Kisebb motorokat kap a Hyundai Sonata
A Hyundai Motor bejelentette, hogy a Sonata a hamarosan bemutatkozó 1,6-os turbómotorjával a modell 30 éves történetének legkisebb motorját kapja meg.
Az iparágban uralkodó méretcsökkentési trendnek megfelelően
a Hyundai már fogadja a rendeléseket az 1,6 literes T-GDI benzinmotorral,
valamint az 1,7 literes dízelmotorral felszerelt Sonata modellekre. A gyártó
eredetileg csak augusztusban kívánta forgalomba hozni a két új változatot, de
végül a mostani bemutató mellett döntöttek, hogy mielőbb felvegyék a harcot a
konkurenciával.
„Annak érdekében, hogy megtartsuk jelenlegi 41 százalékos
piaci részesedésünket az agresszíven terjeszkedő külföldi konkurenciával
szemben, legalább 8 ezer Sonata modellt kell értékesítenünk havonta” – mondta a
Hyundai Motor egyik anonimitást kérő képviselője. „A vezetőség így úgy döntött,
hogy a koreai piacon is mielőbb bemutatják a modell kisebb motorral szerelt
változatait – amelyeket az amerikai és kínai vásárlók már elfogadtak.”
A Hyundai Motor jelentős nyomás alatt van a külföldi
gyártókkal szemben. Az egykor 80 százalék feletti piaci részesedéssel
rendelkező Hyundai csoport idén januárban már csak a piac 65 százalékát
tudhatta magáénak.
A Hyundai reményei szerint az új Sonata továbbfejlesztett
teljesítménye visszahódítja a vásárlókat. Az új T-GDI erőforrás ugyan 400
köbcentivel kisebb a jelenlegi 2,0 literes változatnál, teljesítménye mégis 177
lóerő a korábbi 168-al szemben. Az új modell 7,8 másodperc alatt éri el a
százas tempót, míg a 2,0 literes csak 11,9 másodperc alatt futja meg ugyanezt. A
fogyasztás szintén jelentősen csökkent, amely a Hyundai által fejlesztett új,
hétfokozatú duplakuplungos automataváltónak köszönhető. Az új Sonata 7,7-7,8
litert fogyaszt száz kilométeren, amely jelentős előrelépés a mostani 8,3
literes eredményéhez képest.
A jobb menetteljesítmények által a Sonata a Hyundai reményei
szerint felkeltheti a 20-as, 30-as korosztály figyelmét. „Az új 1,6-os turbós változatot
elsősorban a fiatalabb vásárlóközönségnek szánjuk” – mondta a Hyundai egyik
belföldi értékesítéséért felelős képviselője. „A Sonata az elmúlt 30 évben
középkategóriás vagy nagyautóként került pozícionálásra, így az utolsó
pillanatig heves vita volt a vállalaton belül arról, hogy ezt a modellt
bevezessük-e és a pozícionálást felborítsuk.”
Hasonló változtatásokat hajtottak végre más koreai
autógyártók is, amelyek kisebb modelljeit 1 500 és 1 700 köbcenti
közötti motorokkal szerelték fel. köztük a Renault-Samsung, amelynek
zászlóshajóját, az SM5 modellt is kétféle változatban, egy 1,6-os turbós és egy
1,5-ös dízelmotorral árusítják.
Az importmárkák is változtattak eddigi stratégiáikon, máris
a fiatalabb vásárlókat vették célba saját kis motorral felszerelt modelljeikkel,
míg korábban a nagyobb motorral felszerelt modelleket kínálták az idősebb
korosztálynak.
A Volkswagen a Passat 1,8 literes változatának tavalyi
bemutatásával egyértelműen a fiatalabb generációt célozta meg, amelyből az év
végéig 5 509 darabot adtak el Dél-Koreában, 11 százalékkal többet, mint
egy évvel korábban. A Peugeot novemberben dobta piacra az 1,6-os dízelmotorral
szerelt 508 Eco Turbo változatot.
A Koreai Autóipari Importőrök és Forgalmazók Egyesületének
(KAIDA) információi szerint 2014-ben 196 359 autót hoztak be Dél-Koreába. Ennek
55 százaléka, 107 490 autót 2 literesnél kisebb erőforrás mozgatott.
„A vásárlásnál az üzemanyag-fogyasztás a legfontosabb, ezért
a kisméretű motorok trendje folytatódik, ahogy környezeti problémák, így a
széndioxid kibocsátás komoly aggályokat okoz” – mondja Dae-sung Yoon, a KAIDA
vezetője.
Forrás: koreajoongangdaily.joins.com
Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!
Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!