Bővítik a Hyundai brazil gyárának kapacitását
A Hyundai Motor kizárólag Brazíliában forgalmazott HB20
kisautója iránti szárnyaló kereslet miatt várhatóan már idén bővíti helyi
gyárának kapacitását.
A vállalat illetékesei szerint a koreai autógyártó nemrég
döntött arról, hogy 5 ezer autóval növelik a brazil gyár éves kapacitását, így
idén akár 185 ezer autó készülhet a brazíliai Piracicaba városában működő
Hyundai üzemben. A termelés fokozásával a Hyundai reményei szerint sikerül kielégíteni
azt a hatalmas keresletet, amely az első, kizárólag a latin-amerikai piac
számára kifejlesztett HB20 modell iránt mutatkozik.
„A Hyundai márkát prémiummárkaként tartják számon itt. A vásárlók
szerint a HB20 a minőségi elvárásaik feletti teljesítményt nyújt” – mondja Eugenio
Cesare, a Hyundai Motor Brazil termelési igazgatója.
A Hyundai által 700 millió dolláros beruházással felállított
brazil üzeme 2012 szeptemberében kezdte meg működését azzal a nem titkolt
célzattal, hogy még több piaci részesedést szerezzen a „BRIC” országainak mindegyikében,
így Brazíliában is. A gyár működésének kezdete után mindössze egy hónappal
bevezetett kétműszakos termelést követően tavaly szeptembertől immár három
műszakban, 700 további dolgozó foglalkoztatásával folyik az autók előállítása. Jelenleg
2 700 munkás dolgozik a Hyundai brazil leányvállalatánál.
„Ez tényleg teljesen egyedülálló a brazil történelemben” –
mondja Mauricio Jordao, a brazil leányvállalat kommunikációs igazgatója. „A
legtöbb itteni gyár termelése lassan fut fel, aztán jön a kapacitás bővítése. De
az egész folyamat nagyon gyors volt számunkra is.”
Jelenleg a HB20 ötajtós és lépcsőshátú változatai mellett a
HB20X szabadidő-autó gördül le a gyár szerelőszalagjairól, ám a vállalat azt is
fontolgatja, hogy egy új hobbiterepjáró gyártását is Piracicabába telepíti.
A Hyundai erőfeszítései kifizetődőnek látszanak, hiszen a
márka brazil piaci részesedése jelentősen növekedett az elmúlt néhány évben. A HB20
bevezetését megelőzően a Hyundai a kilencedik legnagyobb autógyártó volt a
brazil piacon, amelyet a Volkswagen, a General Motors, a Fiat és a Ford uralt. Az
elmúlt évben azonban a vállalat már az ötödik helyen állt ugyanezen a listán.
Az idei év első négy hónapjában a HB20 43 800 darabos
eladásával az erősen versengő piac egyik legkelendőbb modellje volt a
Volkswagen Golf, a Fiat Uno és a Fiat Palio mögött.
A Hyundai és a Kia autómárkákat is egyesítő Hyundai Motor
Group várhatóan a továbbiakban is erősíteni fogja jelenlétét a fejlődő latin-amerikai
térségben. a Hyundai kapacitásbővítése mellett a Kia Motors nemrég
bejelentette, hogy egy új, 300 ezres éves kapacitású gyártóbázist hoznak létre a
mexikói Monterreyben, mintegy 200 kilométerre Texastól.
Forrás: koreaherald.com
Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!
Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!