Vásárlói tapasztalatok a Hyundai üzemanyagcellás modelljéről


Mára több Hyundai Tucson Fuel Cell modell fut az Egyesült Államok útjain, mint az összes többi márka hidrogénnel üzemelő járművéből együttvéve.

A tavaly júniusi piaci bevezetéstől az idei év áprilisának legvégéig a Hyundai összesen 68 darab Tucson Fuel Cell modellt lízingelt ügyfelei részére. Ez önmagában is több, mint amennyit a Honda FCX Clarity üzemanyagcellás limuzinból 2008 és idén április között lízingbe adtak. Az amerikai GreenCarReports magazin interjút készített a Tucson Fuel Cell amerikai és kanadai használóival azért, hogy megtudja, milyen érzés hidrogénes autóval utazni és általában milyen tapasztalatokat gyűjtöttek az autóval kapcsolatban.

Az amerikai Paul Berkman már hat hónapja használja a Tucson Fuel Cellt, amely során 9 300 mérföldet, azaz csaknem 15 ezer kilométert tett meg három étterme és panziója között. A kaliforniai Corona del Marban élő férfi csupán néhány mérföldre lakik három hidrogén-töltőállomástól, amely egyébként a Hyundai egyik feltétele is volt a modell lízingelése során.


Kanadában Clayton Crawley és Jennifer Ma közösen lízingelték az ország első hidrogén-meghajtású Hyundai modelljét februárban. A vancouveri British Columbiában élő pár az első volt azon a listán, amelyen tovább 30-an igényeltek ilyen járművet British Columbiában. Ma munkahelye csupán néhány háztömbnyire található Vancouver egyetlen nagynyomású hidrogén-töltőállomásától. (Igaz, azt csak napközben lehet igénybe venni, mivel a helyi elektromos művek telephelyén működik)

Berkman és a Crawley-Ma pár beszámolójának egybehangzó eleme, hogy a hidrogéntankolás érdekes művelet. Nemcsak azért, mert a töltőpisztoly elég futurisztikus kinézetű, de az a művelet közben jelentős mértékben lehűl. (Ennek oka, hogy a hidrogént igen alacsony hőfokon tárolják) Berkman azt is megjegyzi, hogy a hangoztatott „háromperces tankolás” általában közelebb áll a tíz perchez és azt is hozzátette, még sosem sikerült a műveletet befejeznie 3 percen belül.


A hidrogénautózás két úttörője viszont dicsérte a Tucson hobbiterepjáró praktikumát és mindennapi használhatóságát. Crawley és Ma elmondta, hogy az autó formája miatt könnyű vele kempingezni menni, elférnek a csomagok a két gyerek és a kutya mellett is. A férfi megjegyezte, hogy érzése szerint a Tucson Fuel Cellt kifejezetten az ő életstílusukhoz alakították ki és a rutinfeladatok elvégzéséhez nincs szükségük semmilyen kompromisszumra vagy átállásra.  

Berkman hasonlóképpen kedveli a terepjárósan magas üléshelyzetet, a kényelmes üléseket és a kilátást – amely számára különösen fontos – valamint az ösztönösen kezelhető nyomógombokat, de szereti azt is, hogy hiányoznak az autóból az elektromos csengők és sípolások is. Azt mondja, 66 évesen inkább nem szeretné már megtanulni ezeket a rendszereket. Ezeken túlmenően dicséret illeti az autó lágy és csendes rugózását. Itt pedig megjegyzi, a Hyundai kereskedője egy kis időre kölcsönadta a kereskedés legjobban felszerelt benzines Tucsonját, de mint mondja: „az nagyon hangos!” „Nem hiszem, hogy valaha még lesz benzines autóm” – tette hozzá.


Crawley és Ma a vásárlás előtt körbenézegették a konnektorról tölthető elektromos járművek kínálatát is, de egyik sem volt az igényeiknek – pl. tágas utastér – megfelelő. A Hyundai Tucson Fuel Cell viszont annak ellenére, hogy egy picit magasabban húzódik a csomagtér padlója és nincs pótkerék, teljesen ugyanazt a tágas teret nyújtja, mint a benzines modell.  

Ahogyan tehát egyre elérhetőbbé és sűrűbbekké válnak a hidrogén-töltőállomások, a fejlett technológiára, új dolgokra fogékony közönség egyre inkább felfedezheti az autózás új korszakának képviselőjét, a Hyundai Tucson Fuel Cellt.

Forrás: greencarreports.com

Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai is bevezetheti autóiban a fizetős funkciókat

Alapvető értékek - Hyundai i30 1.4 MPi Life teszt

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését