A Hyundai újdonságai Szöulban


A Hyundai Motor idén is hatalmas lendülettel érkezett legfontosabbnak tekintett hazai piacának fő autószalonjára, a Szöuli Autókiállításon a márka rengeteg újdonságot mutatott be az érdeklődőknek. 

Szöulban bemutatkozott a hálózatról is tölthető hibrid Sonata szedán, az RM15 (Racing Midship 2015) szuperkupé-tanulmány, először láthatta a nagyközönség a vadonatúj Tucson kompakt crossovert, de a Mighty teherautóval és a Solati busszal a haszonjárművek között is mutatott újdonságot a márka.  


A Sonata modellpalettája immár nemcsak a hagyományos benzinmotoros kivitelekből áll, de bemutatkozott a rendkívül népszerű középkategóriás modell hibrid és hálózatról tölthető változata is. a Blue Drive almárka keretein belül kínált vadonatúj Sonata Hybrid takarékos Nu 2,0 literes GDI hibrid motorjához egy 38 kW teljesítményű villanymotor csatlakozik. 


A belső égésű erőforrás legnagyobb teljesítménye 156 LE, maximális forgatónyomatéka 189 Nm; ezek az értékek 4, illetve 5,5 százalékkal magasabbak, mint az előző modell esetében. A 38 kW-os villanymotor maximális teljesítménye ugyancsak 8,6 százalékkal nagyobb, a maximális forgatónyomaték 205 Nm. Az új modell üzemanyag-fogyasztása számottevően javult: 16 colos kerekekkel szerelve a modell kategórielső 5,5 l/100km-re képes. A 13,3 százalékkal nagyobb kapacitású akkumulátorcsomagot a csomagtér padlója alá helyezték, amelynek köszönhetően annak mérete 10 százalékkal növekedhetett.  


A PHEV a Hyundai első hálózatról tölthető hibrid elektromos járműve, amelynek műszaki tartalma ugyan rendkívül kifinomult, az autó vezetése viszont egyáltalán nem tér el a hagyományos Sonata Hybrid modellétől. A 9,8 kWh kapacitású lítium-polimer akkumulátorcsomag nagyjából hatszor akkora, mint a Sonata Hybrid akkumulátora, így a gyártó szerint akár 38,4 kilométeres elektromos hatótávolsággal ruházza fel a hálózatról tölthető Sonatát.


A Sonata Plug-in Hybrid modellben egy 50 kW teljesítményű villanymotor, és a Hyundai erőátviteli elektromos berendezésével kombinált hatfokozatú automata sebességváltó található a hagyományos hidrodinamikus nyomatékváltó helyett. A villanymotor 32 százalékkal nagyobb teljesítményre képes, mint a normál hibrid Sonata modellé, és nagyobb sebességeknél is lehetővé teszi az elektromos üzemet. 

Miután az akkumulátor lemerült, a 2,0 literes Nu GDI benzinmotorral a Sonata Plug-in Hybrid pontosan úgy vezethető, mint a Sonata Hybrid. A hajtáslánc összesített rendszerteljesítménye 205 LE percenkénti 6000-es fordulatszámon; az akkumulátor 240 voltos, 2. szintű töltőállomáson 3 óra alatt feltölthető.


A Genfi premiert követően már Koreába is megérkezett a helyi gyártású vadonatúj Tucson generáció, amelynek erőteljes arányai és jellegzetes sziluettje a szabadidő-járműveket idézi, ugyanakkor a formaterv kecses és mozgékony jármű érzetét kelti. Az orr meghatározó stíluseleme a Hyundai jellegzetes, hatszögletű hűtőmaszkja, amely az LED fényszórókkal egységet alkotva teremt karakteres megjelenést. A plasztikus oldalfal, egyben a határozott kiállás záloga a kifejező 'Z' alakú törésvonal. 


A vadonatúj padlólemezre épülő, új Tucson optimális helykínálattal várja utasait, a csomagtartó térfogata tekintélyes 513 liter. Az utastér minden pontján új, puha tapintású, kiváló minőségű anyagokat alkalmaztak, a beltér minden részlete rendkívül kifinomult. A futómű, a kormány és a felfüggesztés mind vadonatúj fejlesztés; az autó kiemelkedő kényelmet biztosít, komfortos rugózása ugyanakkor nem megy a menetdinamika rovására. 

A Hyundai vadonatúj személyautói mellett átdolgozott, középkategóriás haszonjárműveit is bemutatta. A koreai piacon Mighty néven forgalmazott haszonjármű mellett színre lépett a ‘Solati’ minibusz, amely a tavaly Európában már bemutatott H350-nek a személyszállító kivitele.


A 17 évvel ezelőtt bemutatott elődhöz képest kívül-belül teljesen megújult az új generációs Mighty, amelynek formaterve stílusos és modern, míg a vezető számtalan kényelmi és praktikus szolgáltatásnak örvendhet a volán mögött töltött munkaórák során. A Mighty tervezése során arra törekedtek, hogy a gépkocsi a lehető legjobban kihasználható legyen, hogy továbbfejlesszék kezelőfelületeit (HMI), és hogy a vezető minél egyszerűbben használhassa továbbfejlesztett szolgáltatásait. 


A Solati név a latin „komfort” szóból ered és a Hyundai Motor első olyan, könnyű haszonjárművét takarja, amelyet kifejezetten az európai piac igényeit szem előtt tartva fejlesztettek ki. A koreai piacon már elérhető Solati sokoldalú, praktikus és kényelmes alternatívát kínál a 14, 15 vagy 16 üléses haszonjárművek üzemeltetői számára. 

Forrás: Hyundai Holding Hungary

Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai i30 megkapta második ráncfelvarrását

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését

2024 új Hyundai és Kia modelljei