Kompakt és prémium crossovereket fejleszt a Hyundai Indiának
A Hyundai Motor India az elkövetkező 3-4 évben öt új
szabadidő-autó bemutatását tervezi, amelyekkel felvehetik a versenyt a Renault
Duster és a Mahindra XUV modellekkel is.
India második legnagyobb autógyártója, a Hyundai Motor India
a helyi személyautó-piac majdnem ötödét birtokolja jelenleg, de figyelmét egyre
inkább a szabadidő-járművek felé fordítja a jövőben. A vállalat ugyanis
összesen öt új ilyen modellt kíván bevezetni, amelyekkel nemcsak a négy
méternél rövidebb, vagyis adózási szempontból kedvezőbb kisautók között
szeretnének teret nyerni. Az új modellek segítségével pedig rövidebb távon kétszámjegyű
bővülésre számítanak a crossoverek között.
Az új modellprogram a nemrég bemutatott i20 Active modellel
vette kezdetét, de szeptemberre megérkezik az ix25 platformjára épített, GS
kódjelű kompakt terepjáró is, amely közvetlenül a Renault Duster ellenfelévé
válhat. Ezt követve 2017-ben jelenik meg a piacon az IP kódnevű kisegyterű,
amellyel a Honda Mobilionak kívánnak konkurenciát állítani.
A Hyundai jelenleg mérlegeli egy ix35 padlólemezére épülő prémium
terepjáró megvalósítását is, amely a Mahindra XUV ellenfelévé válhatna
2018-tól. Ez a modell a nemrég bevezetett Santa Fével együtt már komoly piaci
pozíciókat biztosíthatna a terepjárók között a Hyundainak, hiszen akkor már a
teljes „ix” modellpalettát kínálnák Indiában.
A crossoverek India egyik legdinamikusabban fejlődő
szegmense, ahol évente mintegy félmillió autó kel el és amely a teljes
mennyiség 21 százalékát teszi ki. Jelenleg jórészt néhány gyártó, így a
Mahindra, a Renault és a Ford kínál ilyen járműveket az országban, amelyek az
eladások 90 százalékát alkotják.
Rakesh Srivastava, a Hyundai India értékesítési és
marketingvezetője nem kívánta kommentálni ezen értesüléseket, de megjegyezte, a
Hyundai erős pozícióban van a kompaktok és a limuzinok között, a legutóbb
bemutatott i20 Active pedig a SUV-ok és a crossoverek következő generációs
termékpalettája kiindulópontjának tekinthető, amellyel tovább bővítik a „Modern
Prémium” márkairányzat termékeit.
„Félmilliós éves darabszám, minden évben egy százalékos
piaci növekedés szerepel rövid távú céljaink között. Szeretnénk a legjobban
szeretett és legértékesebb márka lenni úgy, hogy a világszínvonalú termékeink
megfelelnek a vásárlók elvárásainak” – mondja Srivastava.
A Hyundai India az elmúlt három év mindegyikében 100
bázisponttal javította piaci részesedését. Ezt a lendületet a jövőben is meg
kívánják tartani és 2020 előtt 20 százalékra szeretnék növelni a személyautók
közötti részesedésüket, amely jelenleg 16 százalék.
Amennyiben a vállalatnak sikerül 2016 vége előtt elérnie a
félmilliós éves darabszámos célját, a Hyundai lehet az első olyan autógyártó
Indiában, amelynek 18 éves pályafutása alatt sikerül ezt az eredményt elérnie. „Az
egyik cél az eladási mennyiség, a másik pedig a piaci részesedés növelése, míg
a harmadik a nyereségesség javítása, amelyet a crossoverek nagyobb árrése
hozhat meg” – mondja egy Hyundai bennfentes.
Forrás: indiatimes.com
Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!
Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!