A szakszervezet irányítaná a Hyundai termelését


A Hyundai Motor szakszervezete azt szeretné elérni, hogy a vállalat hazai és külföldi termelési tervét a döntés előtt vitassák meg velük.

A szakszervezet fennállása során első alkalommal követeli, hogy a Hyundai azonnali hatállyal vizsgálja meg újabb hazai üzemek felállításának lehetőségét, valamint azt is, hogy a vállalat vezetősége a szakszervezettel is tárgyalja meg a hazai és globális termelési terveket. A Hyundai ugyanis növelte külföldi üzemeinek termelését, amellyel egy időben csökkentette a hazai termelés mértékét, ezzel pedig növelte a szakszervezeti dolgozók bizonytalanságát.  

A Hyundai globális termelésében az utóbbi néhány évben egyre csökkent a hazai előállítás aránya. Tavaly az összes termelés 37,9 százalékát állították elő Dél-Koreában, miközben ez az arány 2001-ben még 94,5 százalékos szinten volt. A csökkenés mértéke egyes elemzők szerint 2020-ra tovább folytatódik és akkorra elérheti a 28 százalékot is.


A szakszervezet termelési felmérése szerint a Kínában, az Egyesült Államokban, Brazíliában, Indiában, Csehországban, Törökországban és Oroszországban is termelő Hyundai által előállított évi 5 millió autóból 1,9 millió darabot gyárt Koreában, míg 3,1 millió a vállalat külföldi üzemeinek egyikében készül.  

A szakszervezet követeli azt is, hogy mielőtt a vállalat bármilyen megszorítási intézkedést, vagy elbocsátásokat kezdeményezne, rendelkezniük kellene a nem alapvető eszközökről. Ezzel utalnak arra, szerintük a Hyundainak előbb el kellene adnia a tavaly rekordáron megvásárolt telket, amelyre a csoport új központját tervezik felépíteni.  


A szakszervezet azt is el szeretné érni, hogy a nyugdíjkorhatár 65 év legyen. „Az idei bértárgyalások középpontjában a munkabiztonság és a nyugdíjkorhatár kiterjesztése áll majd” – mondja Kyo-su Eum szóvivő. A szervezet 159 900 koreai wonos havi béremelést és a vállalat profitjának 30 százalékát kitevő bónuszt is szeretne elérni a bértárgyalások során.

A Hyundai nem kívánta kommentálni az állításokat, hiszen a bértárgyalások még jelenleg is zajlanak.

Az elemzők viszont kritikusak a szakszervezet követeléseivel kapcsolatban. „Egy Hyundai munkás termelékenysége egyharmada egy japán munkásénak és kb. fele egy európai dolgozónak. Ezzel szemben a szakszervezeti költségek közelítenek a német gyártókéhoz” – mondta egy neve lehallgatását kérő elemző. Egy másik így fogalmazott: „Szégyen, hogy a konszern szakszervezete elmerült a zsebük megtömésében, miközben a dolgozók többsége a megélhetéséért küzd”

Forrás: koreatimes.co.kr

Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai is bevezetheti autóiban a fizetős funkciókat

Alapvető értékek - Hyundai i30 1.4 MPi Life teszt

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését