Májustól bárki megveheti a Hyundai üzemanyagcellás autóját
A Hyundai német képviselete bárki számára elérhetővé teszi a
Hyundai ix35 Fuel Cell modellt, aki meg tudja fizetni 65 ezer eurós vételárát.
Eddig csak nagyvállalatok, kormányzati szervek és egyéb,
kiválasztott ügyfelek számára volt elérhető a Hyundai üzemanyagcellás ix35 Fuel
Cell modellje, amit csakis és kizárólag lízingszerződés keretében kaphattak meg
az ügyfelek. Az idei év májusától azonban 65 450 euróért (kb. 19,1 mFt) már
bárki, akár magánszemélyek is megrendelhetik a koreai cég üzemanyagcellás
autóját, aki pedig lízingelné, négy évre havi 1 290 euróért megteheti ezt.
A Hyundai első saját üzemanyagcellás szériaautóját az ix35
modellre építette, amelynek első kerekeit egy 136 lóerős elektromotor mozgatja,
kipufogójából pedig csupán vízpára távozik. A hidrogénnel üzemelő ix35 Fuel
Cell két üzemanyagtankjának megtöltése után akár 600 kilométer
megtételére is képes, miközben a most kapható elektromos autók legfeljebb 200
kilométert, de inkább annál kevesebbet tudnak csak megtenni.
Az ix35 Fuel Cell 65 ezer euróért teljes felszereltséget
nyújt, többek között megtalálható benne a navigációs rendszer, a tolatókamera,
ülésfűtés, kétzónás klíma, stb. a kompakt hobbiterepjáró 12,5 másodperc alatt
gyorsul százra, maximális sebessége pedig eléri a 160 km/órát.
A koreaiak ezzel a lépésükkel ismét megelőzték a Toyotát,
amely idén szeptembertől vezeti be üzemanyagcellás Mirai középkategóriás
limuzinját a német piacra magasabb, 78 540 eurós (kb. 23 mFt) vételáron. A
Toyota illetékesei szerint a forgalmazás első két évében mintegy 40 darab értékesítését
tervezik Németországban.
Az üzemanyagcellás járművek elterjedésének legnagyobb
akadálya a megfelelően sűrű töltőállomás-hálózat hiánya, ma még ugyanis Németországban
is sokkal több elektromos töltőállomás van, mint hidrogénkút. A TÜV Süd
internetes portálja szerint kereken húsz hidrogénkút található Németországban,
a legtöbb ezek közül Hamburg, Berlin és Stuttgart térségében van.