Ötödik gyárát építi a Hyundai Kínában
A kínai Csungking városában a Hyundai Motor megkezdte ötödik
üzemének építési munkálatait annak érdekében, hogy visszanyerje lendületét a
világ legnagyobb autópiacán.
Dél-Korea legnagyobb autógyártója a kínai állami kézben lévő
BAIC csoporttal közösen Csungking város Liangjiang részében kezdte meg az 1
milliárd dollár értékben felépítendő, összesen 293 ezer négyzetméteres
gyártóüzem építését. Az új gyártóbázis 2017 elején kezdheti meg termelését,
ahol a Hyundai Kínának szánt kompakt limuzinjaiból és hobbiterepjáróiból évi
300 ezer darab készül majd.
„Nagyon örülünk annak, hogy az ötödik gyárunkat Csungkingben
építhetjük fel – Kína középnyugati városában erőteljes gazdasági növekedés
zajlik” – mondta Eui-sun Chung, a Hyundai Motor Group alelnöke a gyárépítés
megkezdésére rendezett ünnepségen, amelyen olyan magas rangú tisztviselők is
részt vettek, mint Sun Zhengcai, Csungking város kommunista pártjának
titkára, Jang-soo Kim, Dél-Korea kínai nagykövete, Huang Qifan, Csungking
város polgármestere és Xu Heyi, a BAIC csoport elnöke. „A Csungking üzem
Kína keleti és nyugati részét összekapcsoló híd lesz és felgyorsítja a Hyundai
azon törekvését, hogy Kína vezető autómárkájává váljon” – tette hozzá Chung.
A Hyundai Motor a Kelet- és Nyugat-Kína közötti stratégiai elhelyezkedése
miatt választotta ötödik üzemének
székhelyéül Csungking városát, de a kedvező kormányzati támogatások miatt is
előnyös az új gyár elhelyezkedése a világ leggyorsabban növekvő autópiacán. Harmincmillió
lakosával a világ egyik legnépesebb városaként Csungking az úgynevezett Jangce
gazdasági övezetének központja, amelyet Peking Kína középső részének fejlesztése és
gazdasági növekedése érdekében legnagyobb arányban támogat. Az itt felépülő
gyár a Kína középső és keleti régiója autópiacának bázisaként szolgál majd a Hyundai terjeszkedési
politikájában, amelynek során javíthatják a vállalat helyzetét az egyre
versenyképesebb kínai autóiparban.
A Hyundai Motor alelnökének beszédében szóba került a kínai
gazdaság változó helyzetét is – érintve a gyorsan növekvő kínai autóipara és a Hyundai
csökkenő növekedési rátájának kapcsolatát is. Hangsúlyozta a vállalat kínai üzleti
stratégiai alapjai megerősítésének fontosságát is. „Látnunk kell, hogy Kína autópiacának
fejlődése új fázisba ért. Ez egy teljesen más tapasztalatot kíván, mint a
korábbi időszak gyors növekedése” – mondta Chung. „El kell felejtenünk a múlt
dicsőségeit és meglévő három, valamint épülő csangcsoui és csungkingi üzemeinkkel
fel kell építenünk jövőnket, hogy még nagyobb sikereket érjünk el a kínai
piacon” – tette hozzá.
A Hyundai Motor összesen 80 022 új autót adott el idén
májusban Kínában, ami 12,1 százalékos csökkenést jelent a 2014 májusi
eredményekhez képest. A csoporthoz tartozó Kia Motors eladásaival együtt a két
vállalat 9,99 százalékkal kevesebb autót adott el májusban, mint egy évvel
korábban.
A vállalat négy kulcsfontosságú stratégiai elemre épít: Kínán
belüli üzemeit elkülöníti egymástól, amelyekben az eddigieknél szélesebb, versenyképes
árú, helyben gyártott termékpalettát kínál, amelyben kisebb terepjárók,
középkategóriás limuzinok és nagyobb méretű limuzinok egyaránt megtalálhatóak,
valamint megerősítik az ügyfélkezelést és több környezetbarát modelleket
mutatnak be.
„Ahogy Kínai járműtermelése az előrejelzések szerint 2018-ra
eléri a 23 millió darabot, a Hyundai csoport éves összesített termelési
kapacitása ugyanekkor eléri a 2,7 milliós szintet” – mondja a Hyundai
szóvivője.