Nyerő pályán a Hyundai Oroszországban
A Hyundai Motor Group termékei rendkívül népszerűek
Oroszországban, miközben a hosszú évekig elsőszámú importmárkának számító Ford
orosz üzemének felszámolásán gondolkodik.
A Ford 2004 és 2008 között a legnagyobb külföldi autógyártó
volt Oroszországban és a fő típusok, mint a Focus iránt hatalmas volt a kereslet,
egészen a válság kirobbanásáig.
Mostanra azonban a helyzet megváltozott: a szentpétervári székhelyű
KOTRA kereskedelmi központ adatai szerint a Leningrádban üzemelő Ford Sollers
gyáregysége áprilisban 600, míg májusban további 100 munkavállalójától vált meg.
A többek között Focusokat, Mondeokat előállító üzemegység tavaly már 430
dolgozójától vált meg, akiket a Sollers más régiókban található gyáraiban vagy
partnercégeknél helyeztek el. A Sollers Ford gyára idén április óta pedig már
nem is termel.
A Ford azzal magyarázta üzleti lépéseit, hogy az ukrán
krízis kiterjedése és drasztikus dollár-rubel árfolyamváltozás kedvezőtlenül
hatott a tevékenységére. Ez azonban nem olyan meggyőző érv tekintettel arra,
hogy a Hyundai, Toyota és GM termelése csupán 3 százalékkal esett vissza a
tavalyi évhez viszonyítva.
A Ford Focus iránti kereslet egyetlen év alatt
megfeleződött: a tavalyi első negyedév 16 732 darabjához képest idén csak
8 374 Focus fogyott Oroszországban. A statisztikák szerint a Ford az első
helyről az ötödik helyre zuhant 2010 és 2013. között. Az amerikai autógyártó
2010-ben még nem kevesebb,, mint 67 041 autót adott el az országban.
A Hyundai Solaris modellje az, amely átvette a vezetést a
Focustól. Az autót négy éve, 2010-ben mutatták be és csupán három év kellett
ahhoz, hogy 113 991 darabos értékesítési darabszámával megszerezze a vezető
helyet.
A Hyundai Motor Group minden autógyártónál nagyobb
beruházással hozta létre az oroszországi üzemét. A 2010-ben az orosz piacra belépő
Hyundai Motor összesen 500 millió dollár befektetésével építette fel
összeszerelő üzemét Szentpéterváron. A beruházások nagyságát tekintve a
Hyundait a Ford követi, amely 2002 óta 330 millió dollárt, a General Motors
2008 óta 300 millió dollárt, míg a Toyota 2007 óta mintegy 270 millió dollárt
áldozott orosz gyáraira.
„A mai orosz autópiac az egyik legnagyobb a világon és a
globális autómárkák folyamatosan újítják meg helyi marketingstratégiájukat” –
mondja egy iparági forrás, hozzátéve: „Úgy látszik a Hyundai felmérve a
gazdasági feltételeket, személyes preferenciákat, időben változtatott
stratégiáján és célba ért.”
Forrás: businesskorea.co.kr
Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!
Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!