Akár 760 ezer Hyundai is elkelhet idén Amerikában
A konkurenseknél jobban teljesít a Hyundai idén az amerikai
piacon, ám a teherautók szegmensében továbbra is kihívásokkal küzd.
Az első öt hónap értékesítési eredményeire figyelemmel a
Hyundai magabiztosan halad a januárjában az Egyesült Államokra kitűzött 760
ezer darabos tervük teljesítése felé. „Még minden a tervek szerint halad” –
mondja Dave Zuchowski, a Hyundai Motor America elnöke. Áprilisban ugyanis 6,2
százalékkal több, azaz 240 038 autó talált gazdára, amely jóval meghaladja
a Hyundai által idénre előirányzott 5 százalékos mértéket.
A márka remek tavaszi szereplése ellenére Zuchowski azt is
elismerte, hogy a könnyű teherautók, vagyis a kisebb terepjárók szegmensében
nem sikerült a konkurensekhez mérhető javulást produkálni, amely rányomja
bélyegét a márka piaci részesedésére is. „Hat százalékkal javult a helyzetünk
ott, ahol kissé csökkentek az átlagos eredmények, de hat százalékos növekedést
tudtunk felmutatni a terepjárók között is, ahol az átlag már 11 százalék.” A Hyundai teljes piaci részesedése a tavalyi
4,4-ről 4,5 százalékra emelkedett idén.
Miközben a terepjárók a Hyundai 68 009 darabos áprilisi
eladásainak 21 százalékát tették ki, az 1,45 milliós amerikai értékesítési
eredmény 55,3 százaléka terepjáróból tevődik ki. „A korlátozott
terepjáró-kapacitásunkkal és azzal, hogy a terepjárók a teljes piac 56
százalékát teszik ki, hiába teljesítjük terveinket, piacot is vesztünk egyben a
terepjárók befolyása miatt” – ismeri el Zuchowski.
A Hyundai jelenlegi modellkínálatában a Tucson és a Santa Fe
elérhetősége kulcsfontosságú tényezőt jelent a márka számára. Idén nyáron
mutatkozik be a Tucson vadonatúj generációja, amellyel együtt Zuchowski szerint
valamelyest képesek lesznek orvosolni a jelenlegi készlethiányt.
A Hyundai Motor ugyanis idén legalább 65 ezer Tucson modellt
kíván az Egyesült Államok részére gyártani a vállalat ulsani üzemében, amely 25
ezerrel több, mint amennyit tavaly termelt erre a piacra. A HMA szerint jövőre,
vagyis a harmadik generációs modell első teljes gyártási évében ez a szám
elérheti akár a 90 ezret is.
A Hyundai nemrég bejelentette, hogy az eddig Elantrákat
előállító ulsani üzemben egy kapacitásbővítésnek köszönhetően mostantól 50 ezer
darab Tucson is készül majd. Zuchowski szerint viszont csak akkor érkezhet
elégséges új terepjáró a koreai bázisról, ha az autógyártónak sikerül megegyezésre
jutnia saját szakszervezetével. Zuchowski szeretné, ha a terepjárók gyártósorát
felgyorsítanák, a kevésbé kurrens modellek és hibridek gyártását pedig
lelassítanák.
Eközben a Hyundai az Elantra vadonatúj generációjának
bevezetésére is készül. Zuchowski szerint az áprilisban 7,1 százalékkal több eladott
kompakt limuzin a megnövekedett ösztönzőknek volt köszönhető. „A termék
öregszik – még mindig gyönyörű, de öregszik” – mondja. „És elérte azt a pontot,
ahol már magasabb az átadás ár és sok részesedést vesztünk. Így növeltük az
ösztönzőket, hogy biztosak legyünk abban, hogy kisöpörjük a készleteket,
mielőtt az új modell kijön.”
A jelenlegi Elantrából áprilisban 45 napos készletük volt az
amerikai kereskedőknek idén, míg tavaly ugyanez a szám 66 volt.
Forrás: wardsauto.com
Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!
Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!