Fontolóra veszik a Hyundai Santa Cruz sorozatgyártását
A Hyundai Motor egyik vezetője nemrég úgy nyilatkozott, a
Santa Cruz modell annyira tetszett a közönségnek, hogy a koreai vállalat
komolyan elgondolkodott egy platós teherautó gyártásán.
A Reutersnek nyilatkozott nemrég Park Byung-cheol, a Hyundao
Motor fejlesztési igazgatója, aki elmondta a riportereknek, hogy habár valóban
fontolgatják egy platós kisteherautó gyártását, a dolgok jelenlegi állása
szerint ez „nehézségekbe ütközik”, de ennek részleteire nem tért ki.
A Hyundai a 2015-ös Detroiti Autószalonon mutatta be a Santa
Cruz tanulmányát januárban. Az autót nagyrészt pozitívan fogadta a közönség,
több magazin szavazást is rendezett arról, hogy a vállalatnak gyártania kellene
egy ilyen típust. Ha ugyanis a vállalat tényleg megvalósítja a Santa Cruz
tanulmányt, az főként az Egyesült Államok piacán számíthat sikerekre.
Az Államokban tavaly 6 százalékkal 16,5 millió darabra
nőttek az eladások, amelyek nagy része pickup kisteherautókból, szabadidő-járművekből
tevődött ki. Ez utóbbiak eladási eredménye 10 százalékkal 8,6 millióra
emelkedtek, míg a személyautókból csak 2 százalékkal többet, 7,9 millió darabot
vásároltak. A legnépszerűbb pickup a Ford F-szériája, ezt követi a Chevrolet
Silverado és a Ram 1500-3000 modellek.
„Ebben a pillanatban 265 különböző modell kapható az
Egyesült Államok piacán, ám egyikük sem hasonlítható a mi modellünkre” – mondta
a Hyundai képviselője a Santa Cruz tanulmányról. A koncepcióautó egy
kétliteres, 190 lóerős dízelmotorral rendelkezett és platós kialakítása
ellenére a vállalat szerint akár öt fő részére is kényelmes elhelyezést
biztosít.
Habár a koncepciót az új Tucson padlólemezére építették, a
pickup teherautók különleges építésmódja miatt egy esetleges szériaváltozat már
nagyobb merevségre és teherbíró képességre lenne szüksége. Ehhez azonban
jelenleg a Hyundai nem rendelkezik megfelelő padlólemezzel, vagyis azt előbb ki
kellene fejleszteniük, amely rengeteg pénzt, energiát és időt igénylő feladat. Valószínűleg erre utalt a Hyundai fejlesztési igazgatója is.
Abban az esetben, ha valóban megvalósul a tanulmány, a Santa
Cruz formáján viszont már nem kellene sokat változtatniuk ahhoz, hogy
megfeleljen a vállalat „Modern Precizitás” formanyelvének. A vonzó
kialakításhoz máris megtalálhatóak a Hyundai egységes elemei, így a hatszögletű
hűtőmaszk, a hátrafelé ívelő fényszórókkal, alattuk pedig a légbeömlőkkel és
ködlámpafészkekkel.
Hátrafelé haladva megtalálhatjuk majd a kisteherautókra
jellemző szokásos elrendezést, a kabin mögött függőlegesen leválasztott
platóval, de a formatervezők a tradicionális formavilág mellett itt talán megtartják
a Santa Cruz szépen kialakított C oszlopát is.
A szériaváltozat amerikai megjelenésével szinte biztosan
kínálnak majd benzines motorokat, amelyhez jó alapot nyújthat a Sonatában
dolgozó 2,0 literes turbómotor, a gazdaságosságos üzemet pedig akár a már
beharangozott „e-AWD” hibrid összkerékhajtási rendszer is biztosíthatja. A motor
erejét hatfokozatú manuális mellett a Tucsonban bemutatott vadonatúj
hétfokozatú duplakuplungos automatika is az útra viheti.
Miközben pedig elsősorban Amerikai tűnik ezen modell
célpiacának, az új modell jól teljesíthetne a világ más részein, így Európában
és Ázsia egyes részein is. A Toyota Hilux, a Ford Ranger, a Mitsubishi L200 és
a Nissan Navara által dominált kisteherautók piacán ezekben az országokban is
lenne keresnivalója a Hyundai újdonságának.
Forrás: mlive.com, carscoops.com
Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!
Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!