Megverheti konkurenseit a Hyundai Tucson Ausztráliában
A Hyundai ausztrál képviselete biztos benne, hogy új középkategóriás
terepjárójuk akkora durranás lesz a kontinensen, hogy a Mazda CX-5 modellt kivéve
összes konkurensét maga mögé utasítja majd.
A koreai autómárka Ausztráliában is minden lehetőséget ki
fog használni annak érdekében, hogy a hobbiterepjárók kategóriájában is
hasznosítsa megszerzett értékeit. A feladat nem csupán annyi, hogy az új
Tucsonnak jobban kell teljesítenie, mint a kifutó ix35-nek, de a cél, hogy
olyan neves kategóriatársakat is maga mögé utasítson, mint a Nissan X-Trail
vagy a Toyota RAV4.
A Hyundai ehhez a fenti modellek mellé pozícionálja majd új
terepjáróját, míg a kifutó ix35 ezen szegmens és a kisterepjárók osztálya
között helyezkedett el valahol. Az azonban bizonyos, hogy a vállalat az
ix35-nél is bevált jó szállítási képességet fogja visszhangozni, hiszen a Tucson
alapváltozatai Koreából, míg a jobban felszerelt és a csúcsfelszereltségű Highlander
kivitelek a csehországi Hyundai üzemből kerülnek Ausztráliába. Ezek a jobban
felszerelt modellek olyan kiegészítőkkel rendelkeznek, mint az automatikus vészfékrendszer,
sávtartó rendszer, hátsó keresztforgalomra figyelmeztető rendszer,
holttérfigyelő, stb.
John Elsworth, a Hyundai Motor Company Australia vezetője
elmondta, a léc igen magasan van – közel, vagy éppen az ausztrál piacon
legjobban fogyó Mazda CX-5 modellhez, amely hatalmas, 20,7 százalékos piaci
részesedéssel rendelkezik idén. „Valahol ott leszünk mi is” – mondja, habár
rögtön így folytatta: „Nem hiszem, hogy túlszárnyalhatjuk, de mi jócskán
növekedhetünk.”
Ennek ellenére eléggé érdekes az a törekvés, hogy a Tucson túlszárnyalja
az ix35 eladásait. A Hyundai idén eddig 6 225 darab ix35-öt adott el
Ausztráliában. A Mazda CX-5-öt kivéve (7 996 db) sem a kisebb, sem a középkategóriás
terepjárók között egyik modell sem közelíti meg ezt a számot. A következő a
Nissan X-Trail, amelyből 6 160 kelt el ugyanezen időszak alatt. Ez hasonló,
mint ha 2014-es év egészét nézzük. „Ha csak a méreteket nézzük, az új modell
jobban illeszkedik az egyik legnagyobb szegmensbe, egy növekvő szegmensbe, ahol
nagyon forró a piaci helyzet” – teszi hozzá Elsworth. „A kettős beszerzési
forrás… a legjobb esélyt nyújtja az eladási mennyiség maximalizálására, mint ha
csak az egyik vagy másik forrásból rendelhetnénk autókat.”
Az új Tucson ugyan nagyobb, mint az ix35, viszont még így is
65 mm-rel rövidebb és alacsonyabb, mint a CX-5, ráadásul a tengelytáv is
kisebb. A Hyundai öt utassal 513 liternyi csomagot vihet magával. Az új modell
egy 177 lóerős 1,6-os benzines turbómotorral és hétfokozatú DCT automatával
kerül forgalomba, míg a kifutó ix35-ben egy 2,4-es szívóbenzines dolgozott. A dízelmotorok
közül a 2,0 literes CRDi egység kerül az ausztrál Tucsonokba, amelykehez
hatfokozatú manuális vagy automata váltó lesz elérhető, akárcsak az első-, vagy
összkerékhajtás. A felszereltséget a kontinensen első tömeggyártóként a Hyundai
kínál majd Apple CarPlay vagy Android Auto alkalmazást a Tucson modelljéhez.
Forrás: caradvice.com.au
Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!
Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!