Vásárlói tapasztalatok a Hyundai üzemanyagcellás modelljéről
Mára több Hyundai Tucson Fuel Cell modell fut az Egyesült
Államok útjain, mint az összes többi márka hidrogénnel üzemelő járművéből együttvéve.
A tavaly júniusi piaci bevezetéstől az idei év áprilisának
legvégéig a Hyundai összesen 68 darab Tucson Fuel Cell modellt lízingelt
ügyfelei részére. Ez önmagában is több, mint amennyit a Honda FCX Clarity
üzemanyagcellás limuzinból 2008 és idén április között lízingbe adtak. Az amerikai
GreenCarReports magazin interjút készített a Tucson Fuel Cell amerikai és
kanadai használóival azért, hogy megtudja, milyen érzés hidrogénes autóval
utazni és általában milyen tapasztalatokat gyűjtöttek az autóval kapcsolatban.
Az amerikai Paul Berkman már hat hónapja használja a Tucson
Fuel Cellt, amely során 9 300 mérföldet, azaz csaknem 15 ezer kilométert
tett meg három étterme és panziója között. A kaliforniai Corona del Marban élő férfi
csupán néhány mérföldre lakik három hidrogén-töltőállomástól, amely egyébként a
Hyundai egyik feltétele is volt a modell lízingelése során.
Kanadában Clayton Crawley és Jennifer Ma közösen lízingelték
az ország első hidrogén-meghajtású Hyundai modelljét februárban. A vancouveri
British Columbiában élő pár az első volt azon a listán, amelyen tovább 30-an
igényeltek ilyen járművet British Columbiában. Ma munkahelye csupán néhány
háztömbnyire található Vancouver egyetlen nagynyomású hidrogén-töltőállomásától.
(Igaz, azt csak napközben lehet igénybe venni, mivel a helyi elektromos művek
telephelyén működik)
Berkman és a Crawley-Ma pár beszámolójának egybehangzó
eleme, hogy a hidrogéntankolás érdekes művelet. Nemcsak azért, mert a töltőpisztoly
elég futurisztikus kinézetű, de az a művelet közben jelentős mértékben lehűl.
(Ennek oka, hogy a hidrogént igen alacsony hőfokon tárolják) Berkman azt is
megjegyzi, hogy a hangoztatott „háromperces tankolás” általában közelebb áll a
tíz perchez és azt is hozzátette, még sosem sikerült a műveletet befejeznie 3
percen belül.
A hidrogénautózás két úttörője viszont dicsérte a Tucson
hobbiterepjáró praktikumát és mindennapi használhatóságát. Crawley és Ma
elmondta, hogy az autó formája miatt könnyű vele kempingezni menni, elférnek a
csomagok a két gyerek és a kutya mellett is. A férfi megjegyezte, hogy érzése
szerint a Tucson Fuel Cellt kifejezetten az ő életstílusukhoz alakították ki és
a rutinfeladatok elvégzéséhez nincs szükségük semmilyen kompromisszumra vagy
átállásra.
Berkman hasonlóképpen kedveli a terepjárósan magas
üléshelyzetet, a kényelmes üléseket és a kilátást – amely számára különösen
fontos – valamint az ösztönösen kezelhető nyomógombokat, de szereti azt is,
hogy hiányoznak az autóból az elektromos csengők és sípolások is. Azt mondja,
66 évesen inkább nem szeretné már megtanulni ezeket a rendszereket. Ezeken túlmenően
dicséret illeti az autó lágy és csendes rugózását. Itt pedig megjegyzi, a
Hyundai kereskedője egy kis időre kölcsönadta a kereskedés legjobban felszerelt
benzines Tucsonját, de mint mondja: „az nagyon hangos!” „Nem hiszem, hogy
valaha még lesz benzines autóm” – tette hozzá.
Crawley és Ma a vásárlás előtt körbenézegették a
konnektorról tölthető elektromos járművek kínálatát is, de egyik sem volt az
igényeiknek – pl. tágas utastér – megfelelő. A Hyundai Tucson Fuel Cell viszont
annak ellenére, hogy egy picit magasabban húzódik a csomagtér padlója és nincs
pótkerék, teljesen ugyanazt a tágas teret nyújtja, mint a benzines modell.
Ahogyan tehát egyre elérhetőbbé és sűrűbbekké válnak a hidrogén-töltőállomások,
a fejlett technológiára, új dolgokra fogékony közönség egyre inkább
felfedezheti az autózás új korszakának képviselőjét, a Hyundai Tucson Fuel
Cellt.
Forrás: greencarreports.com
Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!
Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!