A szakszervezet irányítaná a Hyundai termelését
A Hyundai Motor szakszervezete azt szeretné elérni, hogy a vállalat
hazai és külföldi termelési tervét a döntés előtt vitassák meg velük.
A szakszervezet fennállása során első alkalommal követeli,
hogy a Hyundai azonnali hatállyal vizsgálja meg újabb hazai üzemek felállításának
lehetőségét, valamint azt is, hogy a vállalat vezetősége a szakszervezettel is
tárgyalja meg a hazai és globális termelési terveket. A Hyundai ugyanis növelte
külföldi üzemeinek termelését, amellyel egy időben csökkentette a hazai
termelés mértékét, ezzel pedig növelte a szakszervezeti dolgozók
bizonytalanságát.
A Hyundai globális termelésében az utóbbi néhány évben egyre
csökkent a hazai előállítás aránya. Tavaly az összes termelés 37,9 százalékát
állították elő Dél-Koreában, miközben ez az arány 2001-ben még 94,5 százalékos
szinten volt. A csökkenés mértéke egyes elemzők szerint 2020-ra tovább
folytatódik és akkorra elérheti a 28 százalékot is.
A szakszervezet termelési felmérése szerint a Kínában, az
Egyesült Államokban, Brazíliában, Indiában, Csehországban, Törökországban és
Oroszországban is termelő Hyundai által előállított évi 5 millió autóból 1,9
millió darabot gyárt Koreában, míg 3,1 millió a vállalat külföldi üzemeinek
egyikében készül.
A szakszervezet követeli azt is, hogy mielőtt a vállalat bármilyen
megszorítási intézkedést, vagy elbocsátásokat kezdeményezne, rendelkezniük
kellene a nem alapvető eszközökről. Ezzel utalnak arra, szerintük a Hyundainak
előbb el kellene adnia a tavaly rekordáron megvásárolt telket, amelyre a
csoport új központját tervezik felépíteni.
A szakszervezet azt is el szeretné érni, hogy a
nyugdíjkorhatár 65 év legyen. „Az idei bértárgyalások középpontjában a
munkabiztonság és a nyugdíjkorhatár kiterjesztése áll majd” – mondja Kyo-su Eum
szóvivő. A szervezet 159 900 koreai wonos havi béremelést és a vállalat
profitjának 30 százalékát kitevő bónuszt is szeretne elérni a bértárgyalások
során.
A Hyundai nem kívánta kommentálni az állításokat, hiszen a bértárgyalások
még jelenleg is zajlanak.
Az elemzők viszont kritikusak a szakszervezet követeléseivel
kapcsolatban. „Egy Hyundai munkás termelékenysége egyharmada egy japán
munkásénak és kb. fele egy európai dolgozónak. Ezzel szemben a szakszervezeti
költségek közelítenek a német gyártókéhoz” – mondta egy neve lehallgatását kérő
elemző. Egy másik így fogalmazott: „Szégyen, hogy a konszern szakszervezete
elmerült a zsebük megtömésében, miközben a dolgozók többsége a megélhetéséért
küzd”
Forrás: koreatimes.co.kr
Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!
Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!