Harmadik üzemét tervezi a Hyundai Indiában


Az indiai kormányfő koreai látogatása kapcsán a Hyundai Motor bejelentette, mérlegeli egy harmadik gyártóüzem létrehozását az országban.

India miniszterelnöke, Narenda Modi nemrég Dél-Koreába látogatott, ahol tárgyalásokat folytatott a koreai vállalatok vezetőivel, többek között a Hyundai Motorral is, amely bejelentette, hogy akár egy harmadik üzem létrehozására is sor kerülhet a jövőben abban a térségben.    


A vállalatcsoport elnöke, Mong-koo Chung jelenleg vizsgálja egy új gyár létesítésének lehetőségeit. A Hyundai egyelőre nem adott választ arra, milyen okok állnak a bővítés mellett, ahogyan részleteket sem kívántak közölni, a kapacitás és az időtáv sincs még eldöntve.

A Hyundai valószínűleg azért fontolgatja indiai gyártókapacitása növelését, mivel a Maruti Suzuki már építi új gyárát, a Ford Motor már márciusban megnyitotta új összeszerelő üzemét és motorgyárát, a Honda pedig bővíti meglévő gyáregységét. A koreai vállalat azt is elmondta, új modelleket kívánnak bevezetni Indiában, de egyúttal a kibocsátás nagyságát a két meglévő üzemükben is növelni kívánják.  


„Míg a Chennai üzemünk a Korea és India közötti gazdasági együttműködés szimbóluma, remélem, a jövőben fejleszteni tudjuk kapcsolatainkat olyan területeken, mint az építőipar vagy a vonatközlekedés” – mondta Chung Modival folytatott tárgyalásain.

"Hatalmas öröm számomra, hogy találkozhatok Chung elnök úrral" - mondta Modi. „A Hyundai Motor kulcsszerepet játszik az indiai autóiparban. India tevékenyen törekszik arra, hogy a Hyundai Motorral folytatott együttműködését tovább fejlessze. Remélem, a Hyundai Motor vezető globális vállalattá válik az indiai sikerei által.”


A Hyundai Motor piacra lépésének évében már a második helyet szerezte meg az indiai autópiacon. A vállalat azóta sikereit kifejezetten India igényeire szabott stratégiai modellek bevezetésével fokozta és éves szinten értékesített 400 ezer autójával mostanra piacvezető pozícióba került.   


Az indiai üzem jelenleg 650 ezer autót képes gyártani évente, ahol a termelés három műszakban folyik és folyamatosan javítják az kibocsátást.   


A Hyundai idén 465 ezer új autót kíván értékesíteni Indiában, ami 13 százalékkal haladja meg az egy évvel korábbi eredményüket. Modi kormányzata hatalomra lépésük után számos intézkedésével, köztük az adók egyszerűsítésével próbálja könnyebbé tenni az üzleti élet fellendülését. Az intézkedéseknek köszönhetően az autóipar éves értékesítési eredménye 3,2 százalékkal nőtt, idén Indiában közel 2,8 millió új autó kerülhet forgalomba. A kormányzat meghirdette a „Make in India” kampányát, amellyel 2022-re a GDP 25 százalékára kívánják feltornászni az ipari termelés mértékét a jelenlegi 18 százalékról.

A Hyundai csoport vasúti üzletágának képviseletében a Hyundai Rotem vállalat még 2001-ben kapta első megrendelését Indiában. A Bangalore és Hyderabad metrófejlesztéseiben nyújtott munkájukkal a Hyundai Motor Group mára a legnagyobb piaci részesedéssel rendelkező vasútipari vállalata Indiában.


A Hyundai Motor Group az indiai építőiparban hidak, kikötők és erőművek építésével is sikeresen vállal szerepet. A csoport az indiai kormányzat infrastruktúra-fejlesztési projektjeivel által üzleti tevékenységének bővítésére számíthat a jövőben.  

Az autóipari beszállítói üzletágban a Hyundai Motor segítségével a vállalat számos üzleti partnere Indiában is bővíthette tevékenységét. A 41 elsőkörös beszállítókkal együtt jelenleg 71 alkatrészgyártó léphetett az indiai piacra a Hyundainak köszönhetően, amelynek bővülésével ezen vállalatok is továbbfejlődhetnek.   

Forrás: bloomberg.comhyundai.com

Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai is bevezetheti autóiban a fizetős funkciókat

Alapvető értékek - Hyundai i30 1.4 MPi Life teszt

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését