Innovatív vezérlőegység az új Hyundai Sonatában


A Hyundai először az új Sonata modellben használja azt az elektronikus vezérlőegységet, amely a menetstabilizáló és az elektromos rögzítőfék funkcióinak működtetésére is alkalmas.

A Hyundai Mobis első koreai gyártóként integrált a fékrendszerhez kapcsolódó két elektronikus vezérlőegységet (ECU) egyetlen eszközben. Az új vezérlőegység először a Hyundai új Sonata modelljében működik. Mivel immár két egység helyett egyetlen ilyen vezérlőelektronikára van szükség, a tervezés egyszerűsödött, a jármű pedig könnyebbé válhatott. Ezen túlmenően pedig az innovatív eszköz fordulópontot jelenthet a koreai elektronikai részegségek versenyképességében is.   

A Hyundai Mobis olyan elektronikus vezérlőrendszert alkotott meg, amely integrálja az elektronikus menetstabilizáló (ESC) és az elektromos parkolófék (EPB) funkcióit is. Ez Dél-Koreában elsőként a Hyundai Mobisnak sikerült, amely először az új Sonata modellben mutatkozik be.

Az ESC proaktív módon, a fékerő szabályozásával stabilizálja az autót azért, hogy az csúszós útfelületen ne térjen el a haladási irányától, míg az EPB pedig lehetővé teszi a felhasználónak, hogy a meglévő mechanikus kéziféket egyetlen gomb megnyomásával aktiválja. Ez egyébként szükség esetén kiegészíti az ESC működését is.  


Korábban külön ECU berendezések működtették ezeket a rendszereket, ám miután egyetlen eszközbe integrálták, ez az ECU sokkal hatékonyabban képes kezelni ezeket a biztonsági funkciókat. Emellett két ECU korábban 1-1 kilogrammot nyomott, integrálva azonban könnyebbé vállhatott az eszköz és ezzel együtt az autó maga is és több hely maradt a motortérben más egységek számára. Az felhasznált alkatrészek száma 20 százalékkal csökkent, így a költségek is csökkenhettek.   

Az ECU integrálása elengedhetetlen az autóiparban az utóbbi években felhasznált elektronikai eszközök számának növekedése miatt. A fékezési biztonság területén különösen ritka, hogy az ECU modulokat integrálják, hiszen olyan alapvető technológiák együttműködését kívánja, mint az ESC és az EPB és különösen nehézkes a felhalmozott bonyolult tervezési logikát és szoftvert egyetlen eszközben egyesíteni. A Hyundainak a nagy biztonsági technológiai gyártók, mint pl a Bosch vagy a TRW előtt sikerült ezt a feladatot teljesítenie.


„Az integrált ECU és a különböző területek összekapcsolt tervezési képessége elengedhetetlen ahhoz, hogy intelligens autókat tervezzünk a jövőben” – mondta a Hyundai Mobis egyik munkatársa. „Mivel az elektronikus parkolófékkel integrált ECU fejlesztése Koreában és külföldön is felgyorsult, az eszköz gyártása elrugaszkodást jelenthet a globális gyártókkal szemben.”

A Hyundai Mobis a továbbiakban számos autóipari ECU egységet tervez integrálni és ezzel folyamatosan fejleszteni a versenyképességét az elektronikai egységek piacán.

Forrás: etnews.com

Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai i30 megkapta második ráncfelvarrását

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését

2024 új Hyundai és Kia modelljei