A sérült alkatrészek kezelése a cseh Hyundai gyárban
A Hyundai nosovicei üzemében mostantól egy új, elektronikus
rendszerrel kezelik az eddig csak papíralapon regisztrált sérült alkatrészeket.
A rendszer nagyjából egy éves fejlesztésében az összeszerelő
részleg mellett részt vett a termelésirányítási, minőségellenőrzési részleg,
valamint a Glovis logisztikai szolgáltató vállalat is. „A rendszer egyszerűsíti
a sérült alkatrészek rögzítését – a cikkszámokat, ALC kódok szűrését. Az új
rendszer segíti a problémák kivizsgálását. Az irodában meg tudják határozni,
hogy mely alkatrész melyik szalagon sérült meg” – magyarázza Martin Svrčina, az
összeszerelő részleg munkatársa.
A rendszer működését egy törött fényszóró segítségével
mutatták be. Kateřina Eliášová, a termelésellenőrzési részleg munkatársa így
folytatja: „Ebben az esetben könnyebb, mivel az alkatrészen ALC kód is van. A letöltés
után ki lehet választani, milyen hiba vagy sérülés történt az elemen.”
Ezek után fontos kiválasztani, ki okozta a sérülést, a
probléma leírását és beütni az elem számát. „Miután a sérült alkatrészt
azonosítottuk, egy kinyomtatott azonosító címkét helyeznek rá, amely jelzi
annak hibáját. Az eljárás következő lépése a minőségellenőrzési részleg feladata”
– mondja Eliášová. „Amennyiben ez lehetséges, a Glovis kijavítja az alkatrészt.
Ha viszont a sérülés javíthatatlan, meg kell semmisíteni” – teszi hozzá Peter
Vojtek, a minőség-ellenőrzés munkatársa.
„A Termelésirányítás ellenőriz minden adatot, főleg a
cikkszámokat és a mennyiségeket. A hibás alkatrész és az érintett szerelősor megjelenik
a rendszerben a Glovis számára, aki megkapja ezt a jelentést” – zárja Eliášová.
A rendszert a későbbiekben a többi üzemegységre is kiterjesztik majd.
Forrás: hyundai-motor.cz
Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!
Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!