Élménynapon mutatta be új váltóját a Hyundai


A Hyundai Motor egy különleges rendezvényen mutatta be a koreai sajtó képviselőinek legújabb duplakuplungos váltóját, ahol azt a résztvevők összevethették a konkurensek hasonló technikáival.  

A Hyundai Motor Namyang fejlesztőközpontjának területén most első alkalommal rendezte meg technológiai élménynapját, ahol a vállalat bemutatta vadonatúj, hétfokozatú duplakuplungos automataváltóját a koreai autós újságíróknak, akik ki is próbálhatták azokat. Az eseménnyel a Hyundai célja az volt, hogy a szorosabb kommunikáció által bizonyítsa a vállalat technológiai merészségét.    

„Az esemény által a közvélemény jobban megismerheti a Hyundai Motor technológiai fejlesztéseit” – mondta a vállalat egyik képviselője. A hazai autógyártó lépése várható volt, hiszen Dél-Koreában egyre nagyobb a külföldi autógyártók népszerűsége, amely a Hyundai Motor Group hazai erőfölényét is veszélyezteti.  


A koreai sajtó képviselőit most először hívták meg ilyen technológiai élménynapra, ahol nemcsak kipróbálhatták a Hyundai duplakuplungos automataváltójával felszerelt modelljeit, de összevethették azokat a német konkurencia azonos konstrukcióival is. Az eseményen összesen négy Hyundai modell vett részt: az i30, az i40, a Veloster és az Accent, amelyekkel szemben két Volkswagen – Polo és Golf – modellt vezethettek az érdeklődők. A Hyundai 7DCT váltójának technológiáját így a német gyártó DSG névre keresztelt hétfokozatú váltójához hasonlíthatták a szakértők.    

A Hyundai Motor tavaly, a 2014-es Párizsi Autószalon alkalmával mutatta be először saját hétfokozatú automata váltóművét. „A Hyundai hétfokozatú DCT technológiáját nemcsak a gyorsulási teljesítmény javítása miatt dolgoztuk ki, de ez a fejlesztés javítja az autó üzemanyag-fogyasztását is” – mondta Ki-bin Im, a 7DCT váltó fejlesztéséért felelős mérnök.  


A hétfokozatú automata az eddig használt, hatfokozatú hagyományos automata váltóknál 4-6 százalékkal gyorsabban reagál, miközben a Hyundai szerint fogyasztása 6-10 százalékkal jobb azoknál.

A Hyundai Motor egyik vezetője megerősítette, hogy az autógyártó később nagyobb modelljeihez is kifejleszti a hétfokozatú duplakuplungos automatáját. „Úgy gondoljuk, a DCT-vel felszerelt autók népszerűsége az autók méretétől függetlenül a továbbiakban is növekszik majd, ez az arány a globális váltópiacon akár 9,6 százalékot is elérhet.”

Forrás: koreaherald.com

Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai i30 megkapta második ráncfelvarrását

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését

2024 új Hyundai és Kia modelljei