Különleges tanulmányokat mutatott be a Hyundai Szöulban


A Hyundai Motor a 11. Szöuli Autószalonon bemutatta a világnak vadonatúj ‘Enduro’ városi életmód szabadidő-járművét, amely mellett egy ismerős szupersport-kupé tanulmányt is láthatunk. 

Az ‘Endurance’, azaz kitartás kifejezésből eredő név mögött a szabadidő-járművek stíluselemei és a világ legkeményebb terepralijain versenyző motorkerékpárok látványelemeivel keverednek. Az Enduro a sportos életet élő modern városlakók számára készült. 


A háromajtós, négyüléses autó a Hyundai jellegzetes hatszögletű hűtőmaszkjának új értelmezését viseli magán, amelynek alacsonyabb tömegközéppontja a stabilitás érzetét kelti. Az első kerékdobot alumínium ív köti össze a hűtőmaszkkal, magabiztos megjelenést kölcsönözve az Endurónak. 


Oldalnézetből a crossoverek jellegzetes sziluettje köszön vissza, emelt hasmagassággal, szabadidő-járművekre jellemző kerékív-toldatokkal, és a karosszéria alsó felét borító, sötétszürke burkolattal. A C-oszlopokba integrált lámpatesteket a légellenállást csökkentő különleges aerodinamikai elemmel szerelték fel, a küszöbtoldatokba beépített fellépők révén pedig könnyebben elérhető a tetőcsomagtartó. 

A belső térben a részletekbe menő, gondos kidolgozással találkozhatunk, ahol a tervezők organikus, egymással kölcsönhatásra lépő íveket és vonalakat használtak, így ezek intenzív, ugyanakkor robusztus és kifinomult karakterrel ruházzák fel az autót. Függőleges és vízszintes elemek egyaránt sportos, robusztus és tartós hatást keltenek, amelyek dinamikus légkört teremtve ölelik körül a vezetőülést, a műszeregység pedig olyan, integrált kijelzőn keresztül nyújt tájékoztatást, amely vezetőközpontú kialakítása révén a lehető legkisebb mértékben vonja el a figyelmet.


A beltérben számos apró részlet erősíti meg az Enduro sportos, divatos, modern karakterét. A kormánykerék a közúti kerékpárok kormányát és annak markolatát idézi, míg az ajtókilincsekhez terepmotorok szolgáltak ihlettel. A csomagtartó strapabíró, rugalmasan alakítható tér, amelynek sokoldalú, fiókos rekeszeiben a legkülönfélébb sporteszközök helyezhetők el. 

Az Enduro robusztus megjelenésének és praktikus belső terének megalkotása során a fejlett technológiák igénybe vételével gondoskodott a fokozott vezetési élményről. A hagyományos külső visszapillantó tükröket kamerák helyettesítik, a középkonzol menürendszere pedig egy  újszerű távirányítóval érhető el. Ezzel a távirányítóval az infotainment rendszer menüje ugyanúgy vezérelhető, mint a légkondicionáló, illetve a fűtés és szellőzés. 


A hivatalos nevén HND-12 Enduro tanulmányautó motorterében egy 2,0 literes, közvetlen befecskendezéses T-GDI turbómotor és a Hyundai saját fejlesztésű 7DCT duplakuplungos automata váltóműve dolgozik.


Az Enduro mellett ismét kiállították a Veloster Midship tanulmányt, amelyet immár az RM15 névre kereszteltek. Az „N” sportmárka jellegzetes halványkék, fekete, piros és a Hyundai kék díszítéseit viselő tanulmány alumínium térvázra épített, szénszálerősítésű konstrukciója jelentős tömegcsökkentést eredményezett a hagyományos acélhoz képest.  


A tanulmányautót mozgató 2,0 literes T-GDI erőforrást a két első ülés és a hátsó tengely közé építették be, amely optimális tömegeloszlásával kiváló, dinamikus vezethetőséget és a fokozott tapadást eredményez. A hatfokozatú kézi váltóval felszerelt turbómotor legnagyobb teljesítménye 300 lóerő, amely a 383 Nm-es nyomatékával együtt az autó 4,7 másodperc alatt éri el a száz kilométeres sebességet.  

Forrás: Hyundai Holding Hungary

Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai i30 megkapta második ráncfelvarrását

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését

2024 új Hyundai és Kia modelljei