai Motor Namyang fejlesztőközpontjának területén most
első alkalommal rendezte meg technológiai élménynapját, ahol a vállalat
bemutatta vadonatúj, hétfokozatú duplakuplungos automataváltóját a koreai autós
újságíróknak, akik ki is próbálhatták azokat. Az eseménnyel a Hyundai célja az
volt, hogy a szorosabb kommunikáció által bizonyítsa a vállalat technológiai
merészségét.
„Az esemény által a közvélemény jobban megismerheti a Hyundai
Motor technológiai fejlesztéseit” – mondta a vállalat egyik képviselője. A hazai
autógyártó lépése várható volt, hiszen Dél-Koreában egyre nagyobb a külföldi
autógyártók népszerűsége, amely a Hyundai Motor Group hazai erőfölényét is
veszélyezteti.
A koreai sajtó képviselőit most először hívták meg ilyen
technológiai élménynapra, ahol nemcsak kipróbálhatták a Hyundai duplakuplungos
automataváltójával felszerelt modelljeit, de összevethették azokat a német
konkurencia azonos konstrukcióival is. Az eseményen összesen négy Hyundai
modell vett részt: az i30, az i40, a Veloster és az Accent, amelyekkel szemben
két Volkswagen – Polo és Golf – modellt vezethettek az érdeklődők. A Hyundai
7DCT váltójának technológiáját így a német gyártó DSG névre keresztelt
hétfokozatú váltójához hasonlíthatták a szakértők.
A Hyundai Motor tavaly, a 2014-es Párizsi Autószalon
alkalmával mutatta be először saját hétfokozatú automata váltóművét. „A Hyundai
hétfokozatú DCT technológiáját nemcsak a gyorsulási teljesítmény javítása miatt
dolgoztuk ki, de ez a fejlesztés javítja az autó üzemanyag-fogyasztását is” –
mondta Ki-bin Im, a 7DCT váltó fejlesztéséért felelős mérnök.
A hétfokozatú automata az eddig használt, hatfokozatú
hagyományos automata váltóknál 4-6 százalékkal gyorsabban reagál, miközben a
Hyundai szerint fogyasztása 6-10 százalékkal jobb azoknál.
A Hyundai Motor egyik vezetője megerősítette, hogy az autógyártó
később nagyobb modelljeihez is kifejleszti a hétfokozatú duplakuplungos
automatáját. „Úgy gondoljuk, a DCT-vel felszerelt autók népszerűsége az autók
méretétől függetlenül a továbbiakban is növekszik majd, ez az arány a globális váltópiacon
akár 9,6 százalékot is elérhet.”
Forrás: koreaherald.com
Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!
Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!