A harmadik negyedévben jön a Hyundai Sonata konnektoros változata


A Hyundai Motor bejelentette, hogy az idei év harmadik negyedévében vezeti be a Sonata konnektorról tölthető változatát a piacra azért, hogy a környezetbarát autók koreai piacának élére kerülhessen.

A konnektorról is tölthető plug-in autók a belsőégésű motor mellett az elektromos motor külső áramforrásról feltölthető akkumulátorait is felhasználják az autó mozgatásához. Ezzel jelentős előrelépést valósítanak meg a korábbi hibrid erőforrásokhoz képest, mivel az újabb változat hosszabb távot tud megtenni tisztán elektromos üzemben.    

„Úgy tervezzük, hogy a Sonata PHEV változatát a harmadik negyedévben mutatjuk majd be azért, hogy kihasználjuk előnyünket a hazai környezetbarát autópiacon” – mondta a Hyundai Motor képviselője. „A koreaiak naponta átlagosan 35,8 kilométert tesznek meg autóikkal, vagyis a Hyundai Sonata PHEV 40 kilométer feletti elektromos üzemével nagyban segítheti az üzemanyag-takarékosságot.”   


A Sonata PHEV bevezetésével teljes lendülettel kezdetét veszi a környezetbarát autópiac versenye, ahol más gyártók is megjelennek saját modelljeikkel. Az Audi már bejelentette, hogy a második negyedévben tervezi bemutatni saját plug-in járművét, míg a GM Korea, a Volkswagen és más gyártók is tervezik, hogy jövőre piacra lépnek saját modelljeikkel.   

A szakértők szerint a töltőállomások infrastruktúrája kulcsfontosságú tényező lesz a konnektoros hibridek sikerességében. A kormányzat támogatásokat tervez bevezetni azok számára, akik plug-in járműveket vásárolnak, amellyel elősegíthetnék azon környezetbarát modellek eladását, amelyek egyébként drágábbak hagyományos erőforrással felszerelt társaiknál.       
 

A koreai Környezetvédelmi Minisztérium képviselője elmondta, hogy a kormányzat a jövő évtől kezdődően támogatná a PHEV modellek vásárlását. Hozzátette, hogy a tárgyalások már zajlanak arról, hogy konkrétan mekkora összeggel támogatnák ezen autók vásárlását, de legalább 5-6 millió wonról (1,3 – 1,5 mFt) van szó.    

Addig, amíg nem lép életbe a kormányzati támogatási rendszer, a Hyundai Motor különböző akciókkal igyekszik felkeltei az érdeklődést új modellje iránt. A kérdés az, hogy a Hyundai első plug-in hibridje képes lesz-e legyőzni külföldi riválisait. A Hyundai Motor képviselői szerint a Sonata ára nem lesz magasabb 40 millió wonnál (kb. 10 mFt), ami azt jelenti, hogy a támogatásokkal együtt az autó ára 35 millió won (kb. 8,7 mFt) körülire várható. Feltételezve azt, hogy a külföldi márkák termékei más országokban drágábbak, mint saját piacukon, a Sonata kifejezetten vonzó ajánlat lehet.   

A Volkswagen Golf GTE nagyjából 43 millió wonba (kb. 11 mFt) kerül Németországban, míg az Audi A3 Sportback e-tronért 45 millió wont (11,5 mFt) kell fizetni Európában. A Sonata PHEV legnagyobb riválisa mégis a GM Korea Volt modellje lehet, mivel ára az Egyesült Államokban 30 ezer dollár (kb. 8,4 mFt) alatt marad és Koreában is hasonló árképzést terveznek.

A kormányzat jelenleg legfeljebb 4 millió wonnal (kb. 1 mFt) és emellett adókedvezményekkel is támogatja a hibridautók vásárlását Dél-Koreában. 

Forrás: koreajoongangdaily.joins.comkoreaherald.com

Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai is bevezetheti autóiban a fizetős funkciókat

Alapvető értékek - Hyundai i30 1.4 MPi Life teszt

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését