Négy csillagot érdemelt az új Hyundai i20
Az EuroNCAP töréstesztjén legutóbb a Hyundai új i20 modellje
négy csillagot szerzett, amelyet elsősorban a vezetéstámogató asszisztensek
hiánya miatt érdemelt ki.
A Hyundai i20 mellett a Fiat Panda Cross és a Skoda Superb
modelleket vizsgálta meg az EuroNCAP legfrissebb töréstesztjén, ahol a Superb
öt, a Hyundai i20 4, míg a Panda Cross mindössze 3 csillagot szerzett.
A töréstesztek során az 1,2 literes motorral szerelt Hyundai
i20 jó, vagy nagyon jó minősítést kapott. Mind a frontális, mind pedig az
oldalütközés során érintetlen maradt az utascella, a felnőtt és gyermek
utasokat jól, illetve nagyon jól megvédte az ütközések hatásaitól. A felnőttek védelmét
éppen ezért 85 százalékosra, míg a gyermekekét 73 százalékosra értékelte a
szervezet.
A gyalogosokat is megfelelően óvja az új Hyundai i20. A lábakra
és a medencére ható csekély erőhatások miatt maximális, 6 pontot érdemelt az
autó, de a fejnek is jó, vagy legalábbis megfelelő védelmet biztosít a
motorháztető. Kritika mindössze a túlságosan merev tetőoszlopokat érheti.
Az 1 100 kilogrammos Hyundai i20 négycsillagos
eredményében elsősorban az játszott közre, hogy a függönylégzsákok hátsó része mind
a frontális, mind pedig az oldalütközések során beszorult egy tetőburkolat
mögé. A Hyundai közleményében azonnal reagált, vizsgálat fogja kideríteni a
hibás működés okát, amit ezt követően rögtön javítanak. A négy csillagos végeredménybe az is beleszámított, hogy az új i20-ban nincsenek megfelelő vezetéstámogató eszközök. Van ugyan sávelhagyásra figyelmeztető jelzés, városi koccanásgátló azonban felárért sem rendelhető a típushoz.
Az EuroNCAP töréstesztjeiben 64 km/órás frontális, 40
százalékos átfedéses ütközés szerepel, ahol egy deformálódó akadálynak vezetik
az autót. A százszázalékos frontális ütközési tesztet 50 km/órával végzik, ott
viszont már egy merev fal állja az autó útját. Az oldalütközést szintén 50
km/órával végzik, ellentétben az oldalsó oszlop töréstesztjével, ahol 32
km/órával ütköztetik az autókat.