Kettős dobogóval zárta a Hyundai az Olasz-ralit


A Hyundai Motorsport csapatának két pilótája is dobogós helyezést ért el Szardínia szigetén, az Olasz-rali idei futamán. 

A Hyundai Motorsport idei szezonjának eddigi legnehezebb versenyén van túl, amelynek végén a második és harmadik helyezést megszerezve lenyűgöző kettős dobogós helyezést értek el Szardínián. Ezzel az eredménnyel a csapat 19 gyártói pontjával megerősítette helyezését a bajnokságban.


Hayden Paddon a vasárnap reggeli nyitószakaszon immár a negyedik szakaszgyőzelmét érte el, amellyel megérdemelt második helyezését biztosította be. Az új-zélandi pilóta már a pénteki start óta vezette a ralit és csak a szombat délutáni versenyen volt kénytelen átadnia vezető pozícióját. Paddon ezen a versenyen ünnepelte Hyundaios versenytörténelmének egy éves évfordulóját, de WRC pályafutása során először állhatott dobogón, miközben a Hyundai Motorsportot a hatodik helyre hozta be.     


„Fantasztikus érzés, hogy dobogós helyen fejezhettük be a versenyt” – mondta Paddon. „A szavak nem elégségesek ahhoz, hogy kifejezzem, mit érzek. Már az elejétől erősek voltunk, de minden szakaszt anélkül teljesítettünk, hogy túl sokat néztük volna az időtáblát. Tudtuk, hogy abban a pillanatban keményebb lesz, hogy elveszítjük a startpozíciós előnyünket, így az az érzés, hogy a világbajnokhoz képest is tudjuk tartani a tempót, fantasztikus volt. voltak gondjaink szombat délután, amikor azt gondoltuk, vége a ralinak, de szerencsére átjutottunk ezen, kitartottunk és vasárnap kényelmesen futottunk be másodikként. Thierryvel a harmadik helyen a vasárnapot lazábbra vettük, semmit nem kockáztattunk, aminek az első dobogós helyünk lett a jutalma. A csapat nélkül nem tudtuk volna ezt megtenni, így ezt a Hyundai Motorsportnak is köszönhetem. Reméljük, ez a jövőbeli remek eredményeink kezdete lesz.”


Thierry Neuvillenek nehezen indult a verseny, mivel már pénteken technikai problémákat tapasztalt, de a nehézségek ellenére keményen küzdött. Erőfeszítéseiért a harmadik helyezés tökéletes jutalom, amelyben a szombat délutáni SS16-os szakaszgyőzelem is benne van. A belga pilótának ez idén már a második dobogós helyezése, miután februárban másodikként futott be a Svéd-ralin, míg a Hyundai Shell world Rally Team kötelékében már öt dobogós helynek örülhetett eddig. A tavalyi Német-ralit követően a Hyundai Motorsport számára ez már a második olyan alkalom, amikor két versenyzője is a dobogón állhat.


„Persze nem volt egy egyszerű hétvége, így remek eredmény, hogy végül dobogós helyezéshez jutottunk” – mondja Neuville. „Összességében elégedett vagyok a saját és a csapat hétvégi munkájával. Már a legelső naptól kezdve éreztük, hogy ezek a szardíniai szakaszok nagyon kemények, ami vezető szemszögéből is megviselte az autót. Volt néhány problémánk, de a csapat kivételesen remek munkával tartotta karban az autót. Összességében versenyképesek voltunk a hétvégén, szakaszgyőzelmekkel és gyors időeredményekkel. Nagyon büszkék lehetünk az eredményeinkre, koncentráltan dolgoztunk a dobogós helyért, így vasárnapra meg tudtuk erősíteni kettős dobogós eredményünket.” 


Dani Sordonak nagyon frusztrált hétvégéje volt. A spanyol remekül kezdte a versenyt, de 10 másodperces büntetést kapott a csütörtöki Super Stage szakaszon elkövetett startvonal átlépéséért. Az erősen induló pénteki napot viszont technikai problémákkal kellett zárnia, a Rally 2 szabályai szerint szombaton újrainduló versenyző viszont szombaton is drámai eseményeket élt át, így vasárnap is csak a Rally 2 szabályrendszere által indulhatott újra. Ugyan vasárnap voltak jó szakaszeredményei, Dani azonban örül, hogy túl lehet ezen a versenyen és figyelmét a Lengyel-ralira fordíthatja.  


„Először is, a Hyundai Motorsport számára ez egy jó hétvége volt, még akkor is, ha személy szerint nekem csalódás volt a verseny.” – mondja Sordo. „A kettős dobogó remek eredmény és a csapattal együtt én is örülök ennek. A saját hétvégém sajnos nem alakult ilyen jól. Ugyan egyértelműen lett volna nekünk is esélyünk a dobogóra, de minden nap valami probléma merült fel. Tíz másodperces büntetést kaptam csütörtökön, aztán pénteken annak ellenére, hogy gyorsak voltunk és a top hármast üldöztük, a nap végére mechanikai gondunk akadt, ami miatt ki kellett állnunk. A szombati versenyt sem tudtuk befejezni, vasárnap azonban voltak szép szakaszaink, így néhány pontot azért mi is szereztünk a csapatnak.”     


A Hyundai i20 WRC autók versenyképes lendületet mutattak egész hétvégén, de a szardíniai talaj kemény három napos kihívásai nem múltak el nyomtalanul az autókon, a versenyzőkön és a csapatokon. A Hyundai Motorsport szerelői és mérnökei aprólékos munkájukkal és gyors problémamegoldásaikkal nagyba hozzájárultak ehhez a kettős dobogós eredményhez.


„Micsoda hétvége volt!”- mondta Michel Nandan csapatfőnök. „Megtapasztalhattuk a verseny mélypontjait és csúcspontjait, de kettős dobogós helyezéssel zárhattuk ezt a fantasztikus Olasz-ralit. Hayden kivételesen szerepelt a hétvégén és megmutatta, miért ő a jövő WRC csillaga. Professzionálisan és hideg fejjel kivágta magát minden nehézségből, így megérdemelten jutott el a második helyig. Ez különösen azért fontos, mert itt ünnepelte a Hyundai Motorsportnál töltött egy éves évfordulóját.
Thierry szintén jól fejezte be ezt a trükkös ralit és jó látni, hogy ismét dobogón áll, ami értékes pontokat jelent az összesítésben. Sajnos Dani nem tudta beváltani tiszta lendületét, de minden elvárhatót megtett és a Lengyel-ralin remélhetőleg jobb formát nyújt majd. mindent egybevetve nehéz versenyünk volt, de egy olyan, amit nagyon éretten kezeltünk. A csapat hihetetlenül keményen küzdött azért, hogy mindegyik autó eljusson a vasárnapi utolsó szakaszokra is. ez a munkamorál pedig még értékesebbé teszi ezeket az eredményeket.”

Forrás: motorsport.hyundai.com

Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai i30 megkapta második ráncfelvarrását

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését

2024 új Hyundai és Kia modelljei