Drámai küzdelemben ötödikként végzett a Hyundai az Argentín-ralin


A Hyundai Motorsport az ötödik helyen végzett a 2015-ös FIA WRC szezonjának negyedik futamán, az Argentin-ralin.

A Hyundai Motorsport versenyzői közül Dani Sordo erős vasárnapi teljesítményével érte el a legmagasabb, ötödik helyezést, valamint két Power Stapontot is gyűjtött a csapatnak.  A Hyundai Shell World Rally Team színeiben versenyző Sordo a végén egyike volt azon két pilótának, akik be tudták fejezni a 12 szakaszos ralit, miután az El Condor Power Stage szakaszon Thierry Neuville az utolsó pillanatokban feladni kényszerült a versenyt, Sordohoz hasonlóan Hayden Paddon a szombati balesetét követően csatlakozni tudott versenyzőtársához, amelynek során a küzdelem végére a 16. helyre hozta be a Hyundai Mobis World Rally csapatát.  


A kegyetlen ralin Sordo ötödik helyezésével a kétautós célba érkezés máris fejlődést jelent a csapat tavalyi teljesítményéhez képest, hiszen akkor csak egyetlen autó ért célba.   


Sordonak számtalan problémával kellett megküzdeni a hétvége során. Péntek reggel szervokormány problémák hátráltatták a spanyolt, míg a szombati látványos visszatérést az utolsó szakaszon elektronikai problémák állította meg. A Rally 2 szabályai szerint vasárnap azonban felemelt fejjel visszatért, a 11-es El Condor szakaszt második leggyorsabbként fejezte be, amit a 12-es Power Stage szakaszon is meg tudott ismételni.


„Mindenki számára igen nehéz versenyen vagyunk túl, így nagyon örülök annak, hogy néhány gyártói ponttal gazdagodhattunk az Argentin-ralin célba érve” – mondta Sordo. „A csalódást keltő szombati korai befejezés után ismét fel tudtuk venni a lendületet az El Condor szakaszain, amelyeket a második leggyorsabbként teljesítettünk. Ez lehetőséget adott néhány Power Stage pont megszerzésére is, ami elég szép bónusz! A csapat remek munkát végzett eze na hétvégén. Volt néhány technikai problémánk, de úgy érzem, jól mentünk és jó időket autóztunk. Számos pozitív emléket magunkkal viszünk, ahogyan készülünk a következő eseményre, a Portugál-ralira.”    


Paddon versenyét is bosszantó események kísérték, hiszen a pénteki nyitószakasz első három kilométere után sérülést szenvedett a 20-as rajtszámú autó, így délben ki kellett állnia és csak a Rally 2 szabályai szerint tudott szombaton újraindulni. Az új-zélandi páros ezt követően jó ritmusban autózott, kétszer is a leggyorsabb hatban fejezték be a szakaszokat, délután azonban a 9. szakaszon Paddon kicsúszott a pályáról és hat nézőt elsodort, akik közül néhányukat kórházba is kellett szállítani. Vasárnap reggel Paddon kihasználta a lehetőséget arra, hogy visszaszerezze magabiztosságát és megismerve az El Condor szakaszt biztonsággal célba juttassa a 20-as Hyundai i20 WRC-t.


„Elég bonyolult verseny volt, de erre számítottunk is” – mondja Paddon. „Már a pályabejárásnál látszott, hogy ez nehéz lesz az autóknak. Azt terveztük, szépen, könnyedén megyünk végig, tudva azt,, hogy nagyon kemények a körülmények. Néhány dolog azonban sajnos nem működött. Úgy gondolom, nagyon fontos, hogy vasárnap visszatértünk a versenybe, visszaszereztük magabiztosságunkat és így lendületet vehetünk a következő futamokra. Volt néhány szép pillanatunk is, különösen a pénteki 3. szakasz, amely szép és finom volt. versenyként  szép kihívás volt, amely eltért az eddig megszokottól, de ez a rali-világbajnokság lényege.”


Nuville és navigátora egész hétvégén keményen küzdött a nehézségekkel, de egy defekt miatt már pénteken jelentős időveszteséget gyűjtöttek össze. A belga páros négy percet vesztegetett el a probléma megoldására, amely a rali sereghajtói közé juttatta őket. Mindezek ellenére a csapat stílusosan vágott vissza és sorozatban a leggyorsabb négy között teljesítettek szakaszokat, amivel egyre feljebb jutottak a ranglétrán. A vasárnapi El Condor szakaszra tartva Neuville már szilárdan a negyedik helyen állt, ám a szakasz első részében eltalált egy sziklát, amivel elvesztette bal hátsó kerekét és nem tudott továbbmenni.


„Ez egy kiábrándító vég számunkra és a csapat számára is” – mondja Neuville. „Hibát vétettem a Power Stage-en, az elején túl sokat kockáztatva. Arra kellett volna koncentrálnom, hogy biztosítsam a helyemet, ami a legfontosabb lett volna a bajnokságban. Ehelyett egy kanyarban elvesztettem az autóm hátulját. Ebből a hétvégéből tanulnunk kell és Portugáliában jó formában visszatérni.”


A Hyundai Motorsport csapatának ez egy hosszú és bonyolult verseny volt, hiszen a hírhedten zord argentin utak a versenyzőket és az autókat is extrém nyomás alatt tartják. Az Argentin-ralin mindössze másodszor versenyző csapat jól kezelte a különböző körülmények nehézségeit és valódi fejlődést mutatott az elmúlt idényhez képest.


„Tudtuk, hogy kemény verseny lesz és az is lett!” – mondja Michel Nandan csapatfőnök. „Különböző mechanikus és baleseti problémák léptek fel a három nap alatt, ezért a csapatnak keményen kellett dolgoznia, amiért dicséret illeti őket. Célunk az volt, hogy biztosítsuk megszerzett pozícióinkat és szerezzünk néhány gyártói pontot. Az eredmény persze nem az lett, amit vártunk, de én mindig a pozitívumokat nézem. Dani remek utolsó szakaszával két Power Stage pontot gyűjtött és összességében az ötödik helyen végzett. Hayden szintén jól kezdett az utolsó napon és megmutatta, hogy nem vesztette el képességeit és magabiztosságát. Thierry persze nagyon csalódott azért, mert fel kellett adnia, de ő is keményen küzdött. Mindent ki fogunk elemezni és ezt a tapasztalatot is felhasználjuk, hogy raliról ralira tovább jussunk.”


Forrás: motorsport.hyundai.com

Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai i30 megkapta második ráncfelvarrását

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését

2024 új Hyundai és Kia modelljei