Ötödik gyárát építi a Hyundai Kínában


A kínai Csungking városában a Hyundai Motor megkezdte ötödik üzemének építési munkálatait annak érdekében, hogy visszanyerje lendületét a világ legnagyobb autópiacán.

Dél-Korea legnagyobb autógyártója a kínai állami kézben lévő BAIC csoporttal közösen Csungking város Liangjiang részében kezdte meg az 1 milliárd dollár értékben felépítendő, összesen 293 ezer négyzetméteres gyártóüzem építését. Az új gyártóbázis 2017 elején kezdheti meg termelését, ahol a Hyundai Kínának szánt kompakt limuzinjaiból és hobbiterepjáróiból évi 300 ezer darab készül majd.


„Nagyon örülünk annak, hogy az ötödik gyárunkat Csungkingben építhetjük fel – Kína középnyugati városában erőteljes gazdasági növekedés zajlik” – mondta Eui-sun Chung, a Hyundai Motor Group alelnöke a gyárépítés megkezdésére rendezett ünnepségen, amelyen olyan magas rangú tisztviselők is részt vettek, mint Sun Zhengcai, Csungking város kommunista pártjának titkára, Jang-soo Kim, Dél-Korea kínai nagykövete, Huang Qifan, Csungking város polgármestere és Xu Heyi, a BAIC csoport elnöke. „A Csungking üzem Kína keleti és nyugati részét összekapcsoló híd lesz és felgyorsítja a Hyundai azon törekvését, hogy Kína vezető autómárkájává váljon” – tette hozzá Chung.

A Hyundai Motor a Kelet- és Nyugat-Kína közötti stratégiai elhelyezkedése miatt választotta  ötödik üzemének székhelyéül Csungking városát, de a kedvező kormányzati támogatások miatt is előnyös az új gyár elhelyezkedése a világ leggyorsabban növekvő autópiacán. Harmincmillió lakosával a világ egyik legnépesebb városaként Csungking az úgynevezett Jangce gazdasági övezetének központja, amelyet Peking Kína középső részének fejlesztése és gazdasági növekedése érdekében legnagyobb arányban támogat. Az itt felépülő gyár a Kína középső és keleti régiója autópiacának bázisaként szolgál majd a Hyundai terjeszkedési politikájában, amelynek során javíthatják a vállalat helyzetét az egyre versenyképesebb kínai autóiparban.   


A Hyundai Motor alelnökének beszédében szóba került a kínai gazdaság változó helyzetét is – érintve a gyorsan növekvő kínai autóipara és a Hyundai csökkenő növekedési rátájának kapcsolatát is. Hangsúlyozta a vállalat kínai üzleti stratégiai alapjai megerősítésének fontosságát is. „Látnunk kell, hogy Kína autópiacának fejlődése új fázisba ért. Ez egy teljesen más tapasztalatot kíván, mint a korábbi időszak gyors növekedése” – mondta Chung. „El kell felejtenünk a múlt dicsőségeit és meglévő három, valamint épülő csangcsoui és csungkingi üzemeinkkel fel kell építenünk jövőnket, hogy még nagyobb sikereket érjünk el a kínai piacon” – tette hozzá.

A Hyundai Motor összesen 80 022 új autót adott el idén májusban Kínában, ami 12,1 százalékos csökkenést jelent a 2014 májusi eredményekhez képest. A csoporthoz tartozó Kia Motors eladásaival együtt a két vállalat 9,99 százalékkal kevesebb autót adott el májusban, mint egy évvel korábban.


A vállalat négy kulcsfontosságú stratégiai elemre épít: Kínán belüli üzemeit elkülöníti egymástól, amelyekben az eddigieknél szélesebb, versenyképes árú, helyben gyártott termékpalettát kínál, amelyben kisebb terepjárók, középkategóriás limuzinok és nagyobb méretű limuzinok egyaránt megtalálhatóak, valamint megerősítik az ügyfélkezelést és több környezetbarát modelleket mutatnak be.

„Ahogy Kínai járműtermelése az előrejelzések szerint 2018-ra eléri a 23 millió darabot, a Hyundai csoport éves összesített termelési kapacitása ugyanekkor eléri a 2,7 milliós szintet” – mondja a Hyundai szóvivője.   

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai is bevezetheti autóiban a fizetős funkciókat

Alapvető értékek - Hyundai i30 1.4 MPi Life teszt

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését