Már a BMW is tart a Hyundaitól
A BMW egyik vezetője szerint hiába a Jaguar, a Volvo
feltámadása, a Hyundai hosszú távon komoly versenytársává válhat a bajor prémiumgyártónak.
A BMW csoport Ázsiai, Óceániai és Dél-Afrikai régiójának
vezetője, Hendrik von Kueheim egy ausztrál lapnak nyilatkozva elmondta, nem
kifejezetten aggódnak a Jaguar és más autógyártók azon törekvései miatt,
amelyek szerint hamarosan fel kívánják venni a versenyt a német
prémiumgyártókkal, köztük a BMW-vel.
„Végül is ők is csak vízzel főznek és függetlenül attól,
milyen jó PR munkát végeznek, ha a negyedéves értékesítési és
profiteredményekről van szó, akkor az előző három havi eredményük hangoztatása
köszönőviszonyban sincs a valós teljesítményükkel” – mondja Kueheim. „Úgy
hiszem, ha visszatekintünk, akkor az elmúlt 10 évben a BMW volt az a vállalat,
amely igazán nagy teljesítményt hozott a luxusautók szegmensében.”
A koreai piaccal is megbízott Kueheim emellett azt is
bevallotta, hogy a japán márkáknál is jobban oda kell figyelniük a gyorsan
növekvő Hyundai csoport eredményeire. „Azt hiszem a Hyundai csoport hihetetlenül
agresszíven tör előre, hihetetlenül halad előre. Itt egy nagy változás van,
ahol néhány koreai termék a japán termékek helyébe lép és az is tisztán
látszik, hogy végül a BMW-vel fog versenyre kelni” – mondja Kueheim.
A Hyundai a Genesis modellpalettájával az elmúlt időszakban
belekóstolt a luxusautók világába. A koreai luxusautó vadonatúj generációja
tavaly indult világhódító útjára, amelynek során a Genesis limuzin Korea és
Amerika után már Európában és Ausztráliában is elérhető.
A Jaguar bemutatta a BMW 3-as riválisának tekinthető XE
modellt, az Alfa Romeo pedig az év közepén hozza ki saját hátsókerék-meghajtású
limuzinját, amely nyolc új érkező modelljével a márka feltámadását indíthatja
el. A Volvo az új XC90-nel, a Tesla pedig a Model S-szel tör a luxusautók
kategóriája felé.
Kueheim viszont rámutatott, hogy az idők során jöttek-mentek
a konkurensek, akik mind a német prémiummárkákat akarták letaszítani a trónról.
„Nézzék meg az olaszokat és a franciákat, akik a 60-as, 70-es és 80-as években
meghatározóak voltak, most pedig hol vannak? A skandináv márkák gyakorlatilag
eltűntek. Emlékszem, amikor kezdtem, Észak-Amerikában a Volvo volt a
legnagyobb, nem pedig a Mercedes vagy a Lexus. Hol vannak ők most?”
Forrás: motoring.com.au
Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!