Bővítik a Hyundai brazil gyárának kapacitását


A Hyundai Motor kizárólag Brazíliában forgalmazott HB20 kisautója iránti szárnyaló kereslet miatt várhatóan már idén bővíti helyi gyárának kapacitását.

A vállalat illetékesei szerint a koreai autógyártó nemrég döntött arról, hogy 5 ezer autóval növelik a brazil gyár éves kapacitását, így idén akár 185 ezer autó készülhet a brazíliai Piracicaba városában működő Hyundai üzemben. A termelés fokozásával a Hyundai reményei szerint sikerül kielégíteni azt a hatalmas keresletet, amely az első, kizárólag a latin-amerikai piac számára kifejlesztett HB20 modell iránt mutatkozik.

„A Hyundai márkát prémiummárkaként tartják számon itt. A vásárlók szerint a HB20 a minőségi elvárásaik feletti teljesítményt nyújt” – mondja Eugenio Cesare, a Hyundai Motor Brazil termelési igazgatója.


A Hyundai által 700 millió dolláros beruházással felállított brazil üzeme 2012 szeptemberében kezdte meg működését azzal a nem titkolt célzattal, hogy még több piaci részesedést szerezzen a „BRIC” országainak mindegyikében, így Brazíliában is. A gyár működésének kezdete után mindössze egy hónappal bevezetett kétműszakos termelést követően tavaly szeptembertől immár három műszakban, 700 további dolgozó foglalkoztatásával folyik az autók előállítása. Jelenleg 2 700 munkás dolgozik a Hyundai brazil leányvállalatánál.  

„Ez tényleg teljesen egyedülálló a brazil történelemben” – mondja Mauricio Jordao, a brazil leányvállalat kommunikációs igazgatója. „A legtöbb itteni gyár termelése lassan fut fel, aztán jön a kapacitás bővítése. De az egész folyamat nagyon gyors volt számunkra is.”


Jelenleg a HB20 ötajtós és lépcsőshátú változatai mellett a HB20X szabadidő-autó gördül le a gyár szerelőszalagjairól, ám a vállalat azt is fontolgatja, hogy egy új hobbiterepjáró gyártását is Piracicabába telepíti.

A Hyundai erőfeszítései kifizetődőnek látszanak, hiszen a márka brazil piaci részesedése jelentősen növekedett az elmúlt néhány évben. A HB20 bevezetését megelőzően a Hyundai a kilencedik legnagyobb autógyártó volt a brazil piacon, amelyet a Volkswagen, a General Motors, a Fiat és a Ford uralt. Az elmúlt évben azonban a vállalat már az ötödik helyen állt ugyanezen a listán.  


Az idei év első négy hónapjában a HB20 43 800 darabos eladásával az erősen versengő piac egyik legkelendőbb modellje volt a Volkswagen Golf, a Fiat Uno és a Fiat Palio mögött.

A Hyundai és a Kia autómárkákat is egyesítő Hyundai Motor Group várhatóan a továbbiakban is erősíteni fogja jelenlétét a fejlődő latin-amerikai térségben. a Hyundai kapacitásbővítése mellett a Kia Motors nemrég bejelentette, hogy egy új, 300 ezres éves kapacitású gyártóbázist hoznak létre a mexikói Monterreyben, mintegy 200 kilométerre Texastól.   

Forrás: koreaherald.com

Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai i30 megkapta második ráncfelvarrását

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését

2024 új Hyundai és Kia modelljei