Kompakt és prémium crossovereket fejleszt a Hyundai Indiának


A Hyundai Motor India az elkövetkező 3-4 évben öt új szabadidő-autó bemutatását tervezi, amelyekkel felvehetik a versenyt a Renault Duster és a Mahindra XUV modellekkel is.

India második legnagyobb autógyártója, a Hyundai Motor India a helyi személyautó-piac majdnem ötödét birtokolja jelenleg, de figyelmét egyre inkább a szabadidő-járművek felé fordítja a jövőben. A vállalat ugyanis összesen öt új ilyen modellt kíván bevezetni, amelyekkel nemcsak a négy méternél rövidebb, vagyis adózási szempontból kedvezőbb kisautók között szeretnének teret nyerni. Az új modellek segítségével pedig rövidebb távon kétszámjegyű bővülésre számítanak a crossoverek között.   

Az új modellprogram a nemrég bemutatott i20 Active modellel vette kezdetét, de szeptemberre megérkezik az ix25 platformjára épített, GS kódjelű kompakt terepjáró is, amely közvetlenül a Renault Duster ellenfelévé válhat. Ezt követve 2017-ben jelenik meg a piacon az IP kódnevű kisegyterű, amellyel a Honda Mobilionak kívánnak konkurenciát állítani.  


A Hyundai jelenleg mérlegeli egy ix35 padlólemezére épülő prémium terepjáró megvalósítását is, amely a Mahindra XUV ellenfelévé válhatna 2018-tól. Ez a modell a nemrég bevezetett Santa Fével együtt már komoly piaci pozíciókat biztosíthatna a terepjárók között a Hyundainak, hiszen akkor már a teljes „ix” modellpalettát kínálnák Indiában.  

A crossoverek India egyik legdinamikusabban fejlődő szegmense, ahol évente mintegy félmillió autó kel el és amely a teljes mennyiség 21 százalékát teszi ki. Jelenleg jórészt néhány gyártó, így a Mahindra, a Renault és a Ford kínál ilyen járműveket az országban, amelyek az eladások 90 százalékát alkotják.  

Rakesh Srivastava, a Hyundai India értékesítési és marketingvezetője nem kívánta kommentálni ezen értesüléseket, de megjegyezte, a Hyundai erős pozícióban van a kompaktok és a limuzinok között, a legutóbb bemutatott i20 Active pedig a SUV-ok és a crossoverek következő generációs termékpalettája kiindulópontjának tekinthető, amellyel tovább bővítik a „Modern Prémium” márkairányzat termékeit.


„Félmilliós éves darabszám, minden évben egy százalékos piaci növekedés szerepel rövid távú céljaink között. Szeretnénk a legjobban szeretett és legértékesebb márka lenni úgy, hogy a világszínvonalú termékeink megfelelnek a vásárlók elvárásainak” – mondja Srivastava.

A Hyundai India az elmúlt három év mindegyikében 100 bázisponttal javította piaci részesedését. Ezt a lendületet a jövőben is meg kívánják tartani és 2020 előtt 20 százalékra szeretnék növelni a személyautók közötti részesedésüket, amely jelenleg 16 százalék.

Amennyiben a vállalatnak sikerül 2016 vége előtt elérnie a félmilliós éves darabszámos célját, a Hyundai lehet az első olyan autógyártó Indiában, amelynek 18 éves pályafutása alatt sikerül ezt az eredményt elérnie. „Az egyik cél az eladási mennyiség, a másik pedig a piaci részesedés növelése, míg a harmadik a nyereségesség javítása, amelyet a crossoverek nagyobb árrése hozhat meg” – mondja egy Hyundai bennfentes.

Forrás: indiatimes.com

Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai i30 megkapta második ráncfelvarrását

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését

2024 új Hyundai és Kia modelljei