Még több Hyundai verseng a 24 órás versenyen
A Hyundai idén nemcsak visszatér a Nürburgringre, de új
autókkal felkészülve érkezik a 24 órás tartóssági versenyre.
A Hyundai német képviselete idén kibővíti a hosszú távú
versenyprogramját, mivel a tavaly sikeresen versengő Veloster Turbo modell
mellett az idei megmérettetésen egy Hyundai i30 Turbo is képviseli majd a
márkát a „zöld pokolként” is elhíresült arénában. A tervek között szerepel a 24
órás versenyen, valamint az ahhoz kapcsolódó kvalifikációs futamokon való
részvétel is, de az autók a VLN hosszú távú bajnokságban is rajthoz állnak
majd. Az autók a szériaközeli SP2T, azaz az 1 620 köbcentiméter
hengerűrtartalmú turbómotoros autók osztályában indulnak majd.
„Nemcsak folytatjuk a megkezdett hosszú távú programunkat,
de ki is szélesítjük azt” – mondja Markus Schrick, a Hyundai Motor Deutchland
ügyvezetője, aki maga vezeti majd az új, szériaközeli i30 Turbo versenyautót. „Most
először veszünk részt az i30 tömegmodellünkkel a versenyen. Szeretnénk mindkét
autót a célba juttatni, amellyel autóink minőségét és megbízhatóságát kívánjuk
bizonyítani.”
A Schumann Autóház motorsportrészlegén már október óta
dolgoznak a Hyundai i30 Coupe Turbo modellen azért, hogy valódi versenyautó
váljék belőle. „Az új i30 230 lóerős erőforrással rendelkezik, amelyhez
már rengeteg tapasztalattal szolgált a Veloster tavalyi versenye” – mondja Peter
Schumann csapatfőnök.
„Arra összpontosítottunk, hogy az i30 könnyebbé váljon. A széria
multi-link felfüggesztés jó vezethetőséget jelent, főként a 24 órás verseny
folyamán. A Velosterrel ellentétben az i30 Turboban verseny-blokkolásgátló és
egy továbbfejlesztett hátsó felfüggesztés dolgozik majd.” Az új Hyundai i30 Turbo versenyautót Markus Schrick mellett
a Nürburgringet jól ismerő Michael Bohrer, a motorsport-újságíró Guido Naumann
és Peter Schumann csapatfőnök vezeti majd.
Ahogy az elmúlt két évben is, idén is a legfontosabb cél a
megérkezés. A Hyundai ezzel termékei megbízhatóságát kívánja demonstrálni,
valamint növelni szeretnék a márka ismertségét, illetve érzelmeket és csodálatot
is fel szeretnék kelteni a Hyundai sportmodelljei iránt.
Eddig a szériaközeli Veloster volt az a modell, amely
kifejezetten megbízhatónak és gyorsnak mutatkozott a versenyeken, 2014-ben a 24
órás viadalon megnyerte kategóriáját. A 2+1 ajtós sportkupé a tavalyi versenyen
219 kört tett meg versenytempóban, amelyhez hozzáadódik a 39 körös edzés is. ez
együttesen 6 450 kilométert jelent, amely meghaladja egy teljes Forma-1
szezon hosszát is. A bizonyított teljesítmény után a Hyundai 2015-ben is hasonló
eredményre számít a Velostertől. Az autót idén Thomas Kroher, Alexander Köppen,
Heiko Hammel és Rory Penttinen vezetik majd.
Az április 12-én megrendezett kvalifikációs futamon a Hyundai i30 Turbo 19 kategóriatársát megelőzve megszerezte a 37. helyezést, miközben leggyorsabb körében 10 másodpercet vert a a csapat Veloster Turbojára. Így a hat órás verseny folyamán a Hyundainak ismét sikerült bizonyítania termékei megbízhatóságát.
Az április 12-én megrendezett kvalifikációs futamon a Hyundai i30 Turbo 19 kategóriatársát megelőzve megszerezte a 37. helyezést, miközben leggyorsabb körében 10 másodpercet vert a a csapat Veloster Turbojára. Így a hat órás verseny folyamán a Hyundainak ismét sikerült bizonyítania termékei megbízhatóságát.
Forrás: motorsport-magazin.com, motorsport-magazin.com
Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!
Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!