Nyerő pályán a Hyundai Oroszországban


A Hyundai Motor Group termékei rendkívül népszerűek Oroszországban, miközben a hosszú évekig elsőszámú importmárkának számító Ford orosz üzemének felszámolásán gondolkodik.

A Ford 2004 és 2008 között a legnagyobb külföldi autógyártó volt Oroszországban és a fő típusok, mint a Focus iránt hatalmas volt a kereslet, egészen a válság kirobbanásáig.  

Mostanra azonban a helyzet megváltozott: a szentpétervári székhelyű KOTRA kereskedelmi központ adatai szerint a Leningrádban üzemelő Ford Sollers gyáregysége áprilisban 600, míg májusban további 100 munkavállalójától vált meg. A többek között Focusokat, Mondeokat előállító üzemegység tavaly már 430 dolgozójától vált meg, akiket a Sollers más régiókban található gyáraiban vagy partnercégeknél helyeztek el. A Sollers Ford gyára idén április óta pedig már nem is termel.


A Ford azzal magyarázta üzleti lépéseit, hogy az ukrán krízis kiterjedése és drasztikus dollár-rubel árfolyamváltozás kedvezőtlenül hatott a tevékenységére. Ez azonban nem olyan meggyőző érv tekintettel arra, hogy a Hyundai, Toyota és GM termelése csupán 3 százalékkal esett vissza a tavalyi évhez viszonyítva.

A Ford Focus iránti kereslet egyetlen év alatt megfeleződött: a tavalyi első negyedév 16 732 darabjához képest idén csak 8 374 Focus fogyott Oroszországban. A statisztikák szerint a Ford az első helyről az ötödik helyre zuhant 2010 és 2013. között. Az amerikai autógyártó 2010-ben még nem kevesebb,, mint 67 041 autót adott el az országban.

A Hyundai Solaris modellje az, amely átvette a vezetést a Focustól. Az autót négy éve, 2010-ben mutatták be és csupán három év kellett ahhoz, hogy 113 991 darabos értékesítési darabszámával megszerezze a vezető helyet.


A Hyundai Motor Group minden autógyártónál nagyobb beruházással hozta létre az oroszországi üzemét. A 2010-ben az orosz piacra belépő Hyundai Motor összesen 500 millió dollár befektetésével építette fel összeszerelő üzemét Szentpéterváron. A beruházások nagyságát tekintve a Hyundait a Ford követi, amely 2002 óta 330 millió dollárt, a General Motors 2008 óta 300 millió dollárt, míg a Toyota 2007 óta mintegy 270 millió dollárt áldozott orosz gyáraira.    

„A mai orosz autópiac az egyik legnagyobb a világon és a globális autómárkák folyamatosan újítják meg helyi marketingstratégiájukat” – mondja egy iparági forrás, hozzátéve: „Úgy látszik a Hyundai felmérve a gazdasági feltételeket, személyes preferenciákat, időben változtatott stratégiáján és célba ért.”

Forrás: businesskorea.co.kr

Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai i30 megkapta második ráncfelvarrását

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését

2024 új Hyundai és Kia modelljei