Még több Hyundai verseng a 24 órás versenyen


A Hyundai idén nemcsak visszatér a Nürburgringre, de új autókkal felkészülve érkezik a 24 órás tartóssági versenyre.

A Hyundai német képviselete idén kibővíti a hosszú távú versenyprogramját, mivel a tavaly sikeresen versengő Veloster Turbo modell mellett az idei megmérettetésen egy Hyundai i30 Turbo is képviseli majd a márkát a „zöld pokolként” is elhíresült arénában. A tervek között szerepel a 24 órás versenyen, valamint az ahhoz kapcsolódó kvalifikációs futamokon való részvétel is, de az autók a VLN hosszú távú bajnokságban is rajthoz állnak majd. Az autók a szériaközeli SP2T, azaz az 1 620 köbcentiméter hengerűrtartalmú turbómotoros autók osztályában indulnak majd.   


„Nemcsak folytatjuk a megkezdett hosszú távú programunkat, de ki is szélesítjük azt” – mondja Markus Schrick, a Hyundai Motor Deutchland ügyvezetője, aki maga vezeti majd az új, szériaközeli i30 Turbo versenyautót. „Most először veszünk részt az i30 tömegmodellünkkel a versenyen. Szeretnénk mindkét autót a célba juttatni, amellyel autóink minőségét és megbízhatóságát kívánjuk bizonyítani.”

A Schumann Autóház motorsportrészlegén már október óta dolgoznak a Hyundai i30 Coupe Turbo modellen azért, hogy valódi versenyautó váljék belőle. „Az új i30 230 lóerős erőforrással rendelkezik, amelyhez már rengeteg tapasztalattal szolgált a Veloster tavalyi versenye” – mondja Peter Schumann csapatfőnök.    


„Arra összpontosítottunk, hogy az i30 könnyebbé váljon. A széria multi-link felfüggesztés jó vezethetőséget jelent, főként a 24 órás verseny folyamán. A Velosterrel ellentétben az i30 Turboban verseny-blokkolásgátló és egy továbbfejlesztett hátsó felfüggesztés dolgozik majd.” Az új Hyundai i30 Turbo versenyautót Markus Schrick mellett a Nürburgringet jól ismerő Michael Bohrer, a motorsport-újságíró Guido Naumann és Peter Schumann csapatfőnök vezeti majd.  

Ahogy az elmúlt két évben is, idén is a legfontosabb cél a megérkezés. A Hyundai ezzel termékei megbízhatóságát kívánja demonstrálni, valamint növelni szeretnék a márka ismertségét, illetve érzelmeket és csodálatot is fel szeretnék kelteni a Hyundai sportmodelljei iránt.   


Eddig a szériaközeli Veloster volt az a modell, amely kifejezetten megbízhatónak és gyorsnak mutatkozott a versenyeken, 2014-ben a 24 órás viadalon megnyerte kategóriáját. A 2+1 ajtós sportkupé a tavalyi versenyen 219 kört tett meg versenytempóban, amelyhez hozzáadódik a 39 körös edzés is. ez együttesen 6 450 kilométert jelent, amely meghaladja egy teljes Forma-1 szezon hosszát is. A bizonyított teljesítmény után a Hyundai 2015-ben is hasonló eredményre számít a Velostertől. Az autót idén Thomas Kroher, Alexander Köppen, Heiko Hammel és Rory Penttinen vezetik majd.

Az április 12-én megrendezett kvalifikációs futamon a Hyundai i30 Turbo 19 kategóriatársát megelőzve megszerezte a 37. helyezést, miközben leggyorsabb körében 10 másodpercet vert a a csapat Veloster Turbojára. Így a hat órás verseny folyamán a Hyundainak ismét sikerült bizonyítania termékei megbízhatóságát.   

Forrás: motorsport-magazin.commotorsport-magazin.com

Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai i30 megkapta második ráncfelvarrását

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését

2024 új Hyundai és Kia modelljei