A Hyundai készen áll az újabb növekedésre


Mivel az amerikai autóértékesítés ismét szárnyal, a Hyundai ismét a gyárak bővítésében látja a növekedés útját.

A Hyundai Motor America májust ismét rekordokat döntő értékesítési eredménnyel zárta, ám Dave Zuchowski, a HMA elnök-vezérigazgatója szerint a rekordértékesítés nem elég ahhoz, hogy a vállalat lépést tartson az iparággal, így utalva egy további lehetséges bővítésre, amely kiterjedhet a hobbiterepjárók és kisteherautók piacára is.  


„Feltehetőleg idén mintegy 750 ezer autót adunk el idén, ám ezen a szinten sem leszünk képesek tartani az iramot az iparággal és megtartani jelenlegi piaci részesedésünket” – mondja Zuchowski. „Így hiába érünk el rekordeladásokat, piaci részesedést vesztünk, amit nem szeretnénk.”


„Olyan helyzetben vagyunk most, ahol hosszú idő után először ahhoz, hogy megtarthassuk lendületünket, meg kell kezdenünk a (bővítési) tárgyalásokat és el kell gondolkodnunk a folyamatokon” – tette hozzá Zuchowski, aki az amerikai sajtót üdvözölve beszélt az új Sonata tesztvezetése előtt a Hyundai alabamai gyárában.  


A vállalat még 2012-ben jelentette be, hogy lelassítja termelésének bővítését világszerte, éppen miután a Montgomery gyárban bevezették a harmadik termelési műszakot, amellyel 24 órában gyárthatták az új autókat. Ettől kezdődően az alabamai üzem „fenomenális sikerrel termel annyi autót, amennyit csak tud” – mondta Zuchowski.


„Az elmúlt öt évben tényleg remek működési hatékonyságot értünk el a három műszakos termeléssel” – mondja. „Bevezettük a szombatokat és növeltük a futószalagok sebességét, mindezt pedig remek minőséggel.” A gyár hivatalos éves kapacitása 300 ezer darab, ám 2013-ban közel 400 ezer autó készült itt el. Az Észak-Amerikában értékesített Hyundai modellek több mint a fele Alabamában készül.


Miközben Zuchowski szerint az Elantra és Sonata iránti kereslet tovább növekszik, a vállalat bővülési stratégiája más modelleket is érint. A HMA ugyanis nagyobb hangsúlyt kíván fektetni a hobbiterepjárókra és a kisteherautók piacára.


„Kicsit feljebb lépünk” – teszi hozzá. „Nagyon autóközpontúak vagyunk és a piac nagyon teherautó-központúvá vált. Keressük a lehetőségét a Santa Fe, Tucson, és Santa Fe Sport modellek megnövelt elérhetőségéhez, mivel a piac most éppen nagyon igényli ezeket.”


Forrás: montgomeryadvertiser.com

Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai i30 megkapta második ráncfelvarrását

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését

2024 új Hyundai és Kia modelljei