Drámai küzdelemben ötödikként végzett a Hyundai az Argentín-ralin
A Hyundai Motorsport az ötödik helyen végzett a 2015-ös FIA
WRC szezonjának negyedik futamán, az Argentin-ralin.
A Hyundai Motorsport versenyzői közül Dani Sordo erős vasárnapi
teljesítményével érte el a legmagasabb, ötödik helyezést, valamint két Power
Stapontot is gyűjtött a csapatnak. A Hyundai
Shell World Rally Team színeiben versenyző Sordo a végén egyike volt azon két pilótának,
akik be tudták fejezni a 12 szakaszos ralit, miután az El Condor Power Stage
szakaszon Thierry Neuville az utolsó pillanatokban feladni kényszerült a versenyt,
Sordohoz hasonlóan Hayden Paddon a szombati balesetét követően csatlakozni
tudott versenyzőtársához, amelynek során a küzdelem végére a 16. helyre hozta be
a Hyundai Mobis World Rally csapatát.
A kegyetlen ralin Sordo ötödik helyezésével a kétautós célba
érkezés máris fejlődést jelent a csapat tavalyi teljesítményéhez képest, hiszen
akkor csak egyetlen autó ért célba.
Sordonak számtalan problémával kellett megküzdeni a hétvége
során. Péntek reggel szervokormány problémák hátráltatták a spanyolt, míg a szombati
látványos visszatérést az utolsó szakaszon elektronikai problémák állította
meg. A Rally 2 szabályai szerint vasárnap azonban felemelt fejjel visszatért, a
11-es El Condor szakaszt második leggyorsabbként fejezte be, amit a 12-es Power
Stage szakaszon is meg tudott ismételni.
„Mindenki számára igen nehéz versenyen vagyunk túl, így
nagyon örülök annak, hogy néhány gyártói ponttal gazdagodhattunk az
Argentin-ralin célba érve” – mondta Sordo. „A csalódást keltő szombati korai
befejezés után ismét fel tudtuk venni a lendületet az El Condor szakaszain,
amelyeket a második leggyorsabbként teljesítettünk. Ez lehetőséget adott néhány
Power Stage pont megszerzésére is, ami elég szép bónusz! A csapat remek munkát
végzett eze na hétvégén. Volt néhány technikai problémánk, de úgy érzem, jól
mentünk és jó időket autóztunk. Számos pozitív emléket magunkkal viszünk,
ahogyan készülünk a következő eseményre, a Portugál-ralira.”
Paddon versenyét is bosszantó események kísérték, hiszen a pénteki
nyitószakasz első három kilométere után sérülést szenvedett a 20-as rajtszámú
autó, így délben ki kellett állnia és csak a Rally 2 szabályai szerint tudott
szombaton újraindulni. Az új-zélandi páros ezt követően jó ritmusban autózott,
kétszer is a leggyorsabb hatban fejezték be a szakaszokat, délután azonban a 9.
szakaszon Paddon kicsúszott a pályáról és hat nézőt elsodort, akik közül
néhányukat kórházba is kellett szállítani. Vasárnap reggel Paddon kihasználta a
lehetőséget arra, hogy visszaszerezze magabiztosságát és megismerve az El
Condor szakaszt biztonsággal célba juttassa a 20-as Hyundai i20 WRC-t.
„Elég bonyolult verseny volt, de erre számítottunk is” –
mondja Paddon. „Már a pályabejárásnál látszott, hogy ez nehéz lesz az autóknak.
Azt terveztük, szépen, könnyedén megyünk végig, tudva azt,, hogy nagyon
kemények a körülmények. Néhány dolog azonban sajnos nem működött. Úgy gondolom,
nagyon fontos, hogy vasárnap visszatértünk a versenybe, visszaszereztük
magabiztosságunkat és így lendületet vehetünk a következő futamokra. Volt néhány
szép pillanatunk is, különösen a pénteki 3. szakasz, amely szép és finom volt. versenyként szép kihívás volt, amely eltért az eddig
megszokottól, de ez a rali-világbajnokság lényege.”
Nuville és navigátora egész hétvégén keményen küzdött a
nehézségekkel, de egy defekt miatt már pénteken jelentős időveszteséget
gyűjtöttek össze. A belga páros négy percet vesztegetett el a probléma
megoldására, amely a rali sereghajtói közé juttatta őket. Mindezek ellenére a
csapat stílusosan vágott vissza és sorozatban a leggyorsabb négy között
teljesítettek szakaszokat, amivel egyre feljebb jutottak a ranglétrán. A vasárnapi
El Condor szakaszra tartva Neuville már szilárdan a negyedik helyen állt, ám a
szakasz első részében eltalált egy sziklát, amivel elvesztette bal hátsó kerekét
és nem tudott továbbmenni.
„Ez egy kiábrándító vég számunkra és a csapat számára is” –
mondja Neuville. „Hibát vétettem a Power Stage-en, az elején túl sokat
kockáztatva. Arra kellett volna koncentrálnom, hogy biztosítsam a helyemet, ami
a legfontosabb lett volna a bajnokságban. Ehelyett egy kanyarban elvesztettem az
autóm hátulját. Ebből a hétvégéből tanulnunk kell és Portugáliában jó formában
visszatérni.”
A Hyundai Motorsport csapatának ez egy hosszú és bonyolult
verseny volt, hiszen a hírhedten zord argentin utak a versenyzőket és az
autókat is extrém nyomás alatt tartják. Az Argentin-ralin mindössze másodszor
versenyző csapat jól kezelte a különböző körülmények nehézségeit és valódi
fejlődést mutatott az elmúlt idényhez képest.
„Tudtuk, hogy kemény verseny lesz és az is lett!” – mondja Michel
Nandan csapatfőnök. „Különböző mechanikus és baleseti problémák léptek fel a
három nap alatt, ezért a csapatnak keményen kellett dolgoznia, amiért dicséret illeti
őket. Célunk az volt, hogy biztosítsuk megszerzett pozícióinkat és szerezzünk
néhány gyártói pontot. Az eredmény persze nem az lett, amit vártunk, de én
mindig a pozitívumokat nézem. Dani remek utolsó szakaszával két Power Stage
pontot gyűjtött és összességében az ötödik helyen végzett. Hayden szintén jól
kezdett az utolsó napon és megmutatta, hogy nem vesztette el képességeit és magabiztosságát.
Thierry persze nagyon csalódott azért, mert fel kellett adnia, de ő is keményen
küzdött. Mindent ki fogunk elemezni és ezt a tapasztalatot is felhasználjuk,
hogy raliról ralira tovább jussunk.”
Forrás: motorsport.hyundai.com
Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!
Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!