Innovatív vezérlőegység az új Hyundai Sonatában
A Hyundai először az új Sonata modellben használja azt az elektronikus vezérlőegységet, amely a menetstabilizáló és az elektromos rögzítőfék funkcióinak működtetésére is alkalmas.
A Hyundai Mobis első koreai gyártóként integrált a
fékrendszerhez kapcsolódó két elektronikus vezérlőegységet (ECU) egyetlen
eszközben. Az új vezérlőegység először a Hyundai új Sonata modelljében működik.
Mivel immár két egység helyett egyetlen ilyen vezérlőelektronikára van szükség,
a tervezés egyszerűsödött, a jármű pedig könnyebbé válhatott. Ezen túlmenően
pedig az innovatív eszköz fordulópontot jelenthet a koreai elektronikai részegségek
versenyképességében is.
A Hyundai Mobis olyan elektronikus vezérlőrendszert alkotott
meg, amely integrálja az elektronikus menetstabilizáló (ESC) és az elektromos
parkolófék (EPB) funkcióit is. Ez Dél-Koreában elsőként a Hyundai Mobisnak
sikerült, amely először az új Sonata modellben mutatkozik be.
Az ESC proaktív módon, a fékerő szabályozásával stabilizálja
az autót azért, hogy az csúszós útfelületen ne térjen el a haladási irányától,
míg az EPB pedig lehetővé teszi a felhasználónak, hogy a meglévő mechanikus kéziféket
egyetlen gomb megnyomásával aktiválja. Ez egyébként szükség esetén kiegészíti
az ESC működését is.
Korábban külön ECU berendezések működtették ezeket a
rendszereket, ám miután egyetlen eszközbe integrálták, ez az ECU sokkal
hatékonyabban képes kezelni ezeket a biztonsági funkciókat. Emellett két ECU
korábban 1-1 kilogrammot nyomott, integrálva azonban könnyebbé vállhatott az
eszköz és ezzel együtt az autó maga is és több hely maradt a motortérben más
egységek számára. Az felhasznált alkatrészek száma 20 százalékkal csökkent, így
a költségek is csökkenhettek.
Az ECU integrálása elengedhetetlen az autóiparban az utóbbi
években felhasznált elektronikai eszközök számának növekedése miatt. A fékezési
biztonság területén különösen ritka, hogy az ECU modulokat integrálják, hiszen olyan
alapvető technológiák együttműködését kívánja, mint az ESC és az EPB és
különösen nehézkes a felhalmozott bonyolult tervezési logikát és szoftvert
egyetlen eszközben egyesíteni. A Hyundainak a nagy biztonsági technológiai
gyártók, mint pl a Bosch vagy a TRW előtt sikerült ezt a feladatot
teljesítenie.
„Az integrált ECU és a különböző területek összekapcsolt tervezési
képessége elengedhetetlen ahhoz, hogy intelligens autókat tervezzünk a jövőben”
– mondta a Hyundai Mobis egyik munkatársa. „Mivel az elektronikus parkolófékkel
integrált ECU fejlesztése Koreában és külföldön is felgyorsult, az eszköz gyártása
elrugaszkodást jelenthet a globális gyártókkal szemben.”
A Hyundai Mobis a továbbiakban számos autóipari ECU egységet
tervez integrálni és ezzel folyamatosan fejleszteni a versenyképességét az
elektronikai egységek piacán.
Forrás: etnews.com
Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!
Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!