Család, autó, foci – A Hyundai egyre népszerűbb Brazíliában


A Hyundai Kína mellett egyértelműen Brazíliára koncentrál, ahol az elmúlt évtized minden évében 150 százalékkal, mintegy 3,5 millió darabbal nőnek az autóeladások.

Nemcsak Kína autópiaca nő. Brazíliában eddig a négy nagy márka, a Fiat, a Volkswagen, a General Motors és a Ford dominanciájával hatalmasat nőtt az autópiac, amelyből immár a Hyundai is egyre nagyobb szeletet követel.  


Amaury Pedrosa feljebb tekeri a rádió hangerejét, amelyben épp valami fanfárszerű muzsika szól. Az Észak-Brazília hat Hyundai márkakereskedéséért felelős 37 éves férfi összecsapja kezeit, hiszen az 1,7 millió lakosú Recife városának Estrada dos Remédios 1700 címén működő autóház rádiójában éppen a koreai márka hat éves garanciájának reklámja szólt. Ezt nemcsak ő és a kereskedés személyzete, de José és felesége Eloisa, valamint szintén José névre hallgató kisfiuk és Francisco nagypapa is végighallgatta, akik Felipe Tulio értékesítővel egyetemben éppen egy kék vászonnal letakart autóhoz tartanak. Egy munkatárs gyors fotót készít emlékbe, miközben közösen leveszik a ponyvát az autóról. A Fernandes család éppen átveszi az átszámítva mintegy 10 ezer euróért vásárolt új HB20S autójukat.     


Egy autóra Brazíliában hat ember jut. „Éppen ezért még rengeteg autó vár eladásra” – mondja Pateo csoporthoz tartozó autóház vezetője a piaci helyzetre és a Hyundai brazil fejlődésére utalva. A „Nagy Négyes” a brazil autópiac 70 százalékát uralja, ahol három megvásárolt autóból kettő kis- vagy kompaktmodell – akárcsak a nálunk kapható i20 modellel rokon HB20 (HB – Hyundai Brazil), amely ötajtósként, lépcsőshátúként és Cross változatban is kapható és amelyre a recifei autóház is specializálódott.


A koreaiak már 2012 óta önállóan is megvetették lábukat a világ ötödik legnagyobb országában, ahol 190 millióan élnek és 25-ször nagyobb területű, mint Németország. A Hyundai Sao Paulóban, Piracicaba városában gyártja a HB20 modellt. „A márka valójában akkortól van itt” – mondja a Hyundai Deutchland szóvivője, Bernhard Voß. „Azóta hatalmas robbanást élt át a Hyundai.” Összehasonlításképpen: 2007-ben a koreai márka importőre kevesebb, mint 20 ezer autót adott el és éppen egy százalékos piaci részesedést ért el Brazíliában. Tavaly pedig a tervezett 200 ezret is túlszárnyalták a Hyundai eladásai ugyanitt.


Aki a legnagyobb dél-amerikai országban modern formatervezésű, öt év garanciával és remek ár-érték aránnyal rendelkező Hyundai modellt szeretne vásárolni, az akár i30, Veloster, Elantra, Sonata, ix35, Santa Fe, Genesis, Tucson modellek között válogathat, de akár a kevésbé gyakori Azerát és Equust is megrendelheti. Ám azok a modellek, amelyek az országon kívülről érkeznek, azok jelentősen drágábbak. Éppen ezért játszottak a koreaiak ilyen jelentéktelen szerepet a brazil piacon.   


Ez azonban a rendkívül fontos kis- és kompaktkategóriába érkezett új HB típuscsaláddal gyökeresen megváltozott. Ami a piaci részesedést illeti, a Hyundai a kilencedik helyről a hatodikra lépett elő. „Kihívások lesznek” – mondja Amaury Pedrosa. „A formai és minőségi vezető szerepet és kiemelkedő pozíciót lépésről lépésre alakítjuk ki.” Recifében havonta mintegy 230 új Hyundai HB20 kel el, míg csoportszinten mintegy 800 darabot adnak el a modellből, így a kereskedés stabilan biztosítja a megélhetést a dolgozóknak. „De még mindig van lehetőség a terjeszkedésre.”


Bár a brazilok átlagos jövedelme nem kifejezetten magas, mégis egyre többen engedhetik meg maguknak új autó vásárlását. Ehhez jön még a Hyundai Brazíliában is kínált ötéves garanciája. Pedrosa pedig azt is érzékeli, hogy a nemrég befejeződött, és a Hyundai által támogatott focivébé jelentősen megnövelte az érdeklődést a márka iránt. A kereskedő szerint a braziloknál „első a család, második az autó, harmadik a foci.” A Hyundai szokásos reklámkampánya mellett még tovább emelte a lécet, hiszen a világbajnokság végéig hat évre emelte a garancia időtartamát. A márka emellett természetesen használja a közösségi médiát is. „Ezzel közelebb kerülhetünk a fiatalabb korosztályhoz is” – mondja az autóház vezetője, elégedetten nézve a Fernandes család után, akik láthatóan büszkén szállnak be éppen átvett fehér HB20S autójukba és kihajtanak a forgalomba.   

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai i30 megkapta második ráncfelvarrását

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését

2024 új Hyundai és Kia modelljei