A Hyundai készen áll az újabb növekedésre
Mivel az amerikai autóértékesítés ismét szárnyal, a Hyundai
ismét a gyárak bővítésében látja a növekedés útját.
A Hyundai Motor America májust ismét rekordokat döntő
értékesítési eredménnyel zárta, ám Dave Zuchowski, a HMA elnök-vezérigazgatója
szerint a rekordértékesítés nem elég ahhoz, hogy a vállalat lépést tartson az
iparággal, így utalva egy további lehetséges bővítésre, amely kiterjedhet a
hobbiterepjárók és kisteherautók piacára is.
„Feltehetőleg idén mintegy 750 ezer autót adunk el idén, ám
ezen a szinten sem leszünk képesek tartani az iramot az iparággal és megtartani
jelenlegi piaci részesedésünket” – mondja Zuchowski. „Így hiába érünk el
rekordeladásokat, piaci részesedést vesztünk, amit nem szeretnénk.”
„Olyan helyzetben vagyunk most, ahol hosszú idő után először
ahhoz, hogy megtarthassuk lendületünket, meg kell kezdenünk a (bővítési)
tárgyalásokat és el kell gondolkodnunk a folyamatokon” – tette hozzá Zuchowski,
aki az amerikai sajtót üdvözölve beszélt az új Sonata tesztvezetése előtt a
Hyundai alabamai gyárában.
A vállalat még 2012-ben jelentette be, hogy lelassítja
termelésének bővítését világszerte, éppen miután a Montgomery gyárban
bevezették a harmadik termelési műszakot, amellyel 24 órában gyárthatták az új
autókat. Ettől kezdődően az alabamai üzem „fenomenális sikerrel termel annyi
autót, amennyit csak tud” – mondta Zuchowski.
„Az elmúlt öt évben tényleg remek működési hatékonyságot
értünk el a három műszakos termeléssel” – mondja. „Bevezettük a szombatokat és
növeltük a futószalagok sebességét, mindezt pedig remek minőséggel.” A gyár
hivatalos éves kapacitása 300 ezer darab, ám 2013-ban közel 400 ezer autó
készült itt el. Az Észak-Amerikában értékesített Hyundai modellek több mint a
fele Alabamában készül.
Miközben Zuchowski szerint az Elantra és Sonata iránti
kereslet tovább növekszik, a vállalat bővülési stratégiája más modelleket is
érint. A HMA ugyanis nagyobb hangsúlyt kíván fektetni a hobbiterepjárókra és a
kisteherautók piacára.
„Kicsit feljebb lépünk” – teszi hozzá. „Nagyon
autóközpontúak vagyunk és a piac nagyon teherautó-központúvá vált. Keressük a
lehetőségét a Santa Fe, Tucson, és Santa Fe Sport modellek megnövelt
elérhetőségéhez, mivel a piac most éppen nagyon igényli ezeket.”
Forrás: montgomeryadvertiser.com
Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!
Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!