Akár 760 ezer Hyundai is elkelhet idén Amerikában


A konkurenseknél jobban teljesít a Hyundai idén az amerikai piacon, ám a teherautók szegmensében továbbra is kihívásokkal küzd.

Az első öt hónap értékesítési eredményeire figyelemmel a Hyundai magabiztosan halad a januárjában az Egyesült Államokra kitűzött 760 ezer darabos tervük teljesítése felé. „Még minden a tervek szerint halad” – mondja Dave Zuchowski, a Hyundai Motor America elnöke. Áprilisban ugyanis 6,2 százalékkal több, azaz 240 038 autó talált gazdára, amely jóval meghaladja a Hyundai által idénre előirányzott 5 százalékos mértéket.

A márka remek tavaszi szereplése ellenére Zuchowski azt is elismerte, hogy a könnyű teherautók, vagyis a kisebb terepjárók szegmensében nem sikerült a konkurensekhez mérhető javulást produkálni, amely rányomja bélyegét a márka piaci részesedésére is. „Hat százalékkal javult a helyzetünk ott, ahol kissé csökkentek az átlagos eredmények, de hat százalékos növekedést tudtunk felmutatni a terepjárók között is, ahol az átlag már 11 százalék.”  A Hyundai teljes piaci részesedése a tavalyi 4,4-ről 4,5 százalékra emelkedett idén.   

Miközben a terepjárók a Hyundai 68 009 darabos áprilisi eladásainak 21 százalékát tették ki, az 1,45 milliós amerikai értékesítési eredmény 55,3 százaléka terepjáróból tevődik ki. „A korlátozott terepjáró-kapacitásunkkal és azzal, hogy a terepjárók a teljes piac 56 százalékát teszik ki, hiába teljesítjük terveinket, piacot is vesztünk egyben a terepjárók befolyása miatt” – ismeri el Zuchowski.    

A Hyundai jelenlegi modellkínálatában a Tucson és a Santa Fe elérhetősége kulcsfontosságú tényezőt jelent a márka számára. Idén nyáron mutatkozik be a Tucson vadonatúj generációja, amellyel együtt Zuchowski szerint valamelyest képesek lesznek orvosolni a jelenlegi készlethiányt.

A Hyundai Motor ugyanis idén legalább 65 ezer Tucson modellt kíván az Egyesült Államok részére gyártani a vállalat ulsani üzemében, amely 25 ezerrel több, mint amennyit tavaly termelt erre a piacra. A HMA szerint jövőre, vagyis a harmadik generációs modell első teljes gyártási évében ez a szám elérheti akár a 90 ezret is.

A Hyundai nemrég bejelentette, hogy az eddig Elantrákat előállító ulsani üzemben egy kapacitásbővítésnek köszönhetően mostantól 50 ezer darab Tucson is készül majd. Zuchowski szerint viszont csak akkor érkezhet elégséges új terepjáró a koreai bázisról, ha az autógyártónak sikerül megegyezésre jutnia saját szakszervezetével. Zuchowski szeretné, ha a terepjárók gyártósorát felgyorsítanák, a kevésbé kurrens modellek és hibridek gyártását pedig lelassítanák.  


Eközben a Hyundai az Elantra vadonatúj generációjának bevezetésére is készül. Zuchowski szerint az áprilisban 7,1 százalékkal több eladott kompakt limuzin a megnövekedett ösztönzőknek volt köszönhető. „A termék öregszik – még mindig gyönyörű, de öregszik” – mondja. „És elérte azt a pontot, ahol már magasabb az átadás ár és sok részesedést vesztünk. Így növeltük az ösztönzőket, hogy biztosak legyünk abban, hogy kisöpörjük a készleteket, mielőtt az új modell kijön.”

A jelenlegi Elantrából áprilisban 45 napos készletük volt az amerikai kereskedőknek idén, míg tavaly ugyanez a szám 66 volt.

Forrás: wardsauto.com

Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai is bevezetheti autóiban a fizetős funkciókat

Alapvető értékek - Hyundai i30 1.4 MPi Life teszt

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését