Megverheti konkurenseit a Hyundai Tucson Ausztráliában


A Hyundai ausztrál képviselete biztos benne, hogy új középkategóriás terepjárójuk akkora durranás lesz a kontinensen, hogy a Mazda CX-5 modellt kivéve összes konkurensét maga mögé utasítja majd.  

A koreai autómárka Ausztráliában is minden lehetőséget ki fog használni annak érdekében, hogy a hobbiterepjárók kategóriájában is hasznosítsa megszerzett értékeit. A feladat nem csupán annyi, hogy az új Tucsonnak jobban kell teljesítenie, mint a kifutó ix35-nek, de a cél, hogy olyan neves kategóriatársakat is maga mögé utasítson, mint a Nissan X-Trail vagy a Toyota RAV4.

A Hyundai ehhez a fenti modellek mellé pozícionálja majd új terepjáróját, míg a kifutó ix35 ezen szegmens és a kisterepjárók osztálya között helyezkedett el valahol. Az azonban bizonyos, hogy a vállalat az ix35-nél is bevált jó szállítási képességet fogja visszhangozni, hiszen a Tucson alapváltozatai Koreából, míg a jobban felszerelt és a csúcsfelszereltségű Highlander kivitelek a csehországi Hyundai üzemből kerülnek Ausztráliába. Ezek a jobban felszerelt modellek olyan kiegészítőkkel rendelkeznek, mint az automatikus vészfékrendszer, sávtartó rendszer, hátsó keresztforgalomra figyelmeztető rendszer, holttérfigyelő, stb.   


John Elsworth, a Hyundai Motor Company Australia vezetője elmondta, a léc igen magasan van – közel, vagy éppen az ausztrál piacon legjobban fogyó Mazda CX-5 modellhez, amely hatalmas, 20,7 százalékos piaci részesedéssel rendelkezik idén. „Valahol ott leszünk mi is” – mondja, habár rögtön így folytatta: „Nem hiszem, hogy túlszárnyalhatjuk, de mi jócskán növekedhetünk.”

Ennek ellenére eléggé érdekes az a törekvés, hogy a Tucson túlszárnyalja az ix35 eladásait. A Hyundai idén eddig 6 225 darab ix35-öt adott el Ausztráliában. A Mazda CX-5-öt kivéve (7 996 db) sem a kisebb, sem a középkategóriás terepjárók között egyik modell sem közelíti meg ezt a számot. A következő a Nissan X-Trail, amelyből 6 160 kelt el ugyanezen időszak alatt. Ez hasonló, mint ha 2014-es év egészét nézzük. „Ha csak a méreteket nézzük, az új modell jobban illeszkedik az egyik legnagyobb szegmensbe, egy növekvő szegmensbe, ahol nagyon forró a piaci helyzet” – teszi hozzá Elsworth. „A kettős beszerzési forrás… a legjobb esélyt nyújtja az eladási mennyiség maximalizálására, mint ha csak az egyik vagy másik forrásból rendelhetnénk autókat.”


Az új Tucson ugyan nagyobb, mint az ix35, viszont még így is 65 mm-rel rövidebb és alacsonyabb, mint a CX-5, ráadásul a tengelytáv is kisebb. A Hyundai öt utassal 513 liternyi csomagot vihet magával. Az új modell egy 177 lóerős 1,6-os benzines turbómotorral és hétfokozatú DCT automatával kerül forgalomba, míg a kifutó ix35-ben egy 2,4-es szívóbenzines dolgozott. A dízelmotorok közül a 2,0 literes CRDi egység kerül az ausztrál Tucsonokba, amelykehez hatfokozatú manuális vagy automata váltó lesz elérhető, akárcsak az első-, vagy összkerékhajtás. A felszereltséget a kontinensen első tömeggyártóként a Hyundai kínál majd Apple CarPlay vagy Android Auto alkalmazást a Tucson modelljéhez.

Forrás: caradvice.com.au

Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai is bevezetheti autóiban a fizetős funkciókat

Alapvető értékek - Hyundai i30 1.4 MPi Life teszt

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését